اروند | دل نوشته ها | مهار بیابان زایی | فوتوبلاگ | آلبوم عکس اروند

دلم مي خواهد مدرسه عشق نام ديگر مدرسه اروند باشد!

امروز 12 ارديبهشت است … سزاوار نيست كه در چنين روزي هم وبلاگ اروند همچنان خاموش باشد. يادش به خير آن روزها اگر معلمي را دوست داشتيم، او را تا مرتبه پيامبري بالا مي برديم و عاشقانه به درسي كه او مي داد با دل و جان گوش فرا مي داديم. امروز هم البته چنين است، روزي اروند به من گفت:

پدر! هر چيزي را كه نمي دوني، بگو تا از خانوم فتوحي بپرسم …

ميدانيد چرا؟ زيرا اروند خانم فتوحي را بسيار دوست دارد …

امروز خواستم از او به پاس همه ي مهر و دانشي كه سخاوتمندانه در پاي اروند و اروندهاي ايران زمين اهدا كرده است، قدرداني كنم … برايش نوشتم:

به نام آموزگار بزرگ خلقت

سركار خانم فتوحي
آموزگار فرزانه و محبوب اروند
فكر مي‌كنم شادترين مردم لزوماً کسى که بهترين چيزها را دارد، نيست؛ بلکه فردي است که از چيزهايى که دارد بهترين استفاده را مى‌کند.
به نظرم يكي از مهم‌ترين آموزه‌هايي كه شما به شاگردان خردسال‌تان مي‌آموزيد، راه و رسم درك درست همين سلوك رفتاري و اخلاقي متمايز و ارزشمند است.
و كمترين دين محمّد درويش براي انتقال اين دانستگي به فرزندم، همانا قدرداني از همت بلند و درايت مادرانه‌تان در طول سال تحصيلي 90-1389 است …
و چه بهانه‌اي بهتر از 12 ارديبهشت و روز معلم براي پاسداشت يك عمر خدمت صادقانه و عالمانه شما به فرزندان پاكنهاد اين بوم و بر مقدس.

راستي؛ يك اعتراف!
مي‌گويند: مهم این نیست که قشنگ باشی، قشنگ این است که مهم باشی! حتا برای یک نفر.
و بايد اعتراف كنم كه شما براي فرزندم هم مهم هستيد و هم قشنگ.

ارادتمند؛ محمّد درويش

براي آقاي قاسم پور، مدير خردمند و سختكوش دبستان فرهنگ سعادت هم يادبرگي را پيشكش كردم … باشد كه شمار چنين مديراني در دبستان هاي ما افزون شود.

همچنين خطاب به خانم حيدري، معلم سختكوش درس محيط زيست هم نوشتم:

 

به نام خداي طبيعت

سركار خانم حيدري
آموزگار گرامي درس محيط زيست
وظيفه خود مي‌دانم تا به رسم ادب و احترام و در آستانه روز معلم – 12 ارديبهشت 1390 – از تلاش‌هاي ارزنده‌تان براي مأنوس كردن نام و حرمت طبيعت در نزد اروند و ديگر همكلاسي‌هاي عزيزش در دبستان فرهنگ سعادت قدرداني كنم. بي شك خاطره‌ي حضور اروند در درس محيط زيست براي او در شمار شيرين‌ترين يادگار‌هاي حضورش در كلاس چهارم ابتدايي است و سهمي بزرگ از شيريني ماندگار اين خاطره سبز نتيجه تلاش‌ها و عشق شما به طبيعت ايران است. باشد كه خداي طبيعت همواره زيباترين و اغواكننده‌ترين رنگ‌هاي عالم را در برابر چشمان‌تان قرار دهد.

صورتي‌ترين خاطره‌هاي سبز دنيا ارزاني عمر مفيد و درازتان باد …

بخش نظرات بسته است.



Arvand با نیروی وردپرس فارسی راه اندازی شده است. اجرا شده توسط مانی منجمی. بخشی از http://mohammaddarvish.com/.