🔴وزارت نیرو، راه، مسکن، شهرسازی و شهرداری را رها کنید؛ مواظب سازمان حفاظت محیط زیست باشید!🔴

🇮🇷: @darvishnameh

🔴وزارت نیرو، راه، مسکن، شهرسازی و شهرداری را رها کنید؛ مواظب سازمان حفاظت محیط زیست باشید!🔴

۱⃣ دو روز پیش، #اردکانیان – وزیر نیرو – در پیشگاه میلیون ها بیننده تهران ۲۰ به صراحت از باور قلبی اش مبنی بر #نفی_طرحهای_انتقال_آب سخن گفته و تاکید کرد: به جای اینکه آب را از نقاط دور منتقل کنیم، باید به فکر نحوه استفاده از آب موجود باشیم. اگر به این موضوع نپردازیم، آب های جدید برای مدتی می توانند پاسخگو باشند؛ ولی پس از مدتی مشکلات فعلی با ابعاد بزرگتری خود را نشان خواهد داد.

https://instagram.com/p/Bc5K64NnYG-

۲⃣ امروز هم #عباس_آخوندی – وزیر راه و شهرسازی – در سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد چنان به دفاع از موازین و آموزه های محیط زیستی پرداخته و آشکارا اجرای هرنوع طرح انتقال آب را نشانه نابخردی معرفی کرد که یک لحظه گفتم: نکند #دیوید_سوزوکی زبان فارسی اش آنقدر خوب شده و در هیبت وزیری ایرانی سرمقاله می نویسد! پیشتر هم البته شاهد دفاع تمام قد نجفی – شهردار تهران – از رعایت هنجارهای محیط زیستی بودیم تا جایی که دستور عزل یکی از مدیران ارشدش را به جرم قطع چنار صادر کرد.

۳⃣ شگفتا که با این وجود، #عیسی_کلانتری همچنان در پی توجیه کردنِ طرحهای انتقال آب از خزر به سمنان، از #زاب به ارومیه، از ونک سمیرم به رفسنجان، از کوهرنگ به اصفهان و یزد و … است! آدمی یاد آن لطیفه مشهور می افتد که : مارادونا را رها کنید؛ غضنفر را بچسبید! نه؟😊

http://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3328846

۴⃣ عباس آخوندی در نفی انتقال آب می گوید: “آیا وقتی اصفهانی‌ها با ذوق و شوق از ذوب‌آهن اصفهان و انتقال فولاد کاوه از بندرعباس به اصفهان تحت نام فولاد مبارکه و گسترش صدها صنایع آب‌بر در اقلیم نیمه‌بیابانی و خشک اصفهان استقبال کردند، فکر می‌کردند که عاقبت این کار خشک شدن زاینده‌رود و تشنگی مفرط شرق اصفهان خواهد شد؟ آیا وقتی تهرانی‌ها از رشد سریع تهران و افزایش روزانه قیمت املاک، استقرار انواع صنایع و خدمات و فزایندگی سهم تهران از تولید ناخالص داخلی سود می‌بردند و جمعیت این منطقه به بیش از ۱۳ میلیون نفر رسید، می‌توانستند فکر کنند که روزی با وضعیتی مواجه خواهند شد که اگر تمام آب‌های روددره‌ها و حوضه آبریز تهران، کرج و طالقان را هم به تهران بیاورند باز امکان رفع عطش تهران را ندارند؟ آیا اکنون که کرمانی‌ها و یزدی‌ها درصدد انتقال آب از مسافت‌های دور؛ از خلیج فارس به این خطه‌ها هستند و باز درصدد استقرار صنایع آب‌بر فولاد و معدنی در این مناطق هستند، کوچک‌ترین اندیشه‌ای به پیامدهای تغییر اقلیم در این مناطق می‌کنند؟ آدمی باید در عجب باشد که کرمانی‌ها آثار توسعه بیش از حد باغ‌های پسته در رفسنجان و فرونشست زمین را می‌بینند و باز به مخاطره تغییر اقلیم نمی‌اندیشند. هنوز تمنای اتصال دریای خزر به خلیج فارس در سر عده‌ای زنده است. هنوز گروهی درصدد انتقال آب دریای مازندران به سمنان هستند. گروهی راهکار دریاچه ارومیه را انتقال آب خزر به ارومیه می‌دانند. جمعی پیشنهاد انتقال آب دریای عمان به زاهدان و مشهد را دارند. گناه این وضعیت و رواج این خواسته‌ها و اندیشه‌ها، به گردن هیچ کس انداخته نشود. این معدل خرد عمومی غالب در ایران در سده گذشته است و تا جهت بازاندیشی در مبانی آن تلاشی نشود و خرد عمومی متوجه ناکارآمدی ادامه وضع موجود نشود، این تکرار‌ها تداوم خواهند داشت.

۵⃣ الان شما بگویید ما چه کنیم با عیسی و عباس؟! می خواهید پویشی برای جابجایی این دو در کابینه دوازدهم بیافرینیم؟😉 نه! باید به عاقبت مسکن مهر و جاده های کوهستانی و بزرگراه تهران/شمال هم فکر کرد؛ ممکن است آنها هم تراریخته ای و جعلی از آب درآیند! نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.