🖋ششمین یادداشت برای #ستون_سبز روزنامه بهار؛ شنبه، ۲۸ بهمن

🇮🇷: @darvishnameh

🖋ششمین یادداشت برای #ستون_سبز روزنامه بهار؛ شنبه، ۲۸ بهمن

https://t.me/darvishnameh/6791

🔴آقای رییس جمهور؛ شما محیط زیستی نیستید!🔴

۱⃣ سه شنبه گذشته – ۲۴ بهمن ۹۶ – #حسن_روحانی در ملاقات با استانداران کشور چنین گفت: “در حوزه محیط زیست، بعضاً سخت‌گیری‌هایی در فعالیت‌های صنعتی وجود داشت که رئیس جدید سازمان محیط زیست در گزارشی اعلام کرد که تقریباً تمام موارد مشکل‌دار را در این حوزه برطرف کرده است و بر اساس این گزارش با اقدامات انجام شده، ظرفیت ایجاد ۱۷۶ هزار شغل جدید بوجود آمده است.”
👇
http://www.president.ir/fa/102901

۲⃣ اعتراف رییس جمهور به وجود سختگیری ها در دولت پیشینش در حوزه محیط زیست، آشکارا دلیل جابه جایی قدرت در #پردیسان را فاش میسازد. درحقیقت، حسن روحانی که با افتخار دولت خود را یک دولت محیط زیستی لقب داده بود، اینک به همه طرفدارانش در جبهه پرشمار محیط زیست اعلام کرد: دیگر نیازی به شما و حمایت های تان ندارم و در پای ایجاد ۱۷۶ هزارشغل، بنده محیط زیست را در دولت دوازدهم فروختم!

۳⃣ متاسفم که اینگونه با اعتماد، امید و شورِ گروهی از پاک ترین فرزندان این ملت بزرگ بازی شد و در نهایت، فردی به پردیسان راه یافت که هیچ اعتقادی به آموزه ها، ملاحظات، موازین و رعایت هنجارهای اخلاقی در حوزه محیط زیست نداشته و آمده تا کارگزارِ #مافیای_تراریخته و شرکت های ثروتمند #سدساز و تسهیل کننده #طرحهای_انتقال_آب باشد.

۴⃣ آقای رییس جمهور! چگونه است که ایجاد ۱۷۶ هزارشغل را در گزارش ایشان با تصویب تعدادی از مخرب ترین طرحهای صنعتی تاریخ ایران می بینید؛ اما مقاومت پرسش برانگیز نامبرده از ترویج مکتب #مدارس_طبیعت که میتواند یک و نیم میلیون شغل، آنهم بدون ایجاد آلودگی یا تخریب بیشتر منابع آب و خاک بیافریند را نمی بینید؟ شاید چون ساختن یک سد و کارخانه در عمر یک دولت جواب می دهد، اما مشارکت در فرآیند انسان سازی، نیاز به صبوری و همدلی با دولتهای آینده دارد!

۵⃣ آقای رییس جمهور! نگاه کنید به سرنوشت امروز حوضه آبخیز #دریاچه_ارومیه؛ بلایی که بر سر این بزرگترین دریاچه داخلی ایران آمد، از قضا به بهانه ایجاد اشتغال جدید برای ۲۰۰ هزارنفر بود. اما همین دولت شما اینک معترف است که باید ۲۰ هزارمیلیاردتومان هزینه کنیم تا بحران بزرگ پیش آمده در شمال باختری وطن را درمان کنیم. نگاه کنید به #زاینده_رود، به بحران پیش آمده در اصفهان که به بهانه توسعه اشتغال اینک ارزشمندترین شهر ایران از منظر جذابیت های گردشگری تاریخی/فرهنگی در معرض نابودی قرار گرفته؛ نگاه کنید به #خوزستان که با ذبح ملاحظات محیط زیستی چندین دولت اجازه دادند تا هر بلایی بر سر این جلگه حاصلخیز بیاید و امروز کارونش سالانه ۲۵ درصد شورتر شده، یک میلیون نفر نخل را از دست داده و بیم بزرگترین موج مهاجرت را آفریده است! و به همین ترتیب، فجایعی که در #بختگان، #میناب، #جازموریان، #زاب، #آلماگل، #یزد، #تهران و … آفریده شده؛ از قضا جملگی ناشی از عدم اعتنا به موازین محیط زیستی در چیدمان توسعه بوده است و آنگاه با کمال تاسف، حال شما خبرِ خوش تان برای ما باید کاهش سختگیری ها در حوزه محیط زیست باشد؟! واقعاً کدام سختگیری؟!!

۶⃣ بسیار متاسفم که چنین شد؛ امیدوار بودیم شما با گماردن فردی که بر طبل پروژه #محیط_زیست_هراسی نکوبد و به تقویت زیرساختهای لازم برای بالفعل کردن مزیتهای واقعی وطن بر بنیاد #اقتصادی_آب_و_خاک_گریز و نه آب و خاک محور؛ بتواند رفاهی پایدار و درخور بیافریند. انتظار داشتیم که اولویت دولت شما دیگر غلبه تفکر سازه ای در مدیریت آب و استقرار صنایع آب بر نباشد، بلکه به گسترش شتابناک تر استحصال انرژی های خورشیدی و بادی، صنایع هایتک، توریسم سلامت و گردشگری پایدار در حوزه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و ورزشی بپردازید. اما عملاً نشان دادید که منافع کوتاه مدت دولتِ خویش را و احتمال رای آوردنِ مجدد همفکران خود را در انتخابات سیزدهم بر منافع درازمدت ایرانیان امروز و آینده ترجیح می دهید! متاسفم، اما بدانید که دیگر هیچ محیط زیستی واقعی در ایران، حسن روحانی را انتخاب خود نمی داند. همین و تمام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.