🔴 پدیده علی کریمی و چرا نباید بخریم؟!🔴

🔴 پدیده علی کریمی و چرا نباید بخریم؟!🔴

🇮🇷: @darvishnameh

۱⃣ به دنبال دعوت یکی از محبوب ترین ورزشکاران ایرانی – #علی_کریمی – از مردم ایران برای نخریدنِ کالاهایی که گران شده است؛ موجی کم سابقه در حمایتِ او شکل گرفته و بسیاری از هموطنان دعوت این فوتبالیست را در صفحات مجازی به اشتراک نهاده، بازنشر داده و همچنان می دهند.

۲⃣ به موازات این استقبال شتابناک و پیش برنده، گروهی دیگر هم به شدت بر او تاخته و پیشنهاد دادند که یکی دو کتاب اقتصادی به زبان ساده از #آدام_اسمیت و #میلتون_فریدمن بخوانید تا کمتر جوگیر شده و رویابافی کنید! گروه دوم به این هم بسنده نکرده و ابراز تاسف عمیق کرده اند که چرا سرمایه اجتماعی یک کشور باید جوانی باشد که کسب و کارش فقط تردستی با توپ در مستطیل سبز است؟!

۳⃣ آیا هیچکس در این میان، صفهای طویل شکل گرفته در طول یکماه اخیر در برابر دلارفروش ها و سکه فروش ها را ندید و هیچکس نباید بپرسد: چرا باید محصولات کارخانه هایی که با افتخار پسوند #ملی دارند و ادعای صادراتشان، گوش فلک را پر کرده، به جای خوشحال شدن از اُفت برابری پول ملی در برابر ارزهای معتبر بین المللی و فروش بیشتر خودروهای ایرانی در بازارهای جهانی، اینگونه عجولانه تا پنجاه درصد و بیشتر قیمت خودروهای داخلی را افزایش دادند؟

۴⃣ بله، ما هم می دانیم که علی کریمی فقط یک فوتبالیست است که گاه هم از کوره دررفته و مزاجی عصبی و پرخاشگرانه دارد؛ ما هم می دانیم که آن متن کوتاه را احتمالاً در حالتی خشمناک نوشته و چند غلط املایی و محاوره ای دارد؛ اما عزیزانِ منتقد و فرهیخته! آیا اگر قرمه سبزی را “غرمه سبزی” بنویسیم، در مزه اش تفاوتی حاصل می شود؟!

۵⃣ راست آن است که دعوت علی کریمی و استقبال گسترده ملی از او، نشان داد که این جامعه هنوز زنده، متحد و امیدوار است و دیگر منتظر قهرمانی با اسب سفید نمی ماند. این مردم به تفکری که #ترامپ و #نتانیاهو در راس آن نشسته و می خواهند با خردکردن غرور ملی، ما را به تسلیم شدن مطلق وادار کنند، همانقدر پشت کرده و می کند که از تمامیت خواهان جنگ طلب داخلی برائت می جوید که اشتیاق فراوانی برای پایان دادن به برجام و ایجاد شرایط جنگی و امنیتی دارند.

۶⃣ پویش تحریمِ خرید کالاهایی که گران شده و تحریم خرید دلار و سکه، نشانه شعور فرهنگی، همبستگی ملی و بلوغ اجتماعی ایرانیان است؛ اگر این پویش موفق شود، یعنی: دیگر نمی توان از این مردم استفاده ابزاری کرد. آنها – زنان و مردان ایرانی – گام به گام پیش خواهند رفت و تک تک حقوقِ تصرف شده خویش را در مقاومتی مدنی و صبورانه و بدون خشونت از انحصارطلبانِ متحجر که حتی تحملِ نمایش واقعیت شور و شادی مردم در این روزهای فوتبالی را هم ندارند، پس خواهند گرفت. آینده متعلق به آنهایی است که قدرت مردم در تحولات اجتماعی را عمیقاً درک کرده و به جای دریوزگی حقوق خویش از حاکمیت، آنها را مجبور به اجابت مطالبات خویش می کنند.

۷⃣ و خبر خوش آنکه میزان کمکهای مردمی برای آزادی #وطن_نوروزی از مرز ۳۸۴ میلیون تومان هم گذشت و اینک بیشتر از هر زمان دیگری، اطمینان داریم که:
#ما_وطن_را_آزاد_میکنیم

https://t.me/darvishnameh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.