✏چرا این نامه را باید همه ایرانیان و نه فقط تهرانی ها امضاء کنند؟!✏

✏چرا این نامه را باید همه ایرانیان و نه فقط تهرانی ها امضاء کنند؟!✏

🇮🇷: @darvishnameh

۱⃣ می گویند چقدر نامه؟ چقدر پتیشن؟ چقدر امضاء آقای درویش؟! کدامیک از آن نامه ها تاکنون ترتیب اثر داده شده که این یکی بشود؟! می گویم: درک میکنم که چرا اثربخشی نامه ها و پتیشن ها را جدی نمی گیرید؛ اما حق ندارید ناامید شده و تلاشی برای تغییر شرایط به کمک همه ابزارهای مدنی که دراختیار داریم، انجام ندهیم. حق نداریم تسلیم شده و فقط به زمین و زمان دشنام فرستاده و منتظر یک قهرمان آسمانی بمانیم تا مشکلات مان را حل کند! سرنوشت هیچ ملتی تغییر نمی کند، مگر آنکه آن ملت فعل تغییر را به درستی، خردمندانه، صبورانه و شجاعانه صرف کرده باشد.

۲⃣ لطفاً بدون استفاده از #فیلترشکن به نشانی زیر وارد شده، امضا کرده و نشر دهید. نحوه امضاء این پتیشن، شبیه پتیشن #نجات_میانرودان است. همین هشتک را در #درویشنامه دنبال کنید تا نحوه تصویری امضاء را ببینید:
👇
https://chn.ge/2IOE3P1

۳⃣ هرچقدر شمار امضاها بیشتر باشد، قدرت کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر برای تامین اعتبار لازم در تحقق این دو مطالبه بیشتر است.

۴⃣ نگارش، ارسال و حمایت از محتوای این نامه، راه را برای پیگیری و مطالبه گری جدی تر شهروندان تهرانی هموار می کند.

۵⃣ اگر ما در تهران موفق شویم تا به دستاوردهای این نامه رسیده، اجازه نابودی باغها دیگر داده نشده و زیرساختهای لازم برای #حق_دوچرخه_سواری_ایمن_درشهر تحقق یابد، آنگاه به سرعت دیگر شهرها هم می توانند از آن الگو گرفته و آموزه ها و موازین #زیست_محوری را جایگزین کنند. پس همه شهروندان تهرانی و غیرتهرانی می توانند و باید این نامه را امضا کنند.

۶⃣ شاید به رغم همه تلاشها بازهم موفق نشدیم، عمر این شورای شهر هم گذشت و جز حرف، چیزی تحویل ما ندادند! آنگاه دستکم در پیشگاه وجدان خود راضی بوده و کشف کرده ایم که راه مطالبه گری در شورای شهر به چه تمهیدات دیگری نیاز دارد و چه افرادی واقعاً صلاحیت عضو شدن در شورا را دارند. مهم این است که از نفس نایستاده و پیوسته به حق خواهی و مطالبه گری خود ادامه دهیم. ما یا راهی می یابیم و یا راهی می سازیم.

۷⃣ فقط درطول ۲۴ ساعت گذشته، شمارِ امضاکنندگان نامه با جهشی امیدبخش، بیش از دوبرابر افزایش یافته است. اما هنوز کافی نیست و ما باید نشان دهیم که ایرانیان پرشماری خواهان حفظ باغهای شهری، پوشش گیاهی ارزشمند آن و پایان دادن به ساخت بزرگراه و پل و تقاطع غیرهمسطح بوده و می خواهند در شهری نفس بکشند که مردمانش از کنار هم با لبخند در حال رکاب زدن عبور کنند و نه با چهره هایی عبوس و گرفتار در ترافیک و پشت شیشه های دودگرفته!

🔴 اگر محتوای این یادداشت را می پسندید، در انتشارِ بیشترش به نگارنده کمک کنید. سپاس …🔴

#ماتهران_را_دوباره_میسازیم
#ماایران_را_دوباره_میسازیم
#باهم_قهرمانیم
#حق_دوچرخه_سواری_ایمن
#سه_شنبه_های_بدون_خودرو
#دوچرخه_برای_کار
#پردیسهای_شهری_را_حفظ_کنیم

👇
https://t.me/darvishnameh/7347

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.