🔻یادداشت امروزم – ۲۱ آبان ۹۷ – را در صفحه آخرِ #روزنامه_شرق بخوانید؛ به ویژه با توجه به انتخاب بزرگ سه‌شنبه در شورای شهر تهران!🔻

🔻یادداشت امروزم – ۲۱ آبان ۹۷ – را در صفحه آخرِ #روزنامه_شرق بخوانید؛ به ویژه با توجه به انتخاب بزرگ سه‌شنبه در شورای شهر تهران!🔻

https://goo.gl/5qrGTX

✅ برگ برنده شهردار آینده تهران و امروز پاریس دوچرخه است! ✅

🇮🇷: @darvishnameh

🖋بنا به گزارش #رویترز از سپتامبر ٢٠١٩، Ile-de-France Mobilités، شبکه حمل و نقل عمومی در محدوده #پاریس ١٠هزار #دوچرخه_برقی را برای کرایه‌کردن طولانی‌مدت عرضه می‌کند. شهرداری پاریس در نظر دارد تا این سرویس را به ٢٠ هزار گسترش داده و بزرگترین برنامه دوچرخه‌های برقی کرایه‌ای را رقم زند. اما هدف اصلی، تشویق مردم به دوچرخه‌سواری در محدوده گسترده‌ای از پاریس است که ١٠ میلیون‌نفر جمعیت دارد. گفتنی آنکه در حال حاضر تردد با دوچرخه تنها ۱.۶ درصد از رفت و آمد روزانه را شامل می‌شود و آنها می‌خواهند در کمتر از پنج‌سال این میزان را ده برابر افزایش دهند.
به گفته مدیر شبکه حمل و نقل عمومی “دوچرخه‌های برقی پتانسیل زیادی دارند. آنها راهی موثر و محیط زیستی برای رسیدن به ایستگاه قطار به منظور تردد در مسیرهای نسبتا کوتاه هستند که می‌توانند جایگزین خودرو شوند.”
البته این برنامه با برنامه‌های دوچرخه‌های کرایه‌ای که می‌توان آنها را برای چند ساعت دراختیار داشت تفاوت دارد. دوچرخه‌های برقی را می‌توان به مبلغ ۴٠ یورو در ماه کرایه کرد؛ نیمی از این مبلغ می‌تواند از جانب کارفرمایان پرداخت شود.

World’s Largest E-Bike Fleet to Roll Out in Paris Region

🔻خواننده عزیز شرق!
همانطور که مشاهده می‌کنید، شهردار پاریس می‌خواهد در یک ضرب‌العجل آنی، عقب‌ماندگی شهر متبوعش را در تغییر سبک زندگی پاریس‌نشینان به نسبت همتایان‌شان در آمستردام، زوریخ، کپنهاگ، لندن و … جبران کرده و به سرعت نسبت به طراحی و ساخت مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری و ترویج دوچرخه‌های برقی اقدام کند. امیدوارم داوطلب پیروز در ورود به ساختمان بهشت، یعنی سومین شهردار تهران در کمتر از ۱۸ ماه گذشته – که فردا انتخاب خواهد شد و خوشبختانه هر دو کاندید به نفی خودرومحوری باور دارند – اینبار با توجه به تنگناهای مالی، بهترین تصمیم را گرفته و مهم‌تر آنکه خود #اهل_رکاب باشد. این شاید آخرین فرصت برای اقبال دوباره تهرانی‌ها به #لیست_امید باشد.

#نفی_خودرومحوری
#دوچرخه‌سواری_ایمن_حق_ماست
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.