🔴 ۱۰ رویداد شگفت‌انگیز سال ۱۳۹۷ 🔴

🔴 ۱۰ رویداد شگفت‌انگیز سال ۱۳۹۷ 🔴

🇮🇷: @darvishnameh

۱⃣ با حمایت مردم در #شاهرود، معدن بوکسیت #شاهوار تعطیل شد؛ در #کوشکنار جلوی تخریب سواحل توسط صنایع انرژی‌بر گرفته شد؛ در #آب‌پخش همچنان مخالفت با استقرار صنایع پتروشیمی تداوم یافت؛ در #پاقلات کبک‌های جیرفتی در کوچه‌ها تخم گذاشتند و سرانجام با همت مردم، محیط‌بان #وطن‌نوروزی را از مجازات اعدام نجات دادند.

۲⃣ تهران بعد از ۱۱۰سال صاحب شهرداری شد – #پیروز_حناچی – که با افتخار سه‌شنبه‌ها از منزل تا محل کار با دوچرخه تردد می‌کند و در همان حال، شهردار سابق اصفهان و یزد – #مهدی_جمالی‌نژاد – وقتی به تهران آمد، فقط دوبار با دوچرخه‌ دیده شد!

۳⃣ هیچیک از نمایندگان شورای شهر تهران که چنین شهرداری را انتخاب کردند، سه‌شنبه‌ها با دوچرخه به محل کار خود نمی‌آیند.

۴⃣ شورای شهری که با افتخار نسبت به لغو مصوبه #برج‌باغ در سال ۹۶ اقدام کرد، در ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ همزمان با روز درختکاری، مجوز تخریب ۶۲باغ را برای ساخت برج‌های جدید صادر کرد!

۵⃣ با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست، #مرجعیت_تنوع‌زیستی به وزارت جهادکشاورزی واگذار شد؛ محصولات #تراریخته از محصولات ارگانیک سالم‌تر معرفی شد؛ ۷۷هزار هکتار از وسعت مناطق ۴گانه کاسته شد؛ مجوز #مدارس_طبیعت لغو شد؛ مجوز کشتار کل‌ها و قوچ‌های پیر به دلیل مصرف بالای آب صادر شد؛ طرح‌های انتقال آب از کاسپین به سمنان، از زاب به ارومیه و از سرشاخه‌های کارون به اصفهان، یزد و کرمان مجوز گرفت و معاون سازمان به دلیل مخالفت با انتقال آب به سمنان، برکنار شد. علاوه براین، #عیسی_کلانتری تعداد شکار غیرمجاز در یکسال را بیشتر از کل وحوش سرشماری‌شده در کشور – یعنی ۲۰۰هزار – اعلام کرد!

۶⃣ #برجام توسط #ترامپ پاره شد؛ همان توافق‌نامه‌ای که آن را آمریکایی می‌خواندند!

۷⃣ مدیر شبکه ۳، برنده جشنواره سیما در سال ۹۷ از دید داوران و مردم – #عادل_فردوسی‌پور – را از ۹۰ اخراج کرد.

۸⃣ #حسن_روحانی که دولت خود را محیط‌زیستی‌ترین دولت تاریخ ایران خطاب می‌کرد، گفت: آنها آلوده می‌کنند، ما نیز می‌کنیم؛ آنها انتقال می‌دهند، ما نیز انتقال می‌دهیم؛ مقاله‌های محیط‌زیستی را برای ما نوشته‌اند تا عقب نگه داشته شویم.

۹⃣ فروش #پراید – پرخطرترین، غیراستانداردترین و مرگبارترین خودرو ایران – رکوردهای فروش اینترنتی در جهان را دوبار شکست!

۰⃣۱⃣ رتبه مردم #یزد از پنجمین شهر کم‌تحرک به دومین شهر کم‌تحرک ایران باز هم سقوط کرد؛ آن هم مردمی که روزگاری نه‌چندان دور به سختکوشی و قناعت شهره بودند.

#نه_به_۹۰_بدون_عادل

🇮🇷: https://t.me/darvishnameh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.