♦️چرا هورالعظیم را از یاد بردیم؟!♦️

♦️چرا هورالعظیم را از یاد بردیم؟!♦️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ چندی پیش به بهانه نمایش مستند تامل‌برانگیز محمدرضا فرطوسی – ایران، جنوب غربی – در سایت #هاشور، با کارگردان حدود یک‌ساعت گفتگو کردم که می‌توانید کاملِ این گفتگو را در هاشور تماشا کنید.

۲️⃣ آنچه برایم عجیب است، همدستی، انفعال و سکوت همه حکومت‌ها و دولت‌ها از پیش از پیروزی انقلاب تا امروز، چه در ایران و چه در عراق بود برای آنکه بی‌ سر و صدا هورالعظیم را از نقشه گیتی محو کنند. چند روز پیش، همین سوال را از #اسکندر_فیروز پرسیدم که چرا آن زمان که کنوانسیون رامسر را – ۱۳۴۹ – شکل دادید، هیچ تلاشی برای ثبت هورالعظیم در کنوانسیون نشد؟! و ایشان به دلیل کهولت سن گفتند که دقیقاً نمی‌دانند، اما اینک احساس شرمندگی می‌کنند از تعللی که آن موقع صورت گرفته است.

۳️⃣ گذشته‌ها گذشته، امروز اما مطالبه نخست مردم خوزستان باید تامین حقابه هورالعظیم به میزان دومیلیاردمترمکعب مقدم بر حقابه کشاورزی و صنعت از کرخه باشد. اگر به هر دلیل چنین مطالبه‌ای پیگیری نشود، خوزستان هرسال شرایطی دشوارتر برای زیستن را تجربه خواهد کرد؛ درست مثل #اصفهان که اگر می‌خواهد کیفیتی درخور از زیستن را تجربه کند، باید اختصاص حقابه #گاوخونی – حدود ۱۷۰میلیون‌متر مکعب – را مقدم بر حقابه کشاورزی و صنعت فریاد بزند.

#هورالعظیم
#حقابه_تالاب_مقدم_بر_کشاورزی_و_صنعت
#محمدرضا_فرطوسی
#ایران_جنوب_غربی
#هاشور
#خوزستان
#مهم‌ترین_دستاورد_سیل_نوروز۹۸

https://instagram.com/p/Bz-WD9Pl3_N/?igshid=1o8r3sjatqd2h

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.