🔵 سخنرانى آقای مهندس درویش، فعال محیط زیست و عضو هیات علمی موسسه‌ی تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با عنوان «سیل نوروز ٩٨، نعمت یا نقمت!»

🔵 سخنرانى آقای مهندس درویش، فعال محیط زیست و عضو هیات علمی موسسه‌ی تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با عنوان «سیل نوروز ٩٨، نعمت یا نقمت!»
⬅️ در پنل محیط زیستى همایش سیل سراسرى ایران

«این سیل باعث نابودی ۱۴۰۰ کیلومتر جاده، ۴۰۰ پل و هزاران خانه مسکونی و هزاران زمین کشاورزی شد.
بخش بزرگی از تاسیسات آسیب دیده در حریم سیلاب قرار داشتند.
از ۱۴۰ هزار کیلومتر حریم سیلابی که باید توسط وزارت نیرو تعیین می‌شد، فقط ۵۵ هزار کیلومتر تعیین شده بود و دو سوم باقیمانده به خاطر کمبود بودجه انجام نگرفت. چرا وزارت نیرویی که بودجه برای ساخت و ساز سدها دارد، برای تعیین این حریم سیلابی باقیمانده بودجه نداشته؟
هتل لواسان در بستر رودخانه ساخته شده. وزارت نیرو قدرت اجرایی برای جلوگیری از این ساخت و سازها ندارد؛ اما نافی عدم تعیین حریم سیلابی در سایر مناطق نیست.
در حریم کارون حدود ۱۵۰ متر به حریم سیلابی تجاوز شده است. در حریم گرگانرود، بخش‌هایی از حریم رودخانه قطعه‌بندی و به فروش رفته بود.
چگونه نهادهای مختلف کشور اجازه دادند تا تخلفات ساخت و ساز در بستر رودخانه انجام پذیرد؟
سود حاصل از این ساخت وساز به جیب چه کسی رفته؟
پل‌های تازه‌ساز خراب شدند، در بالادست خوزستان سدهای زیادی با حجم ۲۴۰ میلیارد متر مکعب، اما کل دبی سیل نوروز ۹۸، ۱۳/۵ میلیارد متر مکعب بوده است. یعنی سدها قابلیت آبگیری داشتند، اما آماده نبودند.»

🔴 هم اکنون همایش #سیل_سراسرى_ایران جمعیت امام علی
📍 دانشگاه شریف، سالن کهربا

🆔 @imamalisociety

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.