🔴نامه سرگشاده مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز خطاب به سازمان محیط زیست پیرامون بی قانونی های زیست محیطی رخ داده در منطقه ارژن

🔴نامه سرگشاده مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز خطاب به سازمان محیط زیست پیرامون بی قانونی های زیست محیطی رخ داده در منطقه ارژن

🔵 جناب آقای سعید محمودی
مدیرکل محترم سازمان محیط زیست استان فارس

⚪️ با سلام و احترام

🔺پرواضح است که از ابتداییات #وظایف سازمان متبوعه جنابعالی، #مراقبت و #پایش مستمر #اراضی_ملی به خصوص آن دسته از اراضی مهم از جنبه زیست محیطی و ممانعت از تخریب و آسیب دیدن آنها در سطح استان می باشد.

🔺علی رغم این موضوع متاسفانه شاهد اتفاقاتی هستیم که به نظر می رسد در انجام وظایف یادشده اهتمام کافی به کار گرفته نشده است.

🚫 همانگونه که مستحضرید منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان مشمول بند الف موافقت نامه سال ۵۴ بوده و #فعالیت_معدنی در آن منطقه #ممنوع می باشد. همچنین ماده۲ ضوابط زیست محیطی فعالیت های معدنی ، انجام فعالیت های معدنی در مناطق مشمول بند الف را کماکان ممنوع دانسته است.

⭕️ با این وجود تنها یکی از نمونه های نگران کننده از این قرار است که با وجود #ابطال_مجوز کارخانه استخراج از معدن گچ در این منطقه در سال۱۳۹۳، متاسفانه در اسفند ۱۳۹۷ این مجوز برای همان بهره بردار و این بار در محلی با پوشش گیاهی متراکم تر مجددا صادر شده و متاسفانه فعالیت های #مخرب و #خسارات_جدی و #جبران_ناپذیر به جنگل های #بلوط این منطقه از سر گرفته شده است.

⁉️ سوال و #ابهام اینجاست که چنین مجوزی هایی علی رغم ابطال در سال های گذشته چرا ، چگونه و با چه توجیهی مجددا و در منطقه آسیب پذیرتر صادر شده است!؟ آیا صادر شدن چنین مجوزی آن هم از جانب سازمانی که وظیفه حفاظت از محیط زیست را دارد در تعارض و تقابل با فلسفه وجودی این سازمان نیست!؟

🔺از این رو خواستاریم ضمن #شفاف_سازی پیرامون #چگونگی صدور این مجوز، اهتمام کافی را به کار گرفته و هرچه سریعتر و در راستای اجرای قانون، #دستور_توقف این #فعالیت_مخرب را صادر، خسارت وارده #جبران و این مجوز #ابطال شود.

🔘 به امید ظهور عدالت گستر گیتی
مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز

✅ پاتوق خبری عدالتخواهان دانشگاه شیراز

@armanshirazu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.