آنان که غنی ترند، محتاج ترند

آنان که غنی ترند، محتاج ترند
حسین آخانی
🔹 بیشتر روزها که با دوچرخه به دانشگاه آلمریا می‌روم، درست در کنار مهمانسرا و ایستگاه اتوبوس پیر مرد فقیر و خوش اخلاقی را می‌بینم که در کنار درختی روی چهار پایه‌ای می‌نشیند. وقتی چراغ قرمز می‌شود بلند می‌شود به امید آنکه از ماشین‌ها کمکی دریافت کند. امروز دیدم که دوروبرش کلی کفتر جمع شده‌اند و او با تکه‌های نانی که در دست دارد آنها را دور سفره مهرش جمع کرده است. بی اختیار یاد واریزی‌های عزیزانی به کمپن “نوچرخه” افتادم که بعضی اگر چه پولدار نیستند ولی دل بزرگی دارند. آنها می‌خواهند در شادی کودکانی شریک باشند که بناست آینده ما در دست آنها باشد.
🔹 از روز سه شنبه هفته گذشته که کمپین را شروع کردیم، به طور متوسط ۶ دوچرخه در روز پول جمع شد. خبر خوش آنکه امکان پرداخت پول در سراسر جهان فراهم شده است. هر کس در هر جای دنیا تمایل به کمک دارد، به طور خصوصی به من اطلاع دهد تا نحوه پرداخت را به شما اطلاع دهم. دو نفر از معتمدین من یکی از آنها زمانی همکلاسی من بود و دیگری دانشجوی من داوطلبانه در کانادا و اروپا شروع به جمع آوری کمک کرده‌اند. دست شما درد نکند که مصداق این شعر سعدی هستید.
بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
🔹 چقدر زیبا می‌شود که بتوانیم همه ۵۴۱ دوچرخه را بخریم و ایام عید ده کاروان به ده استان کشور برای تقسیم این کادوها راه بیاندازیم. دادن ۵۰ دوچرخه به ۵۰ کودک در یک روستا از هر اتفاق دیگری قشنگ تر است. ارزش این دوچرخه ها از ارزش ساختن یک مدرسه کمتر نیست. این کودکان در آینده می‌توانند برای تاریخ ما، محیط زیست ما و فرهنگ ما تحولی بزرگ رقم بزنند.
🔹 اما خبر مهم دیگر اینکه امروز ۴ بهمن تولد محمد درویش و سالگرد جرقه “نوچرخه” در ذهن من است. چه نیکوست که امشب با پرداخت کوچکی به حساب «کمپین نوچرخه» از زحمات ایشان تشکر کنیم، کسی که سالهاست بی وقفه و بدون جیره و مواجب برای محیط زیست ایران تلاش می کند. اگر فیش واریزی را برای من بفرستید فردا شب به عنوان کادوی تولد تقدیماشان می‌کنیم.
شماره‌ی شبا: IR350180000000004753916402
شماره‌ی حساب: ۴۷۵۳۹۱۶۴۰۲ به نام کمال خوشرو (سازنده دوچرخه)
شماره کارت: ۳۶۹۶-۵۴۳۰-۸۳۱۱-۵۸۵۹ نزد بانک تجارت
https://www.instagram.com/p/B7tHWUSCCzo/?igshid=vg4qzpb9qmiq
https://t.me/environ_concerns

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.