🖤محمدجواد مختاری هم سوخت و رفت …🖤

🖤محمدجواد مختاری هم سوخت و رفت …🖤

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ ساعاتی پیش، پنجمین شهید زاگرس در راه مهارِ آتش بیسابقه افتاده بر جانش، شهید شد.

۲️⃣ امیدوارم این خون‌های پاک و مطهر بتواند #عیسی_کلانتری و #سرهنگ_محبت‌خانی و بقیه مدیرانی که همچنان طرفداران محیط‌زیست را احساساتی و نادان خطاب کرده و می‌کوشند با عادی جلوه‌دادنِ آتش‌سوزی‌ها توجیه کنند که چرا سرمایه‌گذاری برای اطفای حریق در جنگل‌های ایران توجیه اقتصادی ندارد را متنبه کرده و دستکم شجاعت عذرخواهی را بیابند.

۳️⃣ امیدوارم این خون‌های پاک سبب شود تا حاکمیت جمهوری اسلامی برای تجهیز یک یگان مجهز، حرفه‌ای و کاربلد اطفای حریق در رویشگاه‌های طبیعی اقدامی موثر انجام داده و دستکم نمایندگان مجلس، دولت را موظف کنند تا به تکالیف خود در برنامه ششم برای تشکیل یگانی کارآمد در این حوزه اقدام کنند.

۴️⃣ ما علاوه بر آموزش پرسنل و داوطلبین، علاوه بر برخورداری از یک شماره تلفن سه رقمی برای اورژانس‌های محیط‌زیستی، نیاز به تجهیزات مدرن فردی، گروهی، سنجش از دور و هوایی داریم. ما هم در پیشگیری، هم در آمادگی و هم در شیوه‌ی مواجهه با آتش نشان دادیم که ناکارآمد بوده و استعداد عجیبی در غافلگیری داریم. درحالیکه همه می‌دانستند امسال با سالی استثنایی مواجه خواهیم بود و شدت، گسترش و تراکم پوشش‌های علفی طبیعت ایران بی‌سابقه است.

۵️⃣ متاسفم همچنان رسانه ملی ما از ساخت کلیپ‌های آموزشی و جذاب که رفتارهای پرخطر را به مردم در این روزها گوشزد می‌کند، سرباز می‌زند و برای ساخت این کلیپ‌ها پول طلب می‌کند. متاسفم که بالگردها هم برای پرواز و خاموش‌کردن آتش همچنان برای هر ساعت بیست‌میلیون‌تومان پول طلب می‌کنند و عمیقاً متاسفم و شرمسارم تنها گروهی که بی‌مهابا و فداکارانه بدون طلب‌کردن پول دل به آتش می‌زنند تا زاگرس برای آیندگان به خاطره بدل نشود را، مشتی مدیران نادان، “احساساتی” خطاب می‌کنند.

۶️⃣ یادمان باشد: استراتژی جدید مدیران ناکارآمد آن است که باز توپ را در زمین مردم انداخته و چنین وانمود کنند که این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده و دشمنان می‌خواهند تلاش‌های ما را کم‌اثر نشان دهند! پرسش این است: شمایی که حتی دمنده، آتش‌کوب، تن‌پوش ضدحریق و حتی دستکش و کوله‌پشتی پاششی به اندازه کافی ندارید، شمایب که می‌گویید: سرمایه‌گذاری برای اطفای حریق در جنگل‌های ایران توجیه اقتصادی ندارد و شمایی که حتی توان آموزش داوطلبین و ارایه یک شماره تلفن سه‌رقمی را هم ندارید، چگونه به خود حق می‌دهید تا آتش‌سوزی‌ها را عمدی بخوانید و گناه خود را بشورید؟!

۷️⃣ یادتان باشد که هنوز مردادماه نیامده و آتش به جان هیرکانی و ارسباران نیافتاده؛ لطفاً از این فرصت و تجربه تلخ درس گرفته و دیگر غافلگیر نشوید و نگویید که نگفتیم …

#آتش_در_زاگرس
#پنجمین_شهید

https://instagram.com/p/CCP8uL6FaYE/?igshid=16rve4u5fqn6e

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.