♦️مدیرکل اوقاف مازندران: جنگل آق‌مشهد دست‌کاشت است؛ اداره منابع‌طبیعی خودش نابودکننده جنگل است!♦️

♦️مدیرکل اوقاف مازندران: جنگل آق‌مشهد دست‌کاشت است؛ اداره منابع‌طبیعی خودش نابودکننده جنگل است!♦️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ شب گذشته در برنامه تهران بیست شبکه پنج نکات جالبی از سوی مدیرکل اوقاف مازندران مطرح شد که به اندازه کافی نشان‌دهنده عمق فاجعه است!

۲️⃣ می‌گویند که جنگل آق‌مشهد به وسعت پنج‌هزار و ششصد هکتار تماماُ دست کاشت است و ما آنجا درخت کاج کاشته‌ایم. این در حالی است که یکی از رویشگاه‌های گونه اندمیک هیرکانی – شمشاد ایرانی – در همین بخش مستقر است – ویدئوهای اول و دوم – اصولاً آن منطقه از دیرباز در شمار جنگل‌های جلگه‌ای و دامنه‌های کم‌ارتفاع هیرکانی محسوب می‌شده و اصولا چرا باید گونه غیر بومی کاج در رویشگاه منحصربه‌فرد هیرکانی کاشته شود؟

۳️⃣ در ویدئوهای سوم و چهارم به طرح اتهام علیه اداره کل منابع‌طبیعی مازندران پرداخته و می‌گویند: درحالی اجازه بهره‌برداری به ما نمی‌دهند که خودشان در سال‌های قبل به نام یکی از کارمندان منابع‌طبیعی چوب جنگل را مورد بهره‌برداری قرار داده‌اند!

۴️⃣ در ویدئوهای پنجم تا هفتم بدون اشاره به نام پلاک‌های مورد اختلاف، ادعاهای مطرح‌شده در مورد اینکه اراضی مورد اختلاف بیست‌هزار هکتار است را رد می‌کنند و می‌گویند آقای سعادتیان، معاون اداره ثبت و اسناد کشور در جریان هستند. البته روز گذشته آقای سعادتیان در گفتگو با ایسنا صراحتا اعلام کردند که پلاک‌های مزبور – ۶۸ و ۶۹ – به مالکیت سازمان جنگل‌ها درآمده ولیکن هنوز در بخشی از این دو پلاک اختلاف نظرهایی با اوقاف وجود دارد که مقام قضایی در موردش رای خواهد داد!

۵️⃣ در کل واقعاً آدم این اظهارات را که می‌شنود، با خود می‌گوید: چه خبر است در این مملکت؟ چگونه مقام مسوول اوقاف دقیقا نمی‌داند که ماجرا چیست؟ عرصه مورد اختلاف چند هکتار است؟ از ارتفاع دوهزار و دویست‌متر به بالا محدوده حریم ملی دماوند است؟ نمی‌داند که کاشت درخت کاج در هیرکانی، ظلم به هیرکانی است؟ و نمی‌داند که اجرای طرح تنفس جنگل ربطی به مقام رهبری ندارد؟ اینها در شرایطی است که بعد از تعیین تکلیف دو پلاک ثبتی در صبح دیروز – پلاک‌های ۶۸ و ۶۹ – تازه سازمان جنگل‌ها یادش افتاده که ماجرا حل نشده و دو پلاک دیگر هم وجود دارد که با اوقاف اختلاف داریم! یعنی اگر این فشارهای رسانه‌ای نمی‌شد آنها هرگز شجاعت طرح این افشاگری جدید را نداشتند؟ واقعاً از چه قدرتی می‌ترسند؟!

۶️⃣ خلاصه در جمع‌بندی فقط می‌شه رسید به کلیپ کوتاه اما گویای هشتم! نه؟

#نه_به_ایرانخواری_به_بهانه_وقف
#آغاز_پایان_ایرانخواری_به_بهانه_وقف
#رفع_وقف_جنگل_آقمشهد
#رفع_وقف_دماوند

https://instagram.com/p/CDQfQ21ltvQ/?igshid=1lo9uzdr9m73g

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.