🔸️پاسخ آموزش و پرورش به ماجرای حذف دختران از کتاب ریاضی، نشان می‌دهد که بحران بهره هوشی در این وزارتخانه جدی است!🔸️

🔸️پاسخ آموزش و پرورش به ماجرای حذف دختران از کتاب ریاضی، نشان می‌دهد که بحران بهره هوشی در این وزارتخانه جدی است!🔸️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ اگر همه قدرت رسانه‌ای دشمنان جمهوری اسلامی گردهم جمع می‌شد، قادر نبودند مثل دسته‌گل جدید وزارت آموزش و پرورش، خوراک تبلیغاتی فراهم کرده و به افکار عمومی جهان بقبولانند که تفکر حاکم بر رژیم ایران، تفاوت چندانی با #داعش ندارد.

۲️⃣ من اگر – خدای ناکرده – جای حسن روحانی بودم، برای ناکام‌نهادنِ این دسیسه، بلافاصله دستور برخورد با عاملین این رفتارِ جنسیت‌زده را داده، ضمن عذرخواهی از ملت، وزیر مربوطه را برکنار می‌کردم.

۳️⃣ اما پاسخ شگفت‌آور و وقیحانه وزارت آموزش و پرورش – عکس ششم – نشان می‌دهد که نه‌تنها خبری از عذرخواهی نیست، بلکه اصراردارند که کار درستی از منظر زیباشناسی انجام داده‌اند!

۴️⃣ دقت کنید این پاسخ دربردارنده یک مولفه‌ی ضداخلاقی دیگر هم هست؛ اینکه مدیران این وزارتخانه بدون اخذ اجازه از طراح اثر – خانم #نسیم_بهاری – به این نتیجه رسیدند که می‌توانند به کمک نرم‌افزار فتوشاپ – که احتمالاً آن را هم به شکل غیرقانونی دانلود کرده‌اند! – طرح را از دختران خالی کنند تا ذهن دانش‌آموزان کلاس سوم دبستان مشوش نشود.

۵️⃣ یعنی علاوه بر تحجر، تمامیت‌خواهی و زن‌ستیزی، این مدیران محترم دچار بحران هوشی و اخلاقی هم هستند که نباید در چنین شرایط حساس و شکننده‌ای که میزان نارضایتی از دولت و حاکمیت به بالاترین حد خود رسیده، چنین گافی بدهند.

۶️⃣ می‌گویند: وقتی مسوولیت یک پهنه‌ی بیابانی را به گروهی ناکارآمد، متوهم یا پخمه واگذار کنید، مطمئن باشید که بعد از چند سال با کمبود شن و ماسه روبرو خواهید شد! واقعاً چگونه ممکن است فلاکت اقتصادی، اخلاقی، فروپاشی سرمایه اجتماعی و کسب رکورد بالاترین میزان مهاجرت در جهان را به نام ایران و ایرانی باور کرد؟

۷️⃣ رازِ پیشرفت، تاب‌آوری و توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ای را باید در نحوه مدیریت، آینده‌پژوهی و کیفیت جذب نخبه‌های موجود در دستگاه متولی آموزش و پرورشش جستجو کرد و متاسفانه عملکرد وزارت آموزش و پرورش ما آشکارا نشان می‌دهد چقدر راهِ نرفته و کارِ نکرده داریم. نهادی که #مدرسه_طبیعت را دشمن خود بپندارد، معلوم است که به جای بهره‌بردن از فرصتِ #مریم_میرزاخانی‌ها، عملاً نیمی از جامعه را از خود متنفر کرده و فرصت‌های بیشتری برای یاریگری، همدلی و توان‌افزایی ملی می‌سوزاند.

#به_تحجر_پایان_دهید
#نه_به_نگاه_جنسیت_زده

https://instagram.com/p/CE9a7Vth1P0/?igshid=b1cqtclxkji5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.