🔸️چرا حمایت از کاپ اهمیت دارد؟🔸️

🔸️چرا حمایت از کاپ اهمیت دارد؟🔸️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ سالانه میلیاردها متر مکعب از آب باکیفیت کشور و نیز هزاران تن از منابع ارزشمند خاک کشور به دلیل ضعف سامانه مدیریت پساب و پسماند از حیز انتفاع خارج می‌شود. در جبران این هدررفت، سدهای مخزنی بیشتری به بهای نابودی جنگل‌ها در سراب و تالاب‌ها در پایاب و نیز مهاجرت هزاران هموطن ساخته و این جرثومه‌های پهن‌پیکر و سیمان‌اندود، هزاران میلیاردتومان از ثروت ملی را می‌بلعند.

۲️⃣ اگر بتوانیم زباله‌های ترِ خویش را خشک کرده، زباله‌های خشک خود را شامل شیشه، پلاستیک، کاغذ، قوطی‌های فلزی تفکیک کرده و درنهایت پسماندهای الکترونیکی و خطرناک – باتری‌های قلمی، لامپ‌های فرسوده و نظایر آن – را مجزا کنیم. بیش از نود درصد از وخامت این بحران کاسته می‌شود.

۳️⃣ اگر می‌خواهیم به وطن کمک کنیم، از همین کاهش سرانه پسماند و تفکیک زباله از مبدا آغاز کنیم و سفیر کاپ و شنبه‌های بدون پسماند باشیم.

۴️⃣ در تهران به کمک اپلیکشن‌هایی چون #جاروب و #کاپ‌زی و در دیگر شهرستان‌ها، اپلیکشن‌های مشابهی چون #پاک‌زی می‌توان رویای بازیافت زباله و تفکیک زباله از مبدا را محقق کرده و پاداشی درخور هم دریافت کرد. همچنین بیست و پنج غرفه در سطح تهران در قالب #الکتروکاپ وظیفه جمع‌آوری پسماندهای الکترونیکی شهروندان را برعهده دارند.

۵️⃣ فروشگاه‌های پسماند صفر در تهران، مشهد، رشت و برخی شهرهای دیگر هم فعال شده که با حمایت از آنها می‌توان در کاهش سرانه پسماند، گام‌های موثرتری برداشت.

۶️⃣ خلاصه اینکه منفعل نباشیم و از این کارزار سبز، سزاوارانه‌تر در تهران و دیگر شهرها حمایت کرده و با مطالبه‌گری هوشمندانه از شوراهای شهر و شهرداری‌ها، خواهان رفع نواقص احتمالی و ارتقای آن در همه آبادبوم‌های کشور شویم.

#شنبه_های_بدون_پسماند
#کاپ
#اقتصاد_آبی
#blue_economy

https://instagram.com/tv/CGhOQCplcR7/?igshid=1452rnnlqlf35

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.