⚘حتماً نباید میمونکی بازیگوش بود!⚘

⚘حتماً نباید میمونکی بازیگوش بود!⚘

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ رفیقی دارم که همیشه آنچنان از ماهرخ، یگانه نوه‌اش سخن می‌گوید که انگار خالقِ معجزه‌ی قرن بوده است! چند روز پیش اما نگران و پریشان می‌گفت: خواب بدی دیدم … گفتم چه شده دکترجان؟ چه خوابی دیدی که چنین برآشفته‌ای؟! گفت: خواب دیدم که دادگاه حکم به پرداخت مهریه داده و دیگر توان پرداخت سکه‌های طلای پانزده میلیونی را ندارم! خندیدم و گفتم: احتمالاً اگر نوبت به طلاق باشد، نسرین‌خانم و تو در انتهای صفی؛ نگران مباش رفیق و همچنان با معجزه‌ات خوش بمان …

۲️⃣ ریال شتابان‌تر از هر زمانِ دیگری در حالِ سقوطِ آزاد است؛ انسولین گیر نمی‌آید؛ ترامپ می‌گوید در صبحِ پس از پیروزی، نخستین تلفن را از تهران خواهم داشت و در همین حال، قاتلی به نام کووید نوزده به همه‌ی بزرگ ارتش‌های جهان در حالِ شیشکی کشیدن است و تقریباً اغلب کسب و کارها را فلج و پیوسته بر شمار قربانیان می‌افزاید؛ در ایران همه نگرانند که مبادا شمار تلفات روزانه چهاررقمی شود!

۳️⃣ در چنین بزنگاهی بهترین کار، نگرانی از پرداخت مهریه نیست رفقا! بهترین کار، شاید تماشای بازیگوشی این بچه شامپانزه با قوچ است و جدی‌نگرفتنِ دنیایی که انگار نافش را با بحران بریده‌اند!

۴️⃣ هرقدر بیشتر و ژرف‌تر بخوانیم، درمی‌یابیم ما بدشانس‌ترین آدم‌های تاریخ نبوده‌ایم؛ میلیون‌ها نفر در آلمان پس از جنگ جهانی دوم، در آرزوی جیره‌ای روزانه از آرد ذرت و آب بودند؛ در هیروشیما و ناکازاکی فقط رویای‌شان این بود که می‌شود بدون درد با زندگی بدرود گفت؟ در ویتنام هنوز یکی از کابوس‌ها، تولد موجودی ناقص‌الخلقه ناشی از حملات شیمیایی آمریکایی‌ها موسوم به نشانِ نارنجی است و در کامبوج، خاطرات تلخ خمرهای سرخ همچنان بختکِ روانپریشی هزاران انسان است … و شگفت‌آورتر آنکه آنچه در قحطی بزرگ یکصدسال پیش بر سر ایرانیان آمد، آنچه در زمان سقوط سلسله زندیه بر ایران گذشت؛ آنچه در دوران اقتدار کلیسا، گالیله و ژاندارک درک کردند و خلاصه سه میلیارد انسانی که در طول هزار سال گذشته به دست انسان کشته شدند، آشکارا نشان می‌دهد که ما در سیاه‌ترین دوره حیات بشری به سر نبرده و آنقدرها هم که فکر می‌کنیم نسل سوخته نیستیم! فقط کافیه یادمان باشه که حدود یکصد و پنجاه سال پیش، اغلب نخبگان جهان در آن روزگاران فکر می‌کردند، مردم نیویورک تا یکصدسالِ بعد دیگر وجود نخواهند داشت!

۵️⃣ خلاصه اینکه با کابوس‌دیدن و برآورد قدرت پرداخت مهریه، زندگی را از اینی که هست، نادلپذیرتر نکنیم. چون دو چیز در این دنیا ته ندارد؛ تلخی و عشق!

#دلیل_حال_خوب_هم_باشیم

https://instagram.com/p/CGmFTHgBRCD/?igshid=1eqvbwj6ue6rr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.