🔸️هشدار! تماشای این بیست ثانیه ممکن است برای آنها که تحمل خشونت‌ را ندارند، آزاردهنده باشد!🔸️

🔸️هشدار! تماشای این بیست ثانیه ممکن است برای آنها که تحمل خشونت‌ را ندارند، آزاردهنده باشد!🔸️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ سکانسی مشهور از کمدی #برایم_گلی_نفرست که دو سال قبل از تولدم – ۱۹۶۴ میلادی – توسط #نورمن_جویسون ساخته شده، اما پس از پنجاه و شش سال، همچنان پیامش تر و تازه است! نیست؟

۲️⃣ حیوانات را از محیط طبیعی خود جدا کرده و برای نمایش‌هایی مضحک در سیرک‌ها و باغ‌وحش‌ها به اسارت و بردگی می‌کشیم؛ آنگاه می‌کوشیم تا با آنها مهربانی کرده، شرایط قابل قبول‌تری برای اسکان و خوراک برایشان فراهم کنیم. غافل از اینکه اصلاً چرا آن سیلی اول را زدیم که بخواهیم نوازش کنیم؟

۳️⃣ #کریشنا_مورتی در کتاب #نارضایی_خلاق، فرازی ماندگار دارد از کودکی که در دنیای خود با اسباب‌بازی‌هایش مشغول بازی است؛ ناگهان اما دری باز شده و پدر وارد می‌شود. کودک که ترسیده، شروع به گریه می‌کند و پدر در حالی که فرزندش را در آغوش می‌کشد، می‌گوید: چه کسی تو را ناراحت کرده؟ بگو تا خودم ادبش کنم!

۴️⃣ کافی است اندکی به اطراف خویش بنگریم و تاریخ سیاسی ایران و جهان را مرور کنیم؛ چه بسیار رفتارهای سیاسیون که شبیه به همین نوازش‌ها از پی سیلی سخت است! نیست؟

۵️⃣ چگونه باید تفاوت نوازش و حمایت واقعی را از نوع نمایشی‌اش دریافت؟ و چه باید کرد تا بازارِ دوروبازان از سکه بیافتد؟

۶️⃣ حقیقت آن است: “کسی را دوست‌داشتن، یعنی از آرامشِ او مراقبت کردن.” آنهایی که بر طبل اختلاف، فتنه، ناامنی و جنگ می‌کوبند تا خود را چون فرشته نجات و سربازان صلح جا زده و در نقش سپاه آرامش درآیند، هرگز آرامشی پایدار نمی‌آفرینند.

۷️⃣ به خودمان بنگریم … چقدر کوشیده‌ایم تا از آرامش او که دوستش داریم، عمیقاً مراقبت کنیم، حتی به قیمت ندیده‌شدن؟ به قول #کنفسیوس: “او که به دیگران گل هدیه می‌دهد، عطر گل در دستانش باقی خواهد ماند و او که به طرف دیگران ذغال پرت کند، نخست دستِ خودش خواهد سوخت.”

۸️⃣ کنشگرِ واقعی محیط‌زیست چنین است؛ برای آرامش و تاب‌آوری دوباره زیستمندانی می‌کوشد که هرگز در هیچ بزنگاهی نمی‌توانند پارتی‌اش شوند و هرگز از ندیده‌شدن، پژمان نشده و طلبکار مردم نمی‌شود. رفتاری که البته پاداشش، لمسِ آرامشی ژرف، احساس رضایتی قلبی و افزایش عرض زندگی است. چرا که هیچ لذتی والاتر از آن نیست که دریابیم: دلیلِ حالِ خوبِ دیگری هستیم💗

#دلیل_حال_خوب_هم_باشیم
#دوست_داشتن_یعنی_مراقبت_از_آرامش

https://instagram.com/p/CGw3S3bh_sS/?igshid=8bwymsj7bbt6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.