🔸️در ستایش عکس هفتم!🔸️

🔸️در ستایش عکس هفتم!🔸️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ تصویر نخست یک پایه درخت بنه – پسته وحشی – را در دشت ارسنجان استان فارس نشان می‌دهد که به مروارید سبز شهرت دارد و درس استقامت می‌دهد.

۲️⃣ عکس دوم یک پایه درخت بلوط در بالادست #تالاب_شیمبار در شمال استان خوزستان است که به دلیل ساخت جاده و ریزش کوه، همچنان می‌کوشد تا بیشترین نرمشِ قهرمانانه را برای ماندگاری از خود بروز دهد.

۳️⃣ عکس سوم را در کنارِ یک درختچه بلوطِ چغر – منتها از نوع خوش‌بدن😉 – گرفته‌ام که در دوکیلومتری محور مال‌خلیفه به چشمه سندگان – استان چهارمحال و بختیاری – به مسافران عبوری این پیام را می‌دهد: چقدر خوب شد گذرمان به مال‌خلیفه افتاد! به نظرم بلوط مال‌خلیفه خیلی شبیه درنای امید است، هر دو پرچمدار امید، استقامت، صبوری و زندگی تا آخرین لحظه هستند.

۴️⃣ عکس چهارم شاید یکی از بلندقامت‌ترین تاغ‌های کشور در منطقه #زواره اردستان باشد که در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی به آفتاب سلام می‌دهد.

۵️⃣ عکس پنجم بلوطی دستکم پانصدساله است در ارتفاعات #اندیکا … نگاه کنید چگونه سنگ را به کناری زده و به مشتاقانش امید می‌دهد.

۶️⃣ ششمین عکس را اخیراً در ارتفاعات #پلنگچال تهران گرفته‌ام، نهالی از جنس زبان‌گنجشک که از دل سنگ درآمده و تقریباً ده سال است که در برابر سیل و کمبود خاک مقاومت کرده است!

۷️⃣ و اُسوه بعدی … قهرمان بعدی … عکس هفتم … خودِ ما هستیم که چهل سال است با جنگ، تحریم، کرونا، ترور، آبان، اکراین و فلاکت اقتصادی رواداری کرده و همچنان نفس می‌کشیم. کمتر ملتی در جهان بتوان سراغ گرفت که قدرت خرید حقوق اغلب آموزگارانش بعد از سی‌سال خدمت کمتر از زمان استخدام باشد و همچنان روزانه هزاران لطیفه‌ی جدید درباره انتخابات آمریکا تولید کنند! نه؟

۸️⃣ نظر شما چیست؟ به نظر شما مقاوم‌ترین کدام است و رتبه‌های بعدی این بهانه‌های سرکردنِ زمستان به چه عکس‌هایی تعلق می‌گیرد؟

#بهانه_های_سرکردن_زمستان
#مروارید_سبز
#دشت_ارسنجان
#بلوط_مال_خلیفه

https://www.instagram.com/p/CHXsIhqhb94/?igshid=v30095dp3mzr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.