🔻راه درمان این بیچارگی از مطالبه‌گری، شجاعت، امید و قانون‌گرایی می‌گذرد!🔻

🔻راه درمان این بیچارگی از مطالبه‌گری، شجاعت، امید و قانون‌گرایی می‌گذرد!🔻

🇮🇷 @darvishnameh

۱️⃣ به مردم مهاباد اردستان بنگرید، چگونه آنها با اتحادی چشمگیر و شجاعتی کم‌نظیر گام به گام در مسیر عقب‌نشینی فولاد نطنز پیش رفته و می‌کوشند با آزادسازی رودخانه باباحاجی، قنات کهن خود را دوباره احیا کنند.

۲️⃣ به ماجرای کوه بیرمی در بوشهر، نجات ساحل الپی کوشکنار در هرمزگان، نجات کلمرز از دیو معدنخواران سیلیس در کهنوج، جنبش مردم انزلی دربرابر طرح افیونی بایوجمی، تلاش مردم شاهرود برای نجات جنگل ابر و کوه شاهوار و مقاومت ملی در برابر مافیای پتروشیمی میانکاله دقت کنید، رمز تداوم و موفقیت این جنبش‌ها در تلاش، امید، شجاعت، سماجت و قانون‌مداری است.

۳️⃣ اینجا در کامو و چوگان هم شک ندارم که جامعه محلی می‌تواند که پیروز شده و حکم تعطیلی دائمی معدن آهن کامو را بگیرد. هر نوع فعالیت معدنی در سرچشمه‌های کرکس‌کوه که سالانه صدها میلیون متر مکعب آب شیرین را در دشت‌های اصفهان، کاشان، نطنز، میمه، مورچه‌خورت، نراق و دلیجان تولید می‌کند، یک بدسلیقگی در بهترین حالت و یک جنایت علیه آینده تاب‌آوری استان اصفهان در واقعیت ماجراست.

۴️⃣ یادمان باشد افزایش بارگذاری، جانمایی صنایع آب‌بر چون فولاد، تغییر کاربری اراضی و تبدیل مراتع به باغ‌ویلا، سوداگری زمین و چرای زودرس و بیش از ظرفیت می‌تواند شتاب این فروپاشی را تسریع کرده و در نهایت به قیمت تشدید بحران در زاینده‌رود، بخشی از آب این حوضه بحرانی تحت عنوان گلاب یک و دو به کاشان و نطنز انتقال یابد!

۵️⃣ مردم منطقه در کامو، چوگان، برزوک، قمصر، نیاسر، کمجان، اوره، طرق‌رود، طار، کشه، مهاباد و … باید نهضت احیای قنات‌ها و خاموش‌کردن موتورپمپ‌ها را جدی گرفته و اجازه تاراج آینده را ندهند.

۶️⃣ رهبران آخر از همه غذا می‌خورند و برای موفقیت دیگران، بی‌منت می‌کوشند، بیاییم در هیبت یک رهبر وارد میدان شده و منافع دیگری را به خود ترجیح دهیم تا همواره کسی هم باشد که ما دیگری او باشیم. درست مثل حرکت ارزشمند سازمان اتشنشانی اصفهان در اعزام مجرب‌ترین کادر و خودروهای خود به آبادان برای کمک به هموطنان سیاهپوشم در زیر آوارِ حماقتی رانتی به نام متروپل.

#کامو_و_چوگان
#معدن_آهن_کامو
#نه_به_ایرانخواری_به_نام_معدنکاوی
#رودخانه_کبیر_کامو
#محیط_زیست
#کاشان
#نطنز
#قنات_مهاباد
#نادر_ضرابیان
#متروپل
#محمد_درویش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.