💚 به افتخار مردی که زیاد می‌داند و خارِ چشم نادانایان است!💚

💚 به افتخار مردی که زیاد می‌داند و خارِ چشم نادانایان است!💚

🇮🇷 @darvishnameh

✍️ عبدالحسین وهابزاده سال‌ها در مقام یک معلم دانشگاهی کوشید تا بر شمارِ دانشمندانِ وطن در حوزه اکولوژی بیافزاید … اما پس از دو دهه تلاش مستمر و انتشار ده‌ها کتاب و مقاله درجه یک، به این نتیجه رسید که سخت‌ترین و غیرقابل‌جبران‌ترین اشتباه آن است که آدم‌هایی که مجال آدم‌شدن را نیافته‌اند، بخواهی دانشمند کنی!
برای همین، مسیر زندگی‌اش را در شصت سالگی تغییر داد و رفت سراغ کودکانی که هنوز درگیر مشق و حساب و مدرسه نشده بودند. او اینک بیش از یک دهه است که می‌کوشد با بهره‌گیری از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین آموزگار تاریخ، یعنی طبیعت به کودکان وطن مجال بازی‌کردن، بازی‌کردن و بازی‌کردن در طبیعت دهد. به قول خودش: بزرگترین خدمت به مدیران فردا آن است که مجال ولگردی در طبیعت را در کودکی‌شان فراهم کنی. مدیران، کارآفرینان و دانشمندانی که در کودکی، کودکی کرده باشند بدون احساس گناه و با خیال راحت، در بزرگی، بزرگی خواهند کرد و ملت و ملک خویش را سربلند می‌سازند.
وهاب‌زاده در شمار شجاع‌ترین خردمندان روزگار ماست؛ آنقدر شجاع که نترسید از اعتراف به اشتباهی بیست ساله و نترسید از اخراج و تهدید و نگاه‌های امنیتی آدم‌هایی که دنبال یکسان‌سازی جامعه، همه را به خط کرده‌اند. او امیدِ امروز من و فردای اروندم است و می‌دانم روزی همه ایران به افتخار این انسان توانمند و پهلوان کلاه از سر برداشته و فریاد سرخواهند داد: در جامعه بدون پهلوان و توانمند، قهرمان و دانشمند نمی‌خواهیم.

با احترام؛
محمد درویش
بیست و چهار خرداد هزار و چهارصد و یک
به سفارش رسانه آدم‌حسابی‌ها

#عبدالحسین_وهابزاده
#آدم_حسابی_آدم_حسابی_ها
#مدرسه_طبیعت
#محیط_زیست
#رسانه_آدم_حسابی_ها
#اکولوژی
#محمد_درویش

https://www.instagram.com/tv/CfVre0bFVrv/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.