🔻هوای کودکان را داشته باشیم تا آینده تضمین شود!🔻

🔻هوای کودکان را داشته باشیم تا آینده تضمین شود!🔻

🇮🇷 @darvishnameh

۱️⃣ نفر سمت راست کیاشاه جاوید، سه ساله و نفر سمت چپ، محمد بحرانی، چهل و یک ساله است!

۲️⃣ هر دو مثلا از ورزش خسته شده و خواب‌شان برده بود تا عکسی تاریخی لحظه خواب دو قهرمان را شکار کند!

۳️⃣ نخستین خاطره‌ای که در زندگیم با جزییات تمام به یاد دارم، برمی‌گردد به سال هزار و سیصد و چهل و هفت؛ زمانی که تقریباً همسال کیاشاه بودم … و یک معمای بزرگ برایم لاینحل مانده بود؛ آنقدر که تا امروز فراموشش نکرده‌ام! اینکه چگونه پدر وقتی به فریبا – خواهر کوچک‌ترم – نگاه می‌کرد، به سرعت تشخیص می‌داد که واقعاً خوابیده، اما در مورد من، به راحتی تشخیص می‌داد که خواب نیستم؟ در حالیکه من بلافاصله که صدای قدم‌هایش را می‌شنیدم، هر دو دستم را روی چشمانم نهاده و خود را به خواب می‌زدم!🙈

۴️⃣ باور کنید تا مدت‌ها با خود می‌گفتم: عجب این پدر من باهوشه‌ها! چطوری آخه می‌فهمه که من ادای خوابیدن را درمی‌آرم و واقعاً خواب نیستم؟ در حالیکه من که اونو نمی‌بینم!😀

۵️⃣ برعکس پدرم، اما محمد بحرانی کاملاً با کیاشاه همراهی کرده و نشان داد که ذاتاً یک بازیگر مادرزاد، باهوش و یک پدر بالقوه است.

۶️⃣ و چقدر کیاشاه از اینکه توانسته بود به یک آدم بزرگ در قامت محمد بقبولاند که خواب است، خوشحال بود و احساس ظفرمندی می‌کرد.

۷️⃣ خواستم بگویم: دوران کودکی، طلایی‌ترین دوران تکوین شخصیتی فرد و جامعه فرداست. هر قدر بتوانیم به کودکان‌مان عشق، اعتماد به نفس، همدلی، امنیت، بازی، بازی و بازی بیشتر هدیه دهیم، آینده را تضمین‌شده‌تر برده‌ایم؛ چرا که ملتی که در کودکی، کودکی کرده باشد، بی‌شک در بزرگی، بزرگی خواهد کرد.

#کودکی
#محمد_بحرانی
#کیاشاه_جاوید
#دلنوشته_های_محمد_درویش

https://www.instagram.com/p/Cg7pKmLtZSz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.