🔻بدتر از تداوم گل‌آلودگی کوهرنگ، سکوت مسوولین است!🔻

🔻بدتر از تداوم گل‌آلودگی کوهرنگ، سکوت مسوولین است!🔻

🇮🇷 @darvishnameh

۱️⃣ هفت روز است که مردم در قلمرو شهرستان‌های کوهرنگ و شهرکرد و بسیاری از شهرها و روستاهای مسیر از جمله چلگرد، آب آشامیدنی ندارند!

۲️⃣ باورکردنی نیست در سرچشمه کارون و زاینده‌رود در چلگرد و کوهرنگ و شهرکرد در بام ایران، حتی برای آشامیدن آب نباشد!

۳️⃣ مردمان چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری که دست‌کم بیش از هزار میلی‌متر بارندگی سالانه دارند، اینک همانقدر در مضیقه کمبود آب هستند که مردم روستاهای جنوبی خراسان جنوبی! چرا؟

۴️⃣ چرا در این کشور هم باید مردم دغاغله و شادگان در خوزستان، پرآب‌ترین جلگه ایران از کمبود آب بنالند؛ هم رودبار در گیلان و چلگرد و بروجن و … در چهارمحال و بختیاری و هم از آن سو، بسیاری از شهروندان استان‌های خشک کشور با کابوس تشنگی روزگار بگذرانند؟ وقتی باران ببارد یا نبارد صورت مساله بحران آب حل نمی‌شود، پس مشکل در آسمان نیست! هست؟

۵️⃣ در مورد ماجرای گل‌آلودگی چشمه کوهرنگ و تداوم هفت روزه بحران پیش آمده، آنچه دردناک‌تر و تاسف‌بارتر است، انفعال، سکوت و ایجاد جو امنیتی در سطح استان چهارمحال و بختیاری است. چرا هیچ نهادی یک گزارش دقیق فنی و علمی از دلایل این ماجرا ارایه نمی‌دهد و چرا اجازه می‌دهید تا شایعات گوناگون رونق بگیرد؟! چرا این مردم فقط در زمان انتخابات و راهپیمایی‌های بیست و دوم بهمن و … ملت فهیم و آگاه و بصیر هستند و در بقیه مواقع کاملاً نامحرم و غیرخودی؟! با مردم خودتان صادقانه مشکلات را طرح کرده و برای رفع آنها با نظر نخبگان، برنامه زمانبندی شده اعلام کنید تا سرمایه اجتماعی زوال‌یافته دوباره و آرام آرام ترمیم شود.

#گل_آلودگی_چشمه_کوهرنگ
#چهارمحال_و_بختیاری
#اصفهان
#محیط_زیست
#سرمایه_اجتماعی
#چلگرد
#شهرکرد
#آب_شرب
#پدافند_غیرعامل
#خشکسالی_مدیریتی
#محمد_درویش

https://www.instagram.com/reel/ChVE3qJlZty/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.