🔻اصل ۲۷ قانون اساسی را اجرا کنید تا اعتراض به اغتشاش تبدیل نشود!🔻

🔻اصل ۲۷ قانون اساسی را اجرا کنید تا اعتراض به اغتشاش تبدیل نشود!🔻

🇮🇷 @darvishnameh

۱️⃣ آنچه در تصویر شماره یک می‌بینید، نظر شورای نگهبان در مورد چرایی رد یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی است. همانطور که مشاهده می‌کنید شورای نگهبان به استناد مغایرت بخشی از مصوبه مجلس با اصل بیست و هفت قانون اساسی، آن را رد کرده است. در مصوبه مجلس آمده بود: برگزاری راهپیمایی در معابر عمومی منوط به کسب اجازه قبلی از وزارت کشور است. و شورای نگهبان آشکارا گفته چنین اجازه‌ای لازم نیست.

۲️⃣ از این صریح‌تر مگر می‌شود از اجرای یک اصل دفاع کرد؟ دقت کنید که این سند در بیست و هشت مهر سال نود و سه – عکس شماره ۲ – توسط شورای نگهبان منتشر شده است.

۳️⃣ پرسش این است که پس چرا در همه این سال‌ها همچنان وزارت کشور مرجع صدور مجوز راهپیمایی باقی مانده و شورای نگهبان به این بی‌قانونی آشکار معترض نشده است؟!

۴️⃣ چرا شب گذشته، ابراهیم رییسی به جای آنکه مردم را به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برای بیان اعتراض حواله دهد، به عنوان پاسدار قانون اساسی از حق برگزاری راهپیمایی آرام مردم معترض در معابر عمومی دفاع نکرد؟

۵️⃣ مگر ایشان نمی‌دانند که هم‌اکنون حتی دانشجویی که کارت دانشجویی خود را ارایه ندهد، نمی‌تواند به دانشگاه محل تحصیلش وارد شود، آنگاه چگونه انتظار دارد که مردم معترض در دانشگاه‌ها فریاد اعتراض خود را سردهند؟

۶️⃣ یادتان باشد اگر صدای اعتراض و انتقاد مردم را خفه کنید، اگر آنها را پیوسته در صف بازنده‌ها جای دهید، فکر نکنید که شما برده‌اید … همه در این دوئل نابرابر باخته‌ایم و برنده آنهایی هستند که خواستار فروپاشی ایران هستند.

۷️⃣ شعار اصلی این مردم شریف برخلاف اغلب اعتراض‌هایی که در خاورمیانه و جهان رخ می‌دهد، بویی از مرگ، انتقام و کینه‌ورزی ندارد. آنها خواهان زندگی، نشاط، کرامت حقوق زنان و آزادی در قالب: زن زندگی آزادی هستند. قدر بدانیم این شعور را.

#مهسا_امینی
#ژینا_امینی
#زن_زندگی_آزادی
#محمد_درویش

https://www.instagram.com/p/CjFwCOWs9Sb/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.