چرا نرخ فرسايش خاك در كشور همچنان پيش‌برنده است؟

گزارش امروز روزنامه خراسان در باره نرخ فرسايش خاك در ايران

متهم رديف نخست در افزايش نرخ فرسايش خاك در ايران كيست يا چيست؟ چرا اين نرخ همچنان شتابناك در حال زاد و ولد است؟ عواقب اين شتاب منفي كدام است و چرا اقدامي بايسته در مهار آن مشاهده نمي‌شود؟
دريافت‌ها و پرسش‌هاي پيش گفته در شمار مهم‌ترين جستارهايي است كه در شماره امروز روزنامه خراسان منتشر شده است.
گفتگوي نگارنده با خبرنگار روزنامه خراسان را با عنوان: «خاك 75 درصد مساحت كشور تحت فرسايش آبي است.» مي توانيد در صفحه 5 روزنامه‌ي امروز بخوانيد.

6 فکر می‌کنند “چرا نرخ فرسايش خاك در كشور همچنان پيش‌برنده است؟

  1. نيره سعادتي

    سلام جناب درویش عزیز
    بدون اغراق عرض می کنم که بحال شما غبطه می خورم کاش من هم کمی از انرژی و روحیه و تجربیات شما را داشتم هنوز فرصت نکرده ام پست قبلی شما را مطالعه کنم مطلب جدید گذاشته اید.خداقوت و احسنت بر شما
    با ” این باغ امید سبز بختی دارد”، وباز هم با وام از مطالب شما بروزم

    پاینده و توانا باشید

  2. هومان خاكپور

    درودبرمحمدم
    متهم نخست افزايش نرخ فرسايش خاك درايران دولتمردان وبرنامه ريزان اين مملكت ازقبل تاكنون هستند نه اهالي اين آب وخاك(فاكتورانساني)،نه جنگل نشينان وروسنائيان وسربازان بدون اسلحه توليدكه فقط براي زنده ماندن ميجنگند(جيره نگهداري!)

  3. محمد درویش نویسنده

    سلام هومان جان. نظر تو با توجه به اين كه از نزديك شاهد تخريب ها در استان چهار محال و بختياري هستي، برايم ارزشمند است.

  4. مجيد داورپناه

    با سلام، هر موقع وب سايت شما را ميخوانم بارقه هايي از اميد در مقابل افسردگي و ياس در وجودم شعله ور ميشود. چرا كه ميبينم هنوز در اين مملكت افراد دلسوز و روشنفكري هستند كه خالصانه حرف دلشان را عنوان و بدنبال منافع مادي و سياسي و … نيستند. آقاي درويش مرا بعنوان شاگرد و مريد خود قبول و ارادت صميمي و قلبي اينجانب را پذيرا باشيد. مجيد داورپناه-كارشناس امور بيابان منابع طبيعي خراسان رضوي

  5. محمد درویش نویسنده

    زنده باشی جناب داورپناه عزیز. شما بسیار لطف دارید. درویش می تواند یک دوست و همکار شما باشد و نه بیشتر. همراهی ها و همدلی هایت را قدر می دانم. سلام گرم مرا به همکاران شریفم در دیار فردوسی پاکنهاد برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.