و سرانجام در دقیقه 90، نام محیط زیست در مناظره‌ها شنیده شد!

دولت سبز میرحسین موسوی: امید تازه طرفداران محیط زیست در ایران

      بی‌شک کمتر برنامه‌ای را در تاریخ رسانه‌ی ملّی می‌توان سراغ گرفت که این گونه مشتاقانه بتواند 70 میلیون ایرانی را در پای جعبه‌ی جادو میخکوب کرده و خیابان‌ها را خلوت کند. امّا مناظره‌های تلویزیونی 4 کاندیدای ریاست جمهوری دهم، بخصوص وقتی یک پای آن محمود احمدی‌نژاد باشد، این گونه بود و توانست بیشترین رکورد جذب مخاطب را برجای نهد. این را می‌شود از حجم گسترده‌ی بازخوردهای رسانه‌ای، وبلاگی و هیاهوهای طرفداران 4 کاندیدای مزبور در نیمه شب‌های شهرهای کوچک و بزرگ ایران به خوبی دریافت کرد.
     بنابراین، به نگارنده حق دهید اگر از شنیدن نام محیط زیست در چنین برنامه‌ی پرطرفداری شادمان شود؛ نامی که همواره حفظ و پاسداری از آن در شمار مهمترین آرمان‌های زندگیش جای داشته و دارد.
     به ویژه اگر به دو یادداشت اخیرم توجه کرده باشید، بیشتر دلیل خوشحالی امشبم را درخواهید یافت. چرا که میرحسین موسوی در آخرین لحظات از آخرین مناظره‌ی تلویزیونی خود، سرانجام به انتظار طرفداران محیط زیست پاسخ داده و به وجود برنامه‌های محیط زیستی دولت امید هم اشاره کرد. بدین‌ترتیب نشان داد که مقوله‌ی محیط زیست برای او و تیم همکارانش در دولت دهم از اعتبار ی درخور برخوردار است.

زهرا رهنورد و معصومه ابتکار در پویش طرفداران محیط زیست - 16 خرداد 1388 - عکس از آزاده نوازی

    شنبه‌ی گذشته در همایشی که با حضور زهرا رهنورد و معصومه ابتکار برگزار شد، همین موضوع را به عنوان یک درخواست جدی مطرح کردم و اینک خوشحالم که همسر میرحسین عزیز این درخواست را توانسته است به ایشان انتقال دهد.
    یاد فرازی از سخنرانی استاد اسماعیل کهرم در همان پویش بی‌نظیر افتادم؛ جایی که ایشان با طنازی و هوشمندی گفتند: بسیاری گله‌مند هستند که اگر محیط زیست برای آقای مهندس موسوی اهمیت دارد، چرا خودشان در این پویش شرکت نکرده‌اند؟ و من پاسخ دادم: اگر میرحسین نیامده است، در عوض نیمه‌ی شیرین وی در همایش شرکت کرده‌اند!
     نیمه‌ای که حالا مشخص شد از نفوذ کافی نیز بر ایشان برخوردار است!
    بنابراین می‌توان امیدوار بود در دولت آینده، نخستین بانوی کشور هم، خود یکی از جدی‌ترین حامیان طبیعت خواهد بود.

10 فکر می‌کنند “و سرانجام در دقیقه 90، نام محیط زیست در مناظره‌ها شنیده شد!

  1. شقایق

    دقیقا همان هنگام که آقای موسوی حرف از محیط زیست زدند یاد شما و وبلاگتان و آرزوی انتهای پست قبلی افتادم.امیدوارم محیط زیست پشتوانه دلگرم کننده ای بیابد.

  2. يك صداي بي‌صدا

    سلام آقاي درويش عزيز

    بنده هم خيلي خوشحال شدم…البته اميدوارم آقاي موسوي برنامه‌اي عملي براي اين مقوله داشته باشند نه اينكه فقط شعاري مطرح كرده باشند.

  3. حامی حق

    رویترز:
    احمدي نژاد تهديدي براي امپراتوري مالي هاشمي محسوب مي شود. رفسنجاني با هزينه چندين ميليون دلار شبكه اي الكترونيكي را راه اندازي كرده است وي ضمنا تعدادي از اعضاي حزب كارگزاران را براي كنترل صندوق هاي راي گمارده است.
    همچنين براي كمك به موسوي 300 شعبه از دانشگاه آزاد را در اختيار وي گذاشته است تا در رقابت هاي انتخاباتي براي وي فعاليت كرده و از او حمايت كند.

  4. فرزان اسدي(ابوحنانه)

    سلام
    سونامي در دقيقه 90!
    ديشب به منتظر شنيدن نام محيط زيست بودم و هر لحظه كه مي گذشت بيشتر براي آن لحظه شماري مي كردم و بالاخره در دقيقه 90 … .
    به يادتان بودم در دقيقه 90.
    بدرود.

  5. مرد خاکی

    درود بر جناب درویش عزیز…

    خوشحالم که محیط زیست جایی در این شلوغی ها پیدا کرد و امیدوارم که پایدار باشه نه گذرا!

    روز خوش

  6. هومن روانبخش

    برای من هم بسیار خوشحال کننده بود که از محیط زیست در اهم برنامه های آقای موسوی یاد شد. این توجه دریچه امیدی برای نجات محیط زیست ایران زمین است.

  7. پریسا در دریای خوشبختی

    من گفتمممممممممممم که کار کار اقای درویشه!!!…ازون 70 میلیون یکی رو کم کنید چون پریسا خواب بود موقع مناظره:)

  8. سام خسروی فرد

    و البته بورشورهایی چاپ شده است در ارتباط با محیط‌زیست که بیشتر شبیه مانیفیست دانش‌اموزان علاقمند به محیط‌زیست است حرف‌های تکراری و کپی بقیه حرفها…اما همین که باز ایشان به محیط‌زیست اشاره کرده‌اند نشان از هوشمندی بی‌مانندی است که دیگران کمتر ازآن برخوردارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.