تصویری که جهان‌گرمایی را تعریف می‌کند!

    کوه یخ یا همان ICEBERG  را اگر از نزدیک ندیده باشیم، دست کم در شاهکار بی‌بدیل سر دیوید آتن‌برو بزرگ «planet Earth» دیده‌ایم و یا اگر آن را هم ندیده باشیم، تایتانیک جیمز کامرون را که دیگر دیده‌ایم! ندیده‌ایم؟
    امّا در این تصویر کم‌نظیر می‌خواهم از کوه یخی با شما صحبت کنم که بزرگی‌اش برابر نیمی از پایتخت بریتانیا – لندن – است و از همه جالب‌تر این که، رنگش سفید نیست! آبی رنگ است.

کوه یخ آبی رنگی که به سرعت کوچ تر می شود ...

    این کوه یخی آبی‌رنگ که تصویر آن بارها تاکنون بازانتشار یافته، به دلیل حضور دسته‌ای از پنگوئن‌های نگران ساکن در جزیره‌ی Candlemas جنوبگان بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به محیط زیست قرار گرفته و از آن با عنوان یکی از تأثیرگذارترین تصاویری که توانسته است، مردم را نسبت به خطرات جهان‌گرمایی Global Warming –  حساس کند، یاد کرده‌اند.
    یادمان باشد که در جنوبگان (قطب جنوب) آنقدر یخ وجود دارد که بتواند در اثر آب شدن، سطح آب دریاهای آزاد را 57 متر بالا آورد! و این یعنی همان آخرالزمان!
    گفتنی آن که پیش‌بینی می‌شود تا پایان قرنی که در آن هستیم، آنقدر کوه یخ آب شود که بین 20 تا 80 سانتی‌متر بر سطح آب دریاها افزوده گردد.
    اجلاس جهانی و ممتاز کپنهاگ در 7 دسامبر 2009 قرار است تا به چنین دغدغه‌هایی بپردازد.

3 فکر می‌کنند “تصویری که جهان‌گرمایی را تعریف می‌کند!

  1. شقایق

    در آخر اعتراف میکنم!که اگر دو روز دیگه تعطیل بود و من به اینجا کمتر سر زده بودم؛باید برای خواندن پست های جدیدتان یک پروژه تعریف می کردم که بتونم بهشون برسم!!!

    خدا قوت و دست مریزاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.