استفاده ابزاری از دین برای نفی تغییرات اقلیمی در کنگره آمریکا!

انتشار عقاید شگفت‌انگیز یک نماینده‌ی مشهور کنگره آمریکا از حزب جمهوری‌خواه – به نام John Shimkus – بار دیگر همه را متوجه خطر استفاده ابزاری از دین کرده است.
این آقای نماینده که می‌کوشد تا صندلی ریاست کمیته انرژی و بازرگانی را در کنگره آمریکا هم بدست آورد، اعلام کرده که ترس در برابر خطر نابودی محیط زیست کاملاً بی معنی و بی‌دلیل است. البته اظهارنظر آقای شیمکوس شاید چیز تازه‌ای در بین سیاستمدران آمریکایی نباشد؛ منتها نکته‌ای که در گفته‌های آقای شیمکوس تازگی دارد، همانا شیوه برخورد وی و دلایلی است که او عرضه می‌دارد.
به گفته آقای شیمکوس:  خدا در انجیل به انسان وعده داده است که پس از طوفان نوح دیگر هیچ فاجعه طبیعی به وقوع نخواهد پیوست که خواست خدا بوده باشد. بنابراین هیچ فاجعه‌ی محیط زیستی‌ای نخواهد توانست که حیات سیاره ما را تهدید کرده و نابودش سازد.
شیمکوس این سخنان را در ماه مارچ سال 2009 در برابر کنگره بیان کرده بود و در آن به بخش هشتم، آیه بیست و دوم انجیل استناد جسته بود که در آن از سوی خدا گفته شده : تا زمانی که زمین باقی است چرخه بذرپاشی و برداشت محصول، سرما و گرما، زمستان و تابستان و شب و روز متوقف نخواهد شد.
اما مسأله هنگامی جالب می‌شود که آقای شیمکوس درصدد برمی‌آید تا از باورهای خود به نفع حاکمیت آمریکایی نتیجه گیری کند! وی می‌گوید: بنا به برداشت او، کتاب مقدس (انجیل) این مسأله را تائید می‌کند که رژیم آمریکا لازم نیست که در مذاکرات بین‌المللی مربوط به حفظ محیط زیست و گازهای گلخانه‌ای شرکت به عمل آورد و بحثی انجام دهد. او می‌گوید : برای من انجیل آخرین کلام خدا است.
شیمکوس پس از سفری که به گروئنلند کرد در برابر این پرسش که آیا تغییرات اقلیمی – climate change – وجود دارند یا نه، پاسخ داد:  بلی وجود دارند. اوضاع اقلیمی تغییر می‌کند، همان طور که همیشه در حال تغییر بوده است؛ اما این دلیل نمی‌شود که مالیات مردم را برای این منظور خرج کرد و بکار گرفت.
شیمکوس در ماه مای سال 2007 هم در بحبوحه جنگ عراق، این جنگ را با بازی تیم بیس بال محبوبش سنت لوئیز کاردینالز در مقابل تیم شیکاگو مقایسه کرده بود و جنجال آفریده بود.
برای تصدی مقام ریاست کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا سه نفر دیگر با آقای شیمکوس رقابت می‌کنند و بزرگترین رقبای او برای کسب این مقام  جو بارتن Joe Barton   و  فرد اپتون Fred Upton  هستند.
بیاییم همه دعا کنیم تا چنین افکاری نتواند وارد سامانه قدرت در هیچ حکومتی شود!
کاش آقای شیمکوس می‌دانست که معضل فعلی محیط زیست ساخته دست بشر است؛ بشری که مسئولیت به او محول گشته و خود اختیار را بدست دارد.
به قول مولانا:
اینکه گویی  این  کنم یا آن کنم
خود دلیل اختیار است ای صنم
ممنون از فرهاد عزیز که برگردان فارسی لینک‌ها از زبان آلمانی را داوطلبانه انجام داده و هر از چندگاه نگارنده و مهار بیابان‌زایی‌اش را در دانسته‌هایش به اشتراک می‌نهد.

10 فکر می‌کنند “استفاده ابزاری از دین برای نفی تغییرات اقلیمی در کنگره آمریکا!

  1. فراز

    این شخص نماینده هاوس است و نه سنا. بنابراین نمی تونه رییس هیچ کمیته ای در سنا بشه.

  2. miri

    سلام.اگر این جریان در حد این آقا باقی‌ می‌ماند،زیاد مهم نبود. ولی‌ دردناک این است که در پس این هیاهو که رنگ مذهب و انجیل را گرفته. کنسرن های مالی‌ بزرگ و شرکت های نفتی‌. تولید سیگار ، مواد آرایشی‌ و….. قرار دارند که برایشان سود جیب های گشاد شان به هر گونه مسائل محیط زیستی‌ ارجحیت دارد.

  3. مسعود

    بیاییم همه دعا کنیم تا چنین افکاری نتواند وارد سامانه قدرت در هیچ حکومتی شودو
    اگر بنا به دلایلی در سامانه ی قدرت حکومتی
    رخنه کرده ؛ از بیخ و بن ریشه کن شود!

  4. فرهنگی‌ - تاریخی‌ - صنعتی

    آقای درویش عزیز،
    کاشکی تنها با دعا کردن من و شما میشد چنین شخصی را به حاشیه راند. آگاه سازی شاید موثرتر افتد.

    خانم یا آقای فراز عزیز،
    سپاس از تصحیحتان.

    خانم یا آقای میری عزیز،
    بدبختانه حق با شماست.

    موفق و پیروز باشید.

  5. محمد درویش نویسنده

    فرهاد جان: آگاه سازی برای آنهایی مؤثرتر است که در خواب باشند، نه این که خود را به خواب زده باشند!
    درود …

  6. محمد درویش نویسنده

    به میری:
    ماجرای این آقا نشان می دهد که در آمریکا نیز برخلاف آنچه که ادعا می کنند، دین از سیاست جدا نیست! هست؟

  7. فرهنگی‌ - تاریخی‌ - صنعتی

    آقای درویش عزیز،
    کاملا حق با شماست. منظور منهم آگاه کردن این مرد محترم نبود. او به اشتباه بودن کاری که میکند کاملا آگاهست.
    منظور من آگاه سازی کسانی بود که با هر طنابی ممکن است به ته چاه روند.

    موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.