درس هایی از چین برای مهار بیابان زایی در ایران!

    فردا – هفتم آبان ماه 1391 – در شصت و هفتمین برنامه محیط زیستی طلوع که روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 8:15 صبح در شبکه چهارم سیما به صورت زنده بر روی آنتن می‌رود، به بررسی تجربیات چین در مهار بیابان‌زایی خواهیم پرداخت؛ کشوری که نه فقط در حوزه‌ی مقابله با بیابان‌زایی که در حوزه‌ اقتصادی هم شتابان دارد همه‌ی رقبای خود را پشت سرمی‌نهد و می‌رود تا به جدی‌ترین رقیب آمریکا و اتحادیه اروپا در جهان بدل شود.

     از همین رو، با توجه به مأموریتی که اخیراً دوست و همکار عزیزم، دکتر محمّد خسروشاهی – رییس بخش تحقیقات بیابان در مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور – به آن کشور داشت تا از نزدیک در جریان روش‌های مهاربیابان‌زایی در چین قرار گیرد، خواهیم کوشید تا مهم‌ترین آن دستاوردها را نمایش داده و با بینندگان عزیز و علاقه‌مند به طبیعت وطن به اشتراک نهیم. شما می‌توانید همچنان از طریق شماره  پیامک 3000044، دیدگاه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود را برای افزایش عیار این برنامه به طلوع ارسال دارید.

5 فکر می‌کنند “درس هایی از چین برای مهار بیابان زایی در ایران!

  1. غزال

    واقعاً به وجود انسانهايي مثل شما كه براي آباداني وطنمون تلاش ميكنيد افتخار ميكنم و اميدوارم دولت و مسئولين حمايت هاي لازم رو براي انجام چنين طرح هايي بكنند.

  2. mitra

    سلام ودرود فراوان بر فعال ودغدغه مند محیط زیست ایران
    از مطلب بسیار جالب ومستدل شما درین سایت همواره استفاده می کنم .وبرنامه طلوع راهم میبینم.پایدار باشید. بنظر بنده مدیریت منابع آب مهم ترین کاریست که باید درزمینه حفظ محیط زیست ومهار بیابان زائی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.