جايزه‌ي من و آغاز ششمين سال زندگي وبلاگ فارسي!

لوح يادبود پنجمين سال تولد پرشين بلاگ

 

       شامگاهان پنج‌شنبه – چهارم مردادماه 86- تالار الغدير دانشكده‌ي مديريت دانشگاه تهران، ميزبان وبلاگي‌ترين همايش تمام عمر خويش بود! همايشي كه به بهانه‌ي آغاز ششمين سال حيات وبلاگ فارسي برگزار شد. بي‌شك نمي‌توان نقش و همت دكتر مهدي بوترابي و همكاران سخت‌كوش ايشان در گروه پرشين‌بلاگ را در اين مهم ناديده گرفت. هرچند كه باورم اين است، اگر حضور سرويس‌دهنده‌هاي ديگري چون بلاگفا، ميهن بلاگ، بلاگ اسكاي، ام‌جي بلاگ، پارسي بلاگ و … نبود، پرشين بلاگ هيچگاه در كوران رقابت قرار نگرفته و اينگونه براي حفظ موقعيت خويش در فضاي وبلاگستان نمي‌كوشيد. بنابراين جا دارد از همه‌ي عزيزان، به ويژه عليرضا شيرازي عزيز صميمانه قدرداني كنم و اميدوار باشم در جشن ششمين سال وبلاگ فارسي، همه‌ي اين مديران در كنار هم حاضر باشند.

طبيعت زيباست و هرچه در آن دقيقتر شويم، به زيبايي اش بيشتر پي خواهيم برد. عكس از فليكر: http://www.flickr.com/photos/۱۴۵۱۶۳۳۴@N۰۰/۳۴۵۰۰۹۲۱۰/

به هر حال از اينكه «مهار بيابان‌زايي» نيز در اين جشن، مورد توجه قرار گرفته و عنوان نخست وبلاگ فارسي‌زبان را در حوزه‌ي محيط زيست به خود اختصاص داده است، بسيار شادمانم و صميمانه از همه‌ي دوستاني كه در اين انتخاب به «مهار بيابان‌زايي» رأي دادند، قدرداني مي‌كنم. اميد كه لايق اين مهرباني‌ها و حمايت‌ها باشم. البته احتمالاً اگر خانم دكتر ابتكار آن گاف بزرگ را در مراسم جشن 5 سالگي پرشين بلاگ نداده و از مدير وبلاگ‌شان براي آپ كردن ماهي سه چهار تا پست – براي ايشان – تشكر نمي‌كردند، اين جايزه‌ي سبز بايد به ابتكار سبز مي‌رسيد! به هر حال توصيه مي‌كنم روايت وبلاگي‌ترين روحاني جمهوري اسلامي را از اين جشن حتماً بخوانيد. همچنين ماني منجمي عزيز نيز حال و هواي اين مراسم را به خوبي شرح داده است. از ديده‌بان محيط زيست ايران و گرگ خاكستري كوشا كه در مراسم حضور داشته و نخستين تبريك‌ها را به نگارنده، همسرم و اروند گفتند، سپاسگزارم.

گوشه‌اي از مراسم - عكس از ايسنا

مؤخره:
وبلاگ، شايد يكي از ناب‌ترين امتيازها و تفاوت‌هايي باشد كه برخورداري از آن، بشر هزاره‌ي سوّم را از پيشينيان خود جدا مي‌سازد؛ وبلاگ از آن موهبت‌هايي است كه هرگاه حسرت زيستن در جهاني آرام‌تر، بي‌صدا‌تر و پاك‌تر را در سده‌هاي پيش مي‌خورم، دوراني كه طبيعت وحشي و نارام وطن، در آن به راستي نفس مي‌كشيد و زنده بود؛ خود را با اين دلخوش مي‌كنم كه: به عوض همه‌ي آنچه كه از دست داده‌ايم، مي‌توانيم از ابزاري استثنايي و پرنفوذ و بهنگام به نام «وبلاگ» بهره بريم و به شناختي دقيق و ارتباطي منحصربه فرد با مخاطبان هم‌زبان‌مان دست يابيم. بايد اعتراف كنم كه براي نگارنده، اثربخشي 29 ماهه‌ي دست‌نوشته‌هاي «
مهار بيابان‌زايي» در طبيعت وطن و حوزه‌ي محيط زيست به مراتب بيشتر از همه‌ي يكصد طرح، مقاله، كتاب و سخنراني‌ است كه در طول 18 سال گذشته به رشته‌ي تحرير درآورده و سامان داده‌ام.
از همين رو، ايمان دارم كه اثربخشي وبلاگ در دهه‌ي آينده، بسياري از مفاهيم و بازنمودهاي فرهنگي آدم‌زميني‌ها را تغيير داده و مجالي ناب براي شناختي دقيق‌تر و بي‌واسطه‌تر مي‌آفريند.
براي همين است كه مي‌گويم: بياييم براي خالق اين دفترچه‌ي مجازي با ورق‌هاي بي‌پايانش كلاه از سربرداريم و به پيشگامان فارسي‌زبانش در وطن درود بفرستيم.

ابطحي، جهانگرد، ابتكار، تاج‌زاده، عماد‌الدين باقي و … از جمله مدعوين مشهور جشن بودند.اهداي جوايز

    در همين ارتباط:

   جشن 5 سالگی وبلاگ فارسی برگزار شد.

  وب نوردي با انگشت اشاره! – ناصر خالديان

  یکصد وبلاگ برتر فارسی را در اینجا ببینید.

  پرشين بلاگ يک سال بزرگ تر شد!

11 فکر می‌کنند “جايزه‌ي من و آغاز ششمين سال زندگي وبلاگ فارسي!

  1. سیامک

    جناب درویش

    انتخاب مجموعه ی مهار بیابان زایی را به عنوان برترین تارنمای حوزه محیط زیست صمیمانه تبریک می گویم. امیدوارم که همواره پرتلاش و سبز باشید.

  2. مجتبی مجدیان

    جناب درویش عزیز
    با سلام
    ضمن عرض شادباش سالروز میلاد امام عدالت و روز پدر من هم به نوبه خود این موفقیت و افتخار بزرگ را به شما تبریک عرض می کنم. امیدوارم همچنان در این راه پیروز باشید.

  3. بازتاب: مهار بیابان زایی » بایگانی » “كم‌جان” را چگونه “بي‌جان” كرديم؟!

  4. ف.ت

    تبریک می گم . منم مثل بقیه ی دوستانتون خوشحال شدم آقای درویش. من که گفته بودم وبلاگ شما خیلی خوب و جدی است. راستی می دونستید اسم کوچک پدر من هم درویش است؟

  5. سعید مقیسه

    با سلام
    مهندس درویش عزیز
    کسب عنوان برترین وبلاگ زیست محیطی را تبریک عرض می نمایم .
    با آروزی کسب موفقیتها و توفیقات بیشتر برای شما.
    یا علی

  6. خسروشاهی

    درویش عزیز
    ضمن تبریک برای انتخاب وبلاگتان در ردیف برترین ها امیدوارم همچنان در حوزه محیط زیست پیشتاز باشید

  7. بازتاب: مهار بیابان زایی » بایگانی » مهار بيابان زايي ، سه ساله شد!

  8. آرایه

    سلام استاد….شکوه و جلالتون رو دیدم….ما که بی نام و گمنام بودیم!!! خوشحالیم شما فریادتون بلند بود….همیشه موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *