زشتي‌ها و زيبايي‌هاي كنسرت روز زمين زنده!

مادونا ؛ خواننده‌اي كه به نظر نمي‌رسد در عمل متعهد به آنچه كه مي‌خواند، باشد!

      سرانجام، روزي كه هر هزار سال يك بار تكرار مي‌شود هم آمد و رفت، درست مثل روزهاي ديگر؛ نه يك ثانيه كم و نه يك ثانيه زيادتر! با اين وجود، بسياري از سازمان‌هاي طرفدار محيط زيست با هدايت ال‌گور – كه اينك مي‌گويد: ديگر هيچ اشتياقي به كار سياست ندارد – كوشيدند تا 7/7/7 را متفاوت كنند …
     و همان طور كه مي‌دانيد، بيش از دوميليارد نفر از مردم 119 كشور به اين تلاش جهاني پيوسته و به همراه هزاران هزار نفري كه در محل اجراي كنسرت‌هاي هفت‌گانه در هفت قاره‌ي جهان جمع شده‌ بودند، كوشيدند تا بزرگترين همايش سبز را از ابتداي خلقت بشر تاكنون به نمايش نهند.
      بايد قبول كنيم كه اين دستاورد بزرگي براي سبزانديشان در سراسر عالم است و بايد به خود بباليم كه توانسته‌ايم براي موضوعي كه شايد نفع شخصي ملموسي براي فرديت ما نداشته باشد، چنين شعور و همراهي و هم‌افزايي را نشان داديم.
      با اين وجود و به رغم همه‌ي مزيت‌هاي برشمرده شده، نبايد چشم خويش را بر روي نقصان‌هاي اجراي چنين برنامه‌هايي بست كه اگر چنين كنيم و انتقادها را نشنيده يا جدي نگيريم، دير يا زود از درون پوسيده و فراموش خواهيم شد.

ال گور در كنسرت زمين زنده - آمريكا

      و يكي از انتقادهاي جدي وارد بر اين مراسم، حضور برخي از ستارگان هاليوودي – مانند مادونا – بود؛ هنرپيشه‌اي كه به دليل سلوك افراطي تجملي حاكم بر زندگي‌اش، بيش از 100 برابر سرانه‌ي ميانگين جهاني، دي اكسيد كربن در هوا منتشر مي‌كند. حتا گزارشگر روزنامه‌ي نيويورك تايمز؛ روزنامه‌اي كه معمولاً به سياست‌هاي حزب دموكرات تعلق خاطر بيشتري را نشان مي‌دهد، يك روز پس از اجراي مراسم با اشاره به دراختيار داشتن ده‌ها اتومبيل و ويلاي شخصي براي مادونا، انتقاد خويش را از انتخاب چنين افرادي كه مشخص است پايبندي جدي به ملاحظات زيست‌محيطي ندارند، اعلام كرده است. همچنين مينا سعدادي هم با اشاره به پروازهاي اختصاصي مدونا با جت شخصي‌اش – كه هر بار پرواز آن، مي‌تواند معادل يك سال حركت يك اتومبيل در انتشار گازهاي گلخانه‌اي مؤثر باشد – به شدت به اجراي اين مراسم انتقاد كرده است؛ انتقادي كه هر چند بخش‌هايي از آن بي‌انصافانه و فاكس‌نيوزي به نظر مي‌رسد، امّا بهتر است خوانده شود تا بتوان به قضاوت بهتري رسيد.

3 فکر می‌کنند “زشتي‌ها و زيبايي‌هاي كنسرت روز زمين زنده!

  1. سپهر ابراهیمی

    سلام
    استاد درویش این چند روزه یه نفر ((گرگ تنها)) پیدا شده که با اسم من تو وبلاگهای مردم فحاشی میکنه میخاستم بدونید تا خدای ناکرده کودورتی پیش نیاید .
    ارادتمند
    سپهر ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *