چرا ژاپن، ايران نيست؟!

اين تصوير را نگاه كنيد تادريابيد چرا نظم ژاپني‌ها در جهان زبانزد است؛ چرا توليد ناخالص داخلي‌شان از مرز 5 تريليون دلار مي‌گذرد و چرا دومين قدرت بزرگ اقتصادي جهان هستند؟ در حالي كه در كشوري زندگي مي‌كنند كه متجاوز  از 1500 بار در سال مي‌لرزد و مساحتش از دو سوم كشورهاي جهان كوچك‌تر است!

بي ربط:
يك هفته است كه همه چيز در شهرستان فيروزكوه تقريباً فلج شده است؛ زيرا چندين رخداد زلزله با قدرت 2 تا 3.5 ريشتر را تجربه كرده است؛ رخدادي كه براي ژاپني‌ها چيزي شبيه لطيفه يا قلقلك صبحگاهي است!

بي‌ربط‌ تر:
ژاپن حدود يك پنجم ايران مساحت دارد؛ دو برابر ايران جمعيت دارد؛ يك ده هزارم ايران منابع طبيعي و سوخت‌هاي فسيلي دارد و حدود 40 برابر ايران توليد ناخالص داخلي دارد!

79 فکر می‌کنند “چرا ژاپن، ايران نيست؟!

  1. به یاب

    سلام دوباره به درويش

    من سالها به اين نتيجه رسيده بودم كه خدا ايران رو دوست نداره. اما الان ميدونم ايران اينجوريه و 500 ساله كه رو به افوله چون خود ايرانيها اورا دوست ندارند. در طول تاريخ هميشه ايران از خيانت يك ايراني ضربه خورده.

  2. محمد درویش نویسنده

    زنده باشي رفيق من …
    اين ماندنها و نوشتنها براي همين است كه دوباره ياد بگيريم بايد ايران را دوست بداريم …

  3. بازتاب: مهار بیابان زایی » بایگانی » چه می‌کنند این شالیکاران ژاپنی! نمی‌کنند؟

  4. شاهد

    سلام.ژاپن بیشتراز این پیشرفت میکنه چون آدمایی مثل ما نداره که وقتشونو سر حرفای بی ربط وبی اساس تلف کنن.ماها ایران رو باژاپن مقایسه نکنیم فقط وفقط خودمونو بایه ژاپنی مقایسه کنیم.حالاعمق فاجعه رودیدید؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:

    می خواهی عمق فاجعه را ببینی برادر من؟ سری به اینجا بزن:

  5. VCB

    سلام
    به نظر من روند پیشرفت ژاپن با وجود تمام برتری های ما از لحاظ منابع بسیار متفاوت بوده. ما مثل ژاپن (البته بعد از جنگ جهانی2)جزو کشورهای مستعمره و زیر سلطه آمریکا بودیم اماسرمایه داران آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در ژاپنی که “تصمیم به پیشرفت” گرفته بود رفتند ولی آمریکا به ایران به عنوان کشوری نگاه میکرد(و میکنه)که نباید پیشرفت کند(همچنین عموم مسلمانان)…
    در هر صورت شما حاضرید که مثل ژاپن پیشرفت کنید اما زیر پرچم ذلت آمریکا باشید؟
    آیا بهتر نیست که آزادو آزاده باشیم ولی آرامتر پیشرفت کنیم؟؟؟؟؟؟؟ (هرچند که اگر زیر سلته آمریکا هم باشیم مثل قبل پسرفت خواهیم داشت)

    پاسخ:

    ژاپن زیر پرچم ذلت آمریکا است؟ آیا درست می خوانم؟!

  6. فروغ

    سلام. ااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چقدر نظر!!!!!!!!
    تا حالا این همه نظر رو یه جا ندیده بودم.
    🙂 هر چی می خوندم تموم نمی شد .
    من میگم بیاین از خودمون شروع کنیم. خودمون رو باور داشته باشیم.ما می تونیم مثل ژاپنی ها بشیم دیر و زود داره ولی ….
    تا دیر نشده… بعد ها دیگه فایده ای نداره

  7. محمد درویش نویسنده

    آفرین بر شما فروغ عزیز … نباید ناامید شد.
    باید این تلنگرها زده شود تا یادمان بیافتد که :
    مانده تا برف زمین آب شود …
    درود.

  8. VCB

    بله شما ظاهرا اخباره مربوط به کارهای سربازان آمریکایی در ژاپن را ندیده اید
    خب از لحاظ اقتصادی هرچند که خیلی بالا هستند ولی تا چند سال حتی توسط ژنرال های آمریکایی اداره میشد (منظورم سرپرسته)خب این هم نتیجه تسلیم بی قید و شرط در برابر امریکاست دیگه….
    به این نمیگن ذلت؟؟پس چی میگن؟

  9. محمد درویش نویسنده

    ژاپن و آمریکا اینک دو متحد نزدیک هستند. امیدوارم یه روز بتوانی از چند ژاپنی در این باره سوال کنی رفیق من.
    درود …

  10. شاهد

    سلام عزیزدل برادر.می دونی من اهل کجام؟من همه این چیزارو هردفعه که به وطنم میرم میبینم.من یه همچین جایی بزرگ شدم,اما وقتی وضع خودم روباپدرمادرم وحتی چندسال قبل خودم مقایسه میکنم هزار مرتبه شکر گذار خدا میشم.ازهمین جاشما رودعوت می کنم بیایید من بدتر ازاینارو بهتون نشون میدم اما باید قول بدید براآبادکردن اینجور جاها بهم کمک کنید وازانجام هیچ کاری دریغ نکنید,هیچ کاری.به امیدایرانی آباد.

  11. غزاله

    مي بخشيد جناب مهندس . اين نظر اشتباهي بود . فكر كردم نظرات عبداللطيف اينجا بوده كه قايم شده ! اما اينجا نبوده . بوده ؟

  12. VCB

    این چیز هایی که من گفتم برای قبلا بود امایکی در مورد حضور نظامیان امریکایی در جزایر ژاپن و دیگری وابستگی سیاسی به امریکا مواردی هستند که الان وجود دارند…

  13. محمد درویش نویسنده

    الان نیروهای آمریکایی در ایتالیا، فرانسه، انگلستان، کانادا، استرالیا، برزیل، آرژانتین، عراق و … مستقر هستند و آمریکا در بسیاری از نقاط جهان نیرو و مستشار نظامی دارد! حتا در قلب روسیه. آیا این می تواند ملاک خوبی برای وابستگی و خودفروختگی دولتها باشد؟ در مورد وابستگی سیاسی هم که تقریباً 8 کشور صنعتی وضعیتی مشابه دارند. هر چند که وابستگی سیاسی انگلستان به آمریکا و نزدیکی این دو کشور به مراتب بیشتر از ژاپن است. آیا انگلیسی ها هم دست نشانده آمریکایی ها و خودفروخته و تحقیر شده هستند؟
    ملتی می تواند ادعای استقلال کند که شعارش: “توسعه علمی، شرط بقا” باشد. یعنی باید سهم تولیدات ثانویه به نسبت مواد خام در سبد صادراتی اش بیشتر باشد. آیا ما چنین هستیم یا ژاپن برادر من؟
    درود …

  14. VCB

    مفهوم آزادي چیست؟
    آزادي در لغت معادل «حريه»، «freedom» و «liberty» است، واژه‌اي است كه در مدت كوتاهي در واژگان سياسي مردم به صورت پررنگي جا گرفته. پ
    بعضي از مهمترين مصاديق آزادي سياسي از دو منظر ليبرال و اسلامي:
    اين مصاديق:

    1.حق انتخاب حاكم(!)
    2. حق رأي و تعيين سرنوشت 3.آزادي بيان و قلم 4.آزادي احزاب، انجمن و تشكيل اجتماعات 5. آزادي و حق انتخاب شدن 6.آزادي عقيده را شامل مي شوند.
    http://www.asriran.com/files/fa/news/1387/2/7/92285_191.jpg

  15. بازتاب: مهار بیابان زایی » بایگانی » مجید مخدوم: ستاد محیط زیست و توسعه پایدار 18 ماه است که تشکیل جلسه نداده!

  16. سهیلا

    چون وقتی کودک بودیم کسی به ما نگفت قانون چیست ، محیط زیست چقدر ارزشمند است، انسان چگونه میتواند هم نیک باشد و مرحم بزند و هم بد باشدو زخم برساند ، اینها را حتا پدرانمان نیز نمیدانستند و این اندک دلسوزی و علاقۀ من به طبیعت وحیوانات چیزیست که از کودکی مرا در خود آمیخته ولی کسی نیاموخته. همین حالا نیز هر چه اخطار و جریمه و حکم است ، مال عوام است و خود مسئولان با سوء استفاده از موقعیتشان خطا کرده اند و به راحتی گذشته اند و دقیقن همین هاست که ایران را ایران میکند و ژاپن را ژاپن

  17. محمد درویش نویسنده

    و البته همین دانستگی هاست سهیلا خانم که این امید را در دل مان زنده نگه می دارد که نسل فردا بهتر از ما عمل کند و ایرانی بسازد سزاوار نام بلندش.
    درود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *