باورتان می‌شود؟ گرین‌بلاگ هم فیلتر شد!

    از صبح امروز گرین‌بلاگ برای من در تهران فیلتر شد، برای شما در اصفهان، شیراز، مشهد و … علی‌آباد کتول را نمی‌دانم! ولی این را می‌دانم دولتی که انتشار یک وبلاگ‌خوان محیط زیستی را برای موجودیت خود خطرناک می‌داند، نباید توسط رییسش و در یک جمع بین‌المللی، یعنی در اجلاس کپنهاگ از همه دوستداران طبيعت و حيات انساني و گروه‌هاي مردمي كه با سخنراني‌ها و تجمعات و روشنگري‌هاي خود، موجب تحريك حساسيت مثبت نسبت به ضرورت صيانت از محيط زيست را فراهم آورده‌اند، تشکر کند!
    آقای احمدی‌نژاد! اگر دروغ می‌گویم، بگو دروغ می‌گویی؛ امّا اگر دارم حرف حق می‌زنم، لطفاً گوش مسئول مربوطه در اداره‌ی فیلترینگ را اندکی نوازش دهید و به او یادآوری فرمایید که اینگونه شتابان حرف‌ها و شعارهای سبزرنگ ‌شما را به سخره نگیرد.

همین.

    مؤخره:
    ضمن خسته نباشید خدمت مهدی اشراقی عزیز، این پیشامد تلخ را به او تسلیت گفته و امیدوارم حالا با فراغت بیشتری دانشنامه‌ی دکترای خویش را تکمیل و دفاع کند! به هر حال، هر چه باشد، ما محیط زیستی هستیم و باید از منظری مثبت به رخدادهای شرم‌آور و غم‌انگیز اطراف‌مان بنگریم! نه؟

   یه چیزی

   فقط از لینک نظرسنجی اش دلم می سوزه! چون هم برخی از دوستان و اعضای گرین بلاگ نسبت به آن بی توجهی کردند – هم پیج رنک خود گرین بلاگ از ۴ به ۳ نزول کرد و هم کلاْ شهید شد! نشد؟

   راستی!

   البته همچنان جای شکرش باقی است که مثل مدیر اداره محیط زیست آستارا با کامیون زیرش نگرفتند این آقا مهدی عزیز ما را! نه؟

   یادم افتاد!

   مهدی جان دروغ سیزده امسالت را یادت هست؟ باورت می شد که آن دروغ زیاد هم دروغ نباشد؟!

21 فکر می‌کنند “باورتان می‌شود؟ گرین‌بلاگ هم فیلتر شد!

  1. محمد درویش نویسنده

    فقط نگران “گوجه سبز” هستم هومان جان! چون خیلی این میوه را دوست دارم و می ترسم برای او هم مشکل پیش آید و کشت و تیمار درختانش با محدودیت روبرو شده و یا مشمول حمایت بیمه خشکسالی نگردد! می گردد؟!

  2. حمید رضا

    با سلام براردر من امروز صبح در موج جدید فیلترینگ خیلی از سایت ها را نیز فیلتر کردند آن هم سایت هایی که دقیقا داخل نظام کار می کردند.پارسینه – قطره – حاشیه و… خون تو که از آن ها رنگین تر نیست که این قدر جزع و فزع می کنی !!؟؟

  3. محمد درویش نویسنده

    این چه ربطی به خون من دارد برادر؟! این خون طبیعت وطن و طرفداران اندک آن است که دارد پایمال می شود! نمی شود؟

  4. امير سررشته داري

    به قول مهران مديري بايد دهان را باز كرد و فقط به مدت سي ثانيه آآآآآ كرد. اين يك. دوم اينكه باز هم تعجب نداره وقتي ISO،‌اينترنت، سرعت بالاي ارتباطات جهاني، علوم انساني و عرفان غرب، فلسفه غرب، اساتيد علوم انساني در دانشگاهها و بسياري ديگر از اين موارد عمال و وابسته هاي غربي و استعماري هستند و حتي به قول دوست عزيزت دكتر كرمي همه كشورها بيكار بودند كه كپنهاگ را برگزار كردند تا امثال ما را سر كار بگذارند! چه انتظاري داري كه هر چي دلت مي خواد در مورد دلسوزي براي طبيعت ايران و جنگلهاي ايران، بيابانهاي ايران و … بزني و توي گرين بلاگ هم منتشر بشه و كسي صداش درنياد!؟ نه تو! فكر نمي كني كه اينجوري اصلا جور در نمي آد و به قول فتحعلي شاه اين كشور همه چيزش با همه چيزش بايد جور باشد؟ درست نمي گم؟
    ارادتمند

    پاسخ:

    گفتی فتح علی شاه و کردی کبابم … پیش ترها فکر می کردم در چرایی برخی حماقتهای تاریخی! امروز دیگر آن حیرت را ندارم!!

  5. امير سررشته داري

    راستي يادم رفت بگم ديشب يكي از پستهاي خودت هم فكر كنم روي mohammaddarvish.com/desert فيلتر بود. دو سه بار هم چك كردم.

    پاسخ:
    نه بابا! اگه بخوان فیلتر کنند، همه رو با هم می کنند! باور کن اینجا همه چیز درهمه!!

  6. شقایق

    وقتی بی فکر مستند می سازیم؛ بی فکر حرف می زنیم؛ بی فکر لقب روی مردم می گذاریم؛بی فکر هم فیلتر می کنیم!
    فقط کافی است نامش سبز باشد…

  7. امیر

    مثل این که نامش باعث مشکل شده. حالا یک میل بزنید اطلاع دهید شاید موثر واقع شود چون فیلترینگ ایران جز با حکم قانونی با یک حکم جدیدم اجرا می شود وآن به صورت هوشمند است!!!!!!!یعنی با مقایسه کلمات بکاربرده شده وتکرار آن ها وهمینطور تعداد بازدید همه این ها روی هم با یک حدی که خودشان می دانند برسد فیلتر می شود بعنوان مثال بنده در رشته تحصیلیم یک درس با نام کیفیت آب وفاضلاب داریم و در پاسخ یکی از سوالات استادم داشتم در اینترنت گشت وگذاری می کردم متوجه شدم یکی از صفحات داخلی سایت سازمان آب وفاضلاب به همین جرم فیلتر شده چون بد نیست بگویم در فیلترینگ جدید در برخی مواردمثلا فقط یک پست وبلاگ به جرم مواردی که گفتم فیلتر می شوند.

  8. محمد درویش نویسنده

    گویا آقای اشراقی دارند موضوع را پیگیری می کنند. من هم امیدوارم یک اشتباه رایانه ای باشد. درست مثل بلایی که سر دامین اصلی این وبلاگ یعنی: mohammaddarvish.com/desert آمد و به دلیل کلمه desert فیلتر شد! زیرا یکی از معانی آن یعنی: برهنه!

  9. ,وطن این جا است

    باور کن که برای ایشان طبیعت مهم تر از …. نیست اما برای من و تو هست. حتی از نان شب واجب تر است. ولی من و تو که همه نمی شویم

  10. حسین عبیری گلپایگانی

    جناب درویش سلام
    متاسفانه روزگاری بدی شده است
    من فکر هر کاری را می کردم به غیر از اینکه گرین بلاگ فیلتر شود وقتی شخصی مثل آرمان آن چرندیات را خیالبافی می کند باید منتظر این روز می بودیم.
    باید دولت از زحمات آقای مهدی اشراقی که وقت خود را رایگان در خدمت کشورش قرار داده بود یک جوری تشکر می کرد که این تشکر انجام شد.
    به امید دیدار ( سر زدن به وبلاگهای یکدیگر )

  11. محمد درویش نویسنده

    درود بر حسین عبیری عزیز … شاید این بهترین ترجمان سخنان آقای احمدی نژاد در کپنهاگ بود! از این تشکر ویژه دیگر چه چیزی بهتر قرار بوده سهم آقای اشراقی شود؟!

  12. سام خسروی‌فرد

    فيلتر شدن اين روزها مثل زندان رفتن است يعني باعث محبوبيت و شهرت بيشتر مي شود…و دعاي خير ملت را هم به دنبال دارد…ندارد؟ (;

  13. اشکار

    وای به وقتی که پای نوشابه خانواده به میان بیاید!
    شکر که در کشور گل و بلبل بشکه آبجو مصرفی ندارد

  14. مهدی اشراقی

    کهریزک و شیشه نوشابه لازم نیست. من که با همان چک اول از جنگ گوگامال تا جنگ جهانی دوم را به گردن می گیرم. حالا ببینید. D:

    راستی به خاطر واکنش ها ممنون. اطلاعات هفت نسل را برایشان فرستادم بلکه رفع فیلتر کنند. خدا به خیر کند.

  15. محمد درویش نویسنده

    پس تو بودی که با ترور ولیعهد اتریش آن بلا را سر دنیا آوردی؟! خوب شد اعتراف کردی … حالا راستشو بگو! این هولوکاست هالوکاست که می گن هم کار تو بوده مهدی جان؟ نه!

    … من هم امیدوارم فیل تر حل بشه و در ضمن این کمترین کار برای یک یار بی ادعای سبزاندیش است. زنده باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.