چیزی به نجات باقر زارع نمانده! مانده؟

    نامش باقر زارع است و تا آزادی فقط 10 میلیون تومان فاصله دارد … آیا فراهم کردن این رقم در ایران امروز و برای خانواده بزرگ و عزیز محیط زیست ایران، دشوار است؟ می‌دانم که چنین نیست و می‌دانم که زودتر از آنچه باقر بتواند تصور کند، دوباره به نزد خانواده چشم به راهش بازخواهد گشت و اجازه نخواهد داد تا کل و بز و قوچ و میش و جبیر و پلنگ و دیگر زیستمندان کوه سفید لاور دین – منطقه ای کوهستانی و تپه ماهوری بین شهرستان‌های بستک و بندرلنگه در استان هرمزگان – دوباره بی‌پناه و بی یاور باقی مانند. ایرانیان همیشه ثابت کرده‌اند که:
زندگی گرمی دل‌های به هم پیوسته است
تا در آن دوست نباشد، همه درها بسته است
و برای همین است که در ماجرای باقر زارع نشان خواهند داد که همه‌ی درها را می‌توانند دوباره بگشایند.
گفتنی آن که  به گزارش سبزپرس: به منظور دریافت کمک های مالی دوستداران طبیعت ایران برای تأمین دیه این همیار محیط زیست و آزادی او، حساب بانکی مشترکی به نام «طاهر قدیریان» و «حمیدرضا میرزاده» به ترتیب از «انجمن طرح سرزمین» و «پایگاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران (سبزپرس)» در تاریخ 11 اسفندماه 1390 افتتاح شده است که دوستان و علاقه مندان می توانند کمک های خود را به این حساب واریز کنند.

مشخصات حساب:
شماره حساب: 9-8001536555
شماره کارت: 7467-4419-0610-6221
(با قابلیت انتقال کارت به کارت از تمامی کارت های عضو شتاب در سراسر کشور)
بانک پارسیان. حساب مشترک به نام طاهر قدیریان و حمیدرضا میرزاده

بیلان کاری این حساب بانکی هر سه روز از طریق پایگاه خبری سبزپرس به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.
همچنین آدرس ایمیل [email protected] برای این موضوع و سایر موارد مشابه در آینده، تهیه شده است که با فرستادن یک ایمیل به آن، در جریان اقدامات انجام شده قرار خواهید گرفت.
ضمناً طاهر قدیریان با شماره تلفن 09128264170 و حمید رضا میرزاده با شماره تلفن 09196306550 آماده پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان به مشارکت در این فعالیت خیرخواهانه هستند.

       پی نوشت:

    برخی واکنش‌های شورآفرین و امیدبخش به این ماجرا را اینجا ببینید و بخوانید.

15 فکر می‌کنند “چیزی به نجات باقر زارع نمانده! مانده؟

  1. RS232

    راستش من اصلا نمی توانم این موضوع را درک کنم. اگر باقر زارع مامور محیط زیست بوده است کلیه مسئولیت های آن در حین انجام وظیفه باید بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان باشد و اگر جرمی در چارچوب شرح وظایف کاری او واقع شده است رئیس کل این اداره که دستور مقابله با شکارچیان غیر قانونی را به باقر زارع ابلاغ کرده است باید به جای او در زندان باشد.
    گرچه کمک انسان دوستانه برای نجات یک محیط بان بی گناه بسیار پسندیده و نیکو است ولی این اشکالات قانونی نیز باید در یک زمانی رفع شود و کمک های مقطعی مسئولان محیط زیست به یک بنده خدایی که قربانی سیاست های اشتباه و کم کاری و لاپوشانی خود آنها است گرچه بهتر از هیچ است ولی مستحق تشویق و هورا نیست.

  2. محمد درویش نویسنده

    درود بر آرش عزیز …
    حق با توست، این وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است تا از همیاران خود دفاع و حمایت کند؛ اما حقیقت این است که آن سازمان گاه حتا پول بنزین خودروهای خود را هم ندارد! فقط تصورش را بکن که کل بودجه سازمان در سال 1390 حدود 70 میلیارد تومان بود؛ در حالی که فقط برای ساخت سد گتوند تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است!
    .
    و در این میان تا ما منتظر بمانیم برای ورود نمایندگانی به صحن بهارستان که برایشان محیط زیست یک دغدغه باشد و آنها بتوانند بودجه و توجه به محیط زیست را افزایش دهند، فرزندان باقرها ممکن است دیگر پدران شان را به جا هم نیاورند!
    راستی! هیچ می دانی که در همین مدتی که باقر در زندان است، او از فرزندش خواسته تا بخشی از وظایفش را در لاوردین انجام داده و به پاکسازی آبشخورها و چشمه ها بپردازد؟ در حالی که هر چه می کشد از همین عشقش به محیط زیست است! اما او نشان داده که عشقش بی منت است.
    درود و به امید آزادی هر چه سریع تر او …

  3. عباس محمدي

    درود بر محمد عزيز

    خوشحالم كه تو نيز پي گير اين كار هستي. به دوستان منتقد عرض مي كنم كه در اين مورد بهتر است به جاي فلسفه بافي و طرح “مسايل ريشه اي” كه نتيجه ي آن را نتيجه هاي ما هم نخواهند ديد(!)دست در جيب كنيم و يك كار مشخص و موثر انجام دهيم.

  4. حمیدرضا میرزاده

    باید توضیح کوتاهی در اینجا عرض کنم و آن اینکه باقر، محیطبان نیست، «همیار محیطبان» است. به این معنا که او در استخدام سازمان حفاظت محیط زیست نیست اما با محیطبانان همکاری می کند و بر اثر یک اشتباه با این مشکل روبرو شده است. نبود او در فهرست محیطبانان کشور باعث شده تا قانون به کارگیری سلاح برای این همیار محیطبان صادق نباشد و دست سازمان حفاظت محیط زیست هم برای این کار بسته است. اگر باقر محیطبان بود، سازمان می توانست از محل بیت المال و خزانه کشور این دیه را پرداخت کند اما حالا مجبور است از بودجه جاری سالانه خود برای این مسئله خرج کند و حالا فقط توانسته رقمی حدود 15 میلیون تومان را نیز درنظر بگیرد. در واقع این کار علاوه بر اینکه کمک به ازاد شدن هرچه زودتر باقر است، کمک به حفظ بودجه سازمان نیز هست. بودجه ای که می تواند حقوق یک محیطبان و یا حتی بخش قابل توجهی از هزینه بنزین خودروهای محیطبانان باشد.
    به زودی توضیحی کامل از ماجرا و علت زندانی شدن باقر را در سبزپرس منتشر خواهم کرد تا ابهاماتی که برای برخی از دوستان به وجود آمده رفع شود.

  5. حمیدرضا عباسی

    محمد جان دست تو و «طاهر قدیریان» و «حمیدرضا میرزاده» و همگی کسانی که در این راه دارند زحمت میکشند تا باقر زارع از زندان آزاد بشه درد نکنه. امیدوارم وقتی بده پشت یه ای تی ام یه کمک کوچکی انجام بدم که این مهم را امروز حتمی میکنم.

  6. شادبانو

    من هم سهم خودم را ادا کردم. ای‌کاش می‌تونستم کمک بیشتری بکنم. به امید آزادی آقای زارع…

    انتقال وجه از کارت 6221061033998602 به کارت/حساب 6221061044197467 به مبلغ … با شماره پیگیری 010417884400 با موفقیت انجام گردید.

  7. محمد

    من هم در حد خودم کمک ناقابلی کردم.
    تو رو خدا این عکس رو نگاه کنید .
    یه دریاچه سمت راست یه دریاچه سمت چپ
    سمت راست مریز و خشک
    سمت چپ چاق و چله
    سمت راستی محصور در نمک
    سمت چپی محصور در سفیدی برف
    این عکس مال امروزه
    http://img4up.com/up2/45474878972282906735.jpg

  8. مجتبـی

    نمیدونم اینی که تعریف میکنم، چقدر درسته؟
    من هم شنیدم:
    “روزی که برای حضرت ابراهیم، آتش بزرگی فراهم شد تا وی را درون آن آتش بیاندازند، زنبوری با تلاش و تقلای زیاد به نزدیکترین محلی که آب بود میرفت و با دهان کوچک خود آب میاورد و بر آتش میریخت. ابراهیم(ع) وقتی تلاش زنبور را دید، تعجب کرد و به او گفت، چرا چنین میکنی؟ تو که میدانی با کار تو آتش خاموش نمیشود.
    زنبور پاسخ داد: این کاری است که از مت بر میاید تا انجام دهم”
    دیگه نتیجه گیری این داستان بمونه واسه شما، که میدونم همه به بهترین شکل تعبیر خواهید کرد.

    پاسخ:

    خیلی داستان پرمعنایی بود مجتبی جان … خیلی …
    درست مثل قصه آن ستاره دریایی که از دریا بیرون مانده بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.