آشنايي با چند شكارگر لحظه‌ها!

     به باور من، اگر نبودند انسان‌هاي هوشمند، عاشق و جسوري كه لحظه‌ها و مناظر ناب طبيعي را شكار كرده و به ثبت رسانند، بي‌گمان عشقي كه امروز به طبيعت و زيستمندان آن در بين مردم وجود دارد، شايد تا اين حد شتابناك و رو به صعود نبود …
    براي همين است كه مي‌خواهم در اين پست و در زيست‌محيطي‌ترين ماه سال، شما را با چهار تن از مشهورترين آنها آشنا كنم.
    ايمان دارم وقتي لحظات شكارشده توسط اين انسان‌هاي خوش‌ذوق و هنرمند را ببينيد، بيشتر پي مي‌بريد و باور مي‌كنيد كه جهان چقدر اسرارآميز و زندگي تا چه اندازه فريبنده و طبيعت چه مقدار زيباست …
    تصوير نخست كه مربوط مي‌شود به درياچه‌اي مارني موسوم به ” Glen Canyon” كه در اثر خشكسالي شديد اتفاق افتاده بيش از دو سوم از عمقش را از دست داده، اما همين خشكسالي، منظري بديع و بسيار زيبا آفريده است! منظري كه مايكل ملفورد، عكاس مشهور نشنال جغرافي آن را با استادي جاودانه ساخته است. نگاه كنيد:

حتا خشكسالي هم مي‌تواند زيبا باشد … چشم‌ها را بايد شست …

    تصوير دوم متعلق است به ولش در ايرلند (celtic)، سرزميني كه مي‌گويند خانه‌ي شياطين است! ببينيد و لذت ببريد هديه‌اي كه Jim Richardson  برايمان به ثبت رسانده است:

خانه‌ي شياطين هم مي‌تواند زيبا باشد!!

    و اما در باره‌ي سرزمين پنگوئن‌ها چه نظري داريد؟ آيا پنگوئن‌ها بيشتر از آن چيزي كه نشان مي‌دهند، نمي‌فهمند؟ ببينيد لحظه‌اي را كه Micheal Pliza شكار كرده است:

دالان‌هاي عشق و زندگي و آرامش در سرزمين پنگوئن‌ها …

    آخرين تصوير به گمانم شاهكار يك عكاس برزيلي به نام   Sergio Brant Rosha  است. نگاه كنيد فوج عظيم پرنده‌ها را در ژرفاي آن آبشار زيبا … موافقيد؟

عجيب است يا اسرارآميز و اهورايي؟

     مي‌ماند يك آرزو …
    كاش نظير چنين تصاوير و شكارگرهاي هنرمندي در وطن عزيزمان نيز افزون شود … (البته مي‌دانم كه خواهند گفت: با كدام پول و امكانات؟!)

7 فکر می‌کنند “آشنايي با چند شكارگر لحظه‌ها!

  1. رزا

    براتون ارزوی موفقیت می کنم
    یکی از دوستداران محیط زیست

  2. پلنگ زخمی

    سلام دوباره. من چند تا عکس خیلی عالی از آقای موسوی این طرف و آنطرف دیدم ، از جمله عکس عالی از پلنگ در تندوره .البته ایشان در زمینه حیات وحش کار میکنند جناب درویش. خانم جمشیدی هم از عکسهای ایشان زیاد در آینده نو استفاده میکردند. حتما اطلاعات کاملی از ایشان دارند. اسم کوچکشان اگر اشتباه نکنم بابک است.

  3. lone wolf

    با تشکر از استاد بزرگوار درویش…واقعا ممنون ..عکسها بی نطیر بودن…و ایکاش بقول شما این ممکن بود و همه اسلحه ها جاشونو به دوربین میدادن…ولی حداقل اینجا این آرزو خیلی دست نیافتنی به نظر میرسه…با این همه اسلحه شکاری و انسان بیمار روحی تشنه به خون خیلی بعیده!!!

  4. رزا

    har vaght matalebe shomaro mikhonam lezat mibaram az tamame
    noghte nazarat va matlebe kameleton.khialy dost daram betonam mesle shoma enghadr khob benevisam.reshte man ham mohite zist ast va daram to en reshtee ke vaghan dosesh daram kar mikonam. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *