راحله؛ راهی مطمئن برای نابودی همیشگی داعش!

    راحله مبارکی هنوز مدرسه نمی‌رود، اما مانند یلدا که در شش سالگی سونامی تفنگ‌کشان را در اورامانات راه انداخت، می‌تواند قهر همیشگی آینده با خشونت را تضمین سازد …

    نامش راحله است، یکی از دخترکان نیک نهاد هموطنم در سواحل خلیج فارس. اهل روستای میلکی از توابع شهرستان پارسیان در منتهاالیه باختری استان هرمزگان. از معدود روستاهای کشور که به همت اهالی نیک‌اندیشش، یک کتابخانه ویژه ارایه‌ی کتاب‌های محیط زیستی دارد … عمویش، احمد مبارکی از دوستان عزیز من است و برایم نوشته که برادرزاده نازنینش، هر روز بخشی از غذایش را نگه می‌دارد تا به پرندگانی دهد که لابه لای کهورها دنبال غذا می‌گردند … الان هم، همانگونه که در عکس می‌بینید با ظرف غذایش منتظر پرنده‌هاست …

راحله

    دوست می‌دارم راحله را … و ایمان دارم نسلی که اینگونه عاشق طبیعت و حیوانات بزرگ شود و تربیت یابد، هرگز مروج هیچ نوع خشونتی در جامعه نخواهد شد.
و این همان یگانه آموزه مکتب مدارس جامع محیط زیستی (جم) است که می‌کوشیم به تدریج در سطح مدارس کشور همه‌گیر شود.
مکتبی که در آن یلدای شش ساله از پدرش می‌خواهد تا اسلحه‌ی شکاری‌اش را برای همیشه کنار گذارد و راحله، تماشای پرواز شکوهمند پرنده‌ها را در آسمان بر پیکر خون‌آلودشان در کف زمین ترجیح می‌دهد.

درخت کهور

   آیا حاصل تربیت خردمندانه‌ی چنین نسلی که با چنین عشقی بزرگ می‌شوند، می‌تواند منجر به پدیدآمدن انسانی شود که بر روی هم‌نوعانش اسید بپاشد یا سر از تن جدا کند؟!

یلدا و پدرش

بازگشت به اخلاق ژرف محیط زیستی، بازگشت به ریشه‌هاست و مردمی که اصالت و ریشه‌ی فضایل اخلاقی‌شان را فراموش نکنند، به عضوی قابل اعتماد و ضامن صلح پایدار در کره زمین بدل خواهند شد.

 

 

16 فکر می‌کنند “راحله؛ راهی مطمئن برای نابودی همیشگی داعش!

  1. محمد شرافت

    رفع تحریم‌ها چه تاثیری در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای دارد؟
    این روزها که گرمایش زمین و تغییرات اقلیم‌ها برای آینده بشر و زندگی او خطر ساز شده کشوری مثل ایران که در تحریم است در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای موفق نخواهد بود.
    رفع تحریم‌ها چه تاثیری در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای دارد؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست جهانی تغییر اقلیمی با حضور 195کشور جهان با هدف آهسته کردن روند گرمایش زمین از امروز به مدت ده روز، در پاریس برگزار می‌شود و دانشمندان تقریباً هم نظر هستند که فعالیت‌های بشر باعث گرم شدن زمین شده و ادامه این ‌گرمایش ‌مطمئنا برای بشر خطرناک خواهد بود و این اتفاق در گرو استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند نفت و زغال سنگ حاصل شده است.

    و حالا کشوری مثل ایران که در تحریم بوده و دچار بیشترین عوارض گرمایش زمین شده تا چه حد در کاهش آلودگی گازهای گلخانه‌ای موفق خواهد بود؟

    * کاهش 12درصدی گازهای گلخانه‌ای با رفع تحریم

    معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از شروع اجلاس سران در پاریس به عنوان نماینده و معاون رئیس جمهور ایران اعلام کرده است، که در ایران بر اساس هماهنگی دستگاه‌های مختلف و تصمیم دولت، چهار درصد کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در برنامه قرار گرفته و به این اجلاس اعلام شده است که در صورت رفع کامل تحریم‌ها و همکاری‌های بین المللی این مقدار به 12درصد کاهش افزایش خواهد یافت.

    * کشورهای صنعتی از مسئولیت‌های خود سرباز زدند

    کشورهای صنعتی و توسعه یافته امروز یک مسئولیت تاریخی دارند ولی معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این باره معتقد است: کشورهای صنعتی و توسعه یافته درسال‌های گذشته به مسئولیت‌های خود عمل نکرده‌اند و خسارت‌های وارد شده خود را جبران نکرده‌اند.

    * سهم متفاوت کشورها در مقابله با تغییر اقلیم

    کشورهای جهان به میزان سهمی که در گرم شدن بیش از حد این روزهای زمین دارند باید مسئولیت متفاوتی در قبال سایر کشورها جهت مقابله با این پدیده داشته باشند.

    معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص می‌گوید: هرچند مسئولیت مقابله با تغییرات اقلیمی، مسئولیت مشترک میان کشورهاست اما بین آن‌ها متفاوت است، چراکه کشورها به میزان سهمی که در ایجاد این شرایط دارند مسئولیت متفاوتی در قبال سایر کشورها دارند.

    * سوخت پاک وارد ایران می‌شود

    با برداشتن تحریم‌های بین المللی علیه ایران، این کشور قادر خواهد بود که آلودگی گاز‌های گلخانه‌ای را به شدت کاهش داده و سوخت‌های پاک و تجدید پذیر را با سرمایه گذاری کشورهای اروپایی وارد کشور کند.

    معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در این باره می‌گوید: قصد دارم سوخت پاک را وارد کشور کنم و از زمان توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 بسیاری از کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در بخش سوخت تجدید پذیر از جمله انرژی خورشیدی ابراز علاقمندی کرده‌اند.

    گفتنی است؛ در این نشست که از دوشنبه در پاریس با حضور195کشور جهان به مدت 10روز در حال برگزاری است، به مسئولیت تمام کشورها در خصوص مقابله با تغییرات اقلیم زمین رسیدگی شده و توافق نامه جدیدی در این باره به امضاء خواهد رسید.

    برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

  2. مجتبی

    نمیتوانم سر تعظیم در برابر این همه زیبایی اندیشه و معصومیت نگاه به طبیعت فرود نیاورم و مانع اشک چشمانم شوم…
    درود بر شما که نگاه خواننده هایت را به ریشه ها جلب می کنی

  3. محمد درویش نویسنده

    ارادت دارم آقا مجتبی عزیز … تو خود از شمار یگانه هایی هستی که زندگی در زمین را زیباتر کرده و خواهد کرد …

  4. محمد شرافت

    رودخانه‌ای که خشک شد و روستاییانی که گرفتار شدند
    با آبگیری سد نمرود، حیات از رودخانه نمرود برچیده شده 40 تن از ماهیان پرورش ماهی قزل آلای تهران جان خود را از دست داده و پنج روستا و محیط زیست منطقه در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته است.
    رودخانه‌ای که خشک شد و روستاییانی که گرفتار شدندبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سد سازی بی ضابطه در کشور این بار در فیروزکوه تهران علاوه بر این که جان 40 تن ماهی تهران قزل الا را گرفت و خسارتی بالغ بر 500 میلیون تومان به این واحد پرورش‌ ماهی وارد کرد جان رگه حیاتی حبله رود، 5 روستا و یک شهر را که نام رودخانه نمرود سالیان سال در فیروز کوه می‌درخشید را به دست گرفته و خشکانده است، اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود و با این اتفاق به مرور شاهد فجایع زیست محیطی در این منطقه خواهیم بود.

    **سدی که جان رودخانه نمرود را گرفت

    با آبگیری سد نمرود، رودخانه نمرود که از شاخه‌های اصلی رودخانه حبله رود است و از دامنه‌های شمالی کوه قره داغ و میشینه مرگ سرچشمه می گیرد و زمانی به عنوان یکی از آب‌ترین رودهای منطقه شناخته می‌شد هم اینک بی آب و خشک شده است.

    **مرگ تدریجی 5 روستا و یک شهرستان

    رودخانه نمرود با گذر از روستاهای هرانده، خمده، زرین دشت، سیمین دشت و محمود آباد به شهرستان گرمساری می‌رسید و آب کشاورزی این روستاها را تامین می‌کرد ولی حالا به خاموشی گذر خود به تدریج باعث نابودی حیات این مناطق خواهد شد.

    **قتل عام 40 تن ماهی

    رودخانه نمرود با حیات در بسترش به ماهیان پرورش ماهی تهران قزل الا جان می‌داد ولی از بدو آبگیری سد بر روی این رود انگار قتل عام ماهیان شروع شده و پایانی ندارد.

    یوسف کشاورز پروش دهنده ماهی قزل آلا در این باره می‌گوید: مسئولان سازمان آب و سد نمرود بدون هماهنگی هماهنگی و در نظر گرفتن حیات بسیاری از روستاهای پایین است و واحدهای تولیدی که از آب رودخانه به عنوان حیات استفاده می‌کنند اقدام به قطع آب رودخانه نمرود جهت آبگیری سد کرده و باعث تلف شدن 40 تن ماهی واحد ما با ارزش خسارتی بالغ بر 500 میلیون تومان شده‌اند.

    **اعتراض سازمان محیط زیست

    با خشک شدن رودخانه نمرود به تدریج شاهد از بین رفتن گونه‌های زیستی، تهدید فضای سبز کشاورزی و صنایع مرتبط آن در پایین دست سد و تلف شدن بسیاری از آبزیان رودخانه‌ای خواهیم بود و سازمان محیط زیست نیز نسبت به این موضوع معترض بوده و آن را تهدیدی برای زیست بوم منطقه می‌دانند.

    **سد سازی بی ضابطه برچیده شود

    کشور ما زخم‌های کمی از سد سازی‌های بی ضابطه نخورده است و حالا که اوضاع زیست محیطی کشور ما نگران کننده و به جنگ آب میان استان‌ها پیش می‌رویم آیا نباید جلوی این سد سازی‌های بی ضابطه گرفته شود؟ در حالی که کلیه سدهای کشور ما به اندازه در نظر گرفته شده و مد نظر آب ندارند.

    انتهای پیام/

  5. محمد شرافت

    رئیس شورای استان کربلا عصر پنجشنبه و در پایان مراسم اربعین حسینی، اعلام کرد که تعداد زائران امسال اربعین حسینی به 27 میلیون نفر رسیده است. این تعداد زائر در طول 10 روز وارد کربلا شده و پس از زیارت خارج شده‌اند. نصیف جاسم التمیمی، اعلام کرد که با افزایش دست‌کم حدود 5 میلیون نفر زائر نسبت به سال گذشته، این مراسم و آیین معنوی بدون هیچ حادثه‌ای ناشی از فشار جمعیت برگزار شد. وی حرکت در شهر کربلا را با وجود تجمع بزرگ میلیونی، روان توصیف کرد و گفت همه دستگاه‌های کربلا طبق برنامه عمل کردند و هم‌اکنون برنامه انتقال زائران در حال انجام است.
    برای اسکان زائران ایرانی باقی مانده، جای نگرانی نیست

  6. محمد شرافت

    چاره اندیشی بعد از خسارت چندصد میلیونی به محیط زیست

    رودخانه‌ای که به دست سدسازی، حیات و ماهیان درونش را از دست داده و جان روستائیانش را تهدید می‌کرد، اکنون پراز آب شد.
    آماده/////// چاره اندیشی بعد از خسارت چندصد میلیونی به محیط زیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رودخانه‌ای که 8 روز پیش آب آن به طور ناگهانی و از سوی پیمانکاران سدسازی فیروزکوه قطع شده و منجر به مرگ 40تن ماهی پرورشی قزل‌آلا و 8هزار قطعه ماهی طبیعی بویژه ماهی نادری به نام زردپر، شده بود هم اینک با پیگیری‌های محیط زیست پر آب شد.

    *بازگشت آب به نمرود

    بعداز 8روز بالاخره آب به بستر خشک شده رودخانه نمرود بازگشت و در تحقق این امر تلاش مسئولان محیط زیست ستودنی بود.

    فریدی رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه در این باره می‌گوید: پیمانکاران سد به محض دیدن احضاریه دادگاه مبنی بر شکایت اداره محیط زیست بعداز 8 تا 10 روز آب رودخانه را بازکردند.

    * پیمانکار سد نمرود پای قراردادش نماند

    قرار بود پیمانکار سد نمرود مقداری از حجم آب ورودی رودخانه نمرود را برای خود رودخانه و حیات آبزیانش نگه دارد ولی به قول و قرار خود با محیط زیست عمل نکرده و تمام آب رودخانه را قطع و عامل مرگ و میر ماهیان این رودخانه شد.

    رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه در این باره می‌گوید: آب ورودی نمرود چهار و چهار دهم متر مکعب در ثانیه است و ما طبق گفت‌وگوهایی که با مسئولان سد داشته‌ایم مقرر شده بود که سه متر مکعب از آب را برای آبگیری و انجام تست، پیمانکاران سد بردارند و یک متر مکعب را برای حیات رودخانه و زیست بندانش باقی گذارند ولی متاسفانه آن‌ها اقدام به قطع کامل آب رودخانه کرده بودند.

    محمدهادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص معتقد است: پیمانکار برای آب‌گیری سد، بدون اطلاع، آب منتهی به رودخانه نمرود را کاملا قطع کرده بود.

    * خسارت 800میلیون تومانی بر محیط زیست

    رودخانه نمرود زیستگاه ماهیان طبیعی بسیاری از جمله ماهی نادر زردپر است که با قطع ناگهانی آب حدود 8 هزار قطعه ماهی در دل رودخانه به زوال رسیدند.

    مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص می‌گوید: در بحث مرگ و میر ماهیان طبیعی بستر رودخانه نمرود، حدود 800میلیون تومان به محیط زیست خسارت وارد شده است که در این باره از مسئولان و پیمانکاران سد نمرود شکایت کرده‌ایم.

    رئیس محیط زیست فیروزکوه در ادامه افزود:‌ خسارت واقعی ای که قطع ناگهانی آب رودخانه نمرود از جانب سدسازان به عرصه این رودخانه و محیط زیست زده به حدی است که صدها سال زمان می برد تا تعداد ماهیان تلف شده به وضعیت 8 روز قبل از قطع آب رودخانه بازگردد.

    * حفظ محیط زیست در تمامی فعالیت‌های عمرانی

    با اینکه کارشناسان محیط زیست از ابتدای ساخت سد نمرود به دلیل بروز تهدیدات محیط زیستی آن مخالفت می‌کردند اما این سد ساخته شده و اکنون با آبگیری خود نخستین جلوه های تهدید را به بار آورده است اما با توجه به سیاست‌های کلی محیط زیست که مقام معظم رهبری به سران سه قوه در کمتر از یک ماه پیش ابلاغ کرده است باید در تمامی فعالیت‌های عمرانی و بهسازی حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار گرفته و فراموش نشود.

    برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.\

  7. محمد شرافت

    ساخت و ساز در منطقه ۲۲ را متوقف کنید
    منتشر شده در سه شنبه, 17 آذر 1394 15:35 | پرینت | ایمیل | بازدید: 8
    ساخت و ساز در منطقه ۲۲ را متوقف کنید

    17 آذر 1394 ساعت 11:08

    رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از ساخت و سازها در منطقه ۲۲ ، خواستار بازنگری در طرح تفصیلی این منطقه شد.

    به گزارش جهان به نقل از مهر، دبیر شورایاران منطقه ۲۲ تهران در جلسه علنی روز سه شنبه گزارشی از مشکلات منطقه ارائه کرد و گفت: این منطقه قرار بود قطب گردشگری شهر تهران باشد و به همین دلیل پروژه‌هایی بسیاری مانند آبشار تهران، دریاچه خلیج‌فارس، بوستان جوانمردان، پروژه هزار و یک شهر و … در آن پیش‌بینی شد، اما در حال حاضر این منطقه با مشکلات بسیاری دست به گریبان است.

    اصغر قدیمی با بیان اینکه آب شرب این منطقه مشکلات بسیاری دارد، گفت: بیشترین آب معدنی به دلیل مشکلات آبی در منطقه ۲۲ استفاده می‌شود و توسعه روزافزون این منطقه باعث شده ارزش افزوده زمین در این منطقه سبب شده یک پنجم ساخت و سازها در منطقه ۲۲ انجام شود و تجاری سازی‌ها، چشم‌انداز تاریکی برای این منطقه ایجاد کرده است.

    وی با انتقاد از توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۲ گفت: منطقه ۲۲ فرصتی استثنایی برای تهران بود که از دست رفت. انبوه‌سازان هیچ گونه توجهی به سرانه‌های این منطقه نکرده و بسیاری از شهرک‌های این منطقه دچار مشکلاتی مانند سند، افت فشار آب، فرسودگی، عدم روشنایی معابر هستند.

    قدیمی با اشاره به اینکه اگر مترو در این منطقه توسعه پیدا نکند، گفت: در صورت عدم روند فعلی، شاهد انبوهی از خودروهای تک سرنشین در این منطقه خواهیم بود.

    * ساخت و سازهای آینده منطقه ۲۲ خطرناک است

    در ادامه این جلسه، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از مجوزهایی که در منطقه ۲۲ داده شده هنوز ساخته نشده است، گفت: در مقابل دریاچه خلیج‌فارس شیب ساخت و ساز رعایت نشده، بنابراین این دریاچه هیچ دیدی برای ساختمان‌های اطراف آن ندارد.

    وی با اشاره به زمین‌هایی که پروانه ساخت دریافت کرده و وعوارض خود را داده‌اند، گفت: این ساختمان‌ها خطر آینده منطقه ۲۲ است.

    * منطقه ۲۲ بافت فرسوده آینده تهران است

    در ادامه این جلسه، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه منطقه ۲۲ اگر به همین منوال توسعه پیدا کند، بافت فرسوده آینده شهر تهران است، افزود: مدیریت شهری باید پیش از احداث هر پروژه‌ای، طرح‌های مطالعاتی و توجیهی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن پروژه را نیز تهیه کند.

    وی با انتقاد از کمبود سرانه‌های آموزشی در منطقه ۲۲ تصریح کرد: بارگذاری‌های تجاری در منطقه ۲۲ در آینده یک فاجعه زیست محیطی ایجاد خواهد کرد. همچنین طرح توسعه فاضلاب منطقه نیز چند ماهی است که متوقف شده که درخواست می‌شود این طرح هر چه زودتر اجرایی شود.

    * منطقه ۲۲ عدم تعادل در شهرسازی را نشان می‌دهد

    در ادامه این جلسه، احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه انتظاری که مدیریت شهری از منطقه ۲۲ داشت برآورده نشده است، گفت: قرار بود این منطقه یک منطقه نمونه شهرسازی باشد، اما متاسفانه شاهد کمبود زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های متفاوت است که این عدم تعادل در شهرسازی را نشان می‌دهد.

    وی تاکید کرد: انبوه‌سازی وحشتناکی در این منطقه انجام شده که معضلات زیادی را برای شهر تهران به دنبال خواهد داشت.

    در ادامه این جلسه، مجتبی شاکری عضو دیگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا درخواست کرد موضوعات مطرح شده در کمیسیون‌های تخصصی مطرح شود و به مشکلات فرهنگی منطقه بیش از گذشته پرداخته شود.

    وی همچنین درخواست بازنگری در اجرای پروژه هزار و یک شهر را در منطقه ۲۲ داد.

    مرتضی طلایی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این جلسه درخواست داد مشکلاتی که توسط شورایاران مطرح می‌شود، در بودجه سالیانه شهرداری‌های مناطق در نظر گرفته شود.

    وی همچنین به عدم تخصیص بودجه سراهای محلات انتقاد کرد و گفت: با گذشت ۹ ماه از سال هنوز بودجه سراهای محله داده نشده، در حالی که معاونت مربوطه اعلام می‌کند این بودجه‌ها داده شده است.

    اسماعیل دوستی نیز درخواست کرد نظارت دقیقی بر ساخت و سازهای منطقه ۲۲ انجام شود.

    پرویز سروری نیز با انتقاد از کمبود سرانه‌های آموزشی در منطقه درخواست کرد: منطقه ۲۲ یک آموزش و پرورش مستقل داشته باشد.

    * ساخت و سازهای منطقه ۲۲ بر اساس طرح تفصیلی جدید باشد

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در انتهای این گزارش با بیان اینکه منطقه ۲۲ برای شرایطی که در حال حاضر گرفتارش است، پیش بینی نشده، گفت: قرار بود این منطقه کمبود سرانه‌های خدمات شهری و مراکز تفریحی شهر را برطرف کند، اما در حال حاضر چندین هزار واحد تجاری در این منطقه ساخته شده که بسیار خطرناک است.

    وی با بیان اینکه باید تمامی ساخت‌ و سازها در منطقه ۲۲ متوقف شود، حتی ساخت و سازهایی که از پیش پروانه ساختشان صادر شده، گفت: باید منطقه ۲۲ بر اساس طرح تفصیلی جدید ساخته شود.

    چمران ادامه داد: در حال حاضر بیشتر ساخت و سازهای این منطقه را مسکونی و تجاری تشکیل می‌دهد که باید در آن تجدیدنظر شود.

    رئیس شورای شهر تهران افزود: اعضای شورای شهر تهران نکات مورد نظر خود را به هیئت رئیسه ارائه کنند تا در این زمان که کمیسیون ماده ۵ در حال تصویب بازنگری تغییرات طرح تفصیلی است، این موارد نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

    وی تاکید کرد: برج‌سازانی که ۴۰۰ واحد مسکونی می‌سازند باید به فکر فراهم کردن سرانه‌های خدماتی و آموزشی نیز باشند و شهرداری نباید تا زمان تامین این سرانه‌ها، به آنها پایان کار بدهد.

  8. سيمين

    به اميد روزي كه تك تك راحله هاي اين مرز و بوم از آموزش هاي مدارس محيط زيستي محمد درويش برخوردار شوند!

  9. همتی

    با سلام.جناب مهندس درویش گرامی
    ایمیلی برایتان فرستاده ام، جواب دریافت نکردم. چنانچه امکان داشته باشد و لطف کنید، کمک بزرگی کرده اید.
    سپاس از مطالب ارزشمندنان.

  10. محمد شرافت

    رأی مطلق و جهانی برای ساکنان زمین
    مدیر عامل مرکز توسعه بین‌المللی خواهر شهرهای ایران گفت: توافق حاصل شده در اجلاس تغییرات اقلیمی بین کشورهای جهان یک رأی مطلق تاریخی برای زدودن ناامنی از عرصه زندگی ساکنان زمین است.
    علیرضا رجایی مدیرعامل مرکز توسعه بین‌المللی خواهرشهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص توافق تغییرات اقلیمی که با حضور نمایندگان حاکمیتی کشورهای جهان به انجام رسید، اظهار داشت: توافقی که در اجلاس تغییرات اقلیم پاریس با حضور نمایندگان 195 کشور جهان بعد ازهفته‌ها به دست آمد نمونه‌ای تاریخی از یک رأی مطلق و جهانی مردم تمام کشورها برای رفع نگرانی جهانیان از خشونت و ناامنی عرصه زیست‌محیطی ساکنان زمین است.

    وی تصریح کرد: تمام نمایندگان حاکمیتی جهان و مردم در این اجلاس یک حرف داشتند و آن بحث عبور از خط قرمزهای محیط‌ ‌زیست از جمله گرمایش زمین، سوخت‌های فسیلی و اکوسیستم طبیعی زمین بود که به دست توسعه عوامل انسانی دچار مشکل شده است.

    مدیر عامل مرکز توسعه بین‌المللی خواهرشهرهای ایران در پایان تأکید کرد: این توافق و اجماع رأی در بین جهانیان می تواند گامی مؤثر برای خشونت‌زدایی در جهان و بهبود کیفیت زندگی مردم تلقی شود.

  11. محمد شرافت

    در بسته خبری هفتگی نسخه به موضوعاتی مانند:آلودگی آب های شمال و جنوب،ساخت خودروی برقی بدون آلودگی در ایران،تدريس فنون رزمی معلم به دانش آموزان،دیوار کاهگلی مسکن مهر و دیوار مهربانی اشاره شده است.
    به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان،در بسته خبری هفتگی نسخه به موضوعاتی مانند:آلودگی آب های شمال و جنوب،ساخت خودروی برقی بدون آلودگی در ایران،تدريس فنون رزمی معلم به دانش آموزان،دیوار کاهگلی مسکن مهر و دیوار مهربانی اشاره شده است.

  12. محمد شرافت

    چرا کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران تشکیل نشد؟
    معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:طبق پیش‌بینی هواشناسی اگر از ساعت 22 امشب بارندگی به واقعیت نپیوندد با توجه به استمرار هوای ناسالم جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران تشکیل خواهد شد.

  13. محمد شرافت

    گزارش
    برنامه حفاظت وتوسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی طرح حفاظت از تنوع زیستی در چشم انداز زاگرس مرکزی با مشارکت کلیه ذینفعان وذیربطان در سطوح ملی واستان های اصفهان .چهار محال وبختیاری .فارس و کهگیلویه وبویر احمد در مورخ 94/9/24 س [ … ]
    http://www.ngo22.ir
    ببنید منظر عضویت شما در سایت دوستاران آوای طبیعت هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.