خودكشي يك وبلاگ سبز!

 

 

     امروز دلم گرفت … داشتم در باره رودخانه كشف رود و روزگار پژمان آن در خراسان رضوي جستجو مي‌كردم؛ رودخانه‌اي كه در طي مسير 290 كيلومتري‌اش از كوه‌هاي زيباي بينالود و هزارمسجد تا پل خاتون سرخس، هر آنچه فاضلاب شهري و كشاورزي و صنعتي و بيمارستاني است، نثارش مي‌كنيم؛ رودخانه‌اي كه از آب گوارايش! محصولات كشاورزي و سبزي برداشت مي‌كنيم و به خورد خود و دام‌هاي مان مي‌دهيم … و رودخانه‌اي كه بيش از 4 سال است ناقوس مرگ را در ديار حكيم جاودان طوس به صدا درآورده؛ اما دريغ از هيچ فريادرسي …
در طول اين سال‌ها، فردي استاندار خراسان شمالي بود كه اينك متولي شماره يك پاسداري از سبزينگي كشور است. خيلي دوست دارم بدانم نحوه‌ي تعامل حسين آقاميري با محمدي‌زاده در طول اين سال‌ها چگونه بوده است؟
به هر حال حاصلش هر چه كه بود، امروز صداي خبرنگار كم سر و صداي رسانه‌ي به شدت محافظه‌كار راديو در بخش پيك بامدادي را هم درآورد تا به عينه همه مردم ايران با گوش‌هاي خود بشنوند كه همچنان فاضلاب بيمارستاني بدون تصفيه وارد كشف رود مي شود …

بگذريم!

منظورم اين بود كه در گرماگرم اين جستجو دريافتم كه يكي از وبلاگ‌نويسان فعال حوزه سبز، دست به خودزني زده و تمامي موجوديت تارنماي پربارش را در دادگاهي فرمايشي به آتش كشيده و حكم اعدام را نيز به اجرا درآورده …
و هيچ هم فكر نكرده كه ما از اين به بعد براي ديدن آن تصاوير زيبا در تارنمايش و آن تمثيل‌هاي يگانه، چقدر تنها خواهيم شد …
در يادداشت، روزگار سينوسي سبزنويس‌ها گله كرده بودم كه چرا كم مي‌نويسيد؟ يادم رفته بود كه بگويم: چرا خودكشي مي‌كنيد؟
حالا مي‌گويم و اميدوارم ديگر شاهد قتل هيچ مهتابي به فرمان نئون نباشي

12 فکر می‌کنند “خودكشي يك وبلاگ سبز!

  1. مرضیه ناظری

    این طوری منو محکوم نکنین آقای درویش … من فقط اشک های طبیعت رو پاک کردم و امیدوارم روزی رو ببینم که طبیعت داره به روی فرزندانش لبخند میزنه. مطمئنم حذف اون وبلاگ درست ترین کاری بود که باید می کردم- جایی که پای ایمان و اعتقادات قلبی وسط میاد هیچ چاره ای نداری جز این که فرمانبری کنی … حتی گاهی مجبوری چیزی رو که مثل یه بخش از وجود خودته به پای پیام محکمی از سوی دلت ببازی …
    همین جا از شما آقای درویش عزیز و از همه دوستای سبزم می خوام که منو به خاطر این تصمیم یک جانبه ببخشین و بهم فرصت بدین تا بتونم با دست و اندیشه پرتر، کلام تاثیرگذارتر و در مسیرهای دیگر برای طبیعت ایران کار کنم.
    قول می دم هر کاری از دستم بربیاد برای بهتر شدن حال طبیعت این سرزمین انجام بدم. هر کاری که اشک های طبیعت رو کم تر کنه …

  2. روبان قرمز

    کد شارژ انواع تلفن همراه اعتباری (ایرانسل، همراه اول، تالیا) با 22% تخفیف
    شارژ ایرانسل با 2000 تومان اعتبار فقط 1550 تومان به مدت محدود، فقط تا 11 آذر ماه روز جهانی مبارزه با ایدز و بی بندوباری جنسی
    تحویل فوری ___ 100% واقعی
    *
    **
    ***
    ****
    ***
    **
    *
    و هرگز به عمل زنا نزدیک نشوید که کاری بسیار زشت و راهی بسیار ناپسند است. (اسراء – 32)
    در این بیان کوتاه نکاتی وجود دارد:
    اولین نکته این است که نمیگوید “زنا نکنید”، بلکه میگوید به این عمل شرم‌آور نزدیک نشوید، این تعبیر علاوه بر تاکیدی که در عمق آن نسبت به خود این عمل نهفته شده، اشاره لطیفی به این است که آلودگی به زنا غالبا مقدماتی دارد که انسان را تدریجا به آن نزدیک میکند….
    طبرسی از پیغمبر اکرم(ص) روایت کرده فرمود: دوری بجویید از عمل زنا که شش خصلت به بار آورد:
    عمر را کوتاه کند، آبرو را ببرد، روزی را کم(قطع) گرداند، در آخرت حسابش سخت و دشوار گردد، پروردگار به او خشم و غضب نماید و در دوزخ جاوید بماند.

  3. اشکار

    و هرگز به عمل زنا نزدیک نشوید که کاری بسیار زشت و راهی بسیار ناپسند است
    به چه می شنوم برادر درویش!روز جهانی مبارزه با ایدز و بی بندوباری جنسی
    بحث شیرین روابط نا مشروع!!!!!!
    دویش خان می خواهید خودکشی وبلاگی کنید؟

  4. حسام الدین

    درود بر شما آقای درویش. برای اون دوست که دست به خودکشی زودتر از محاکمه در بیدادگاه گرفته متاسفم. اما واقعاشرایط به قدری سخت شده که شاید همه ماها مجبور بشیم روزی وبلاگ های خودمان را از بیخ و بن نابود کنیم. چونشنیدم شاید نه به خاطر نوشته که به خاط کامنتی که دیگری می گذارد هم وبلاگ نویس محکومه.
    والا این روزها ادم را به سکوت و خاموشی فرامی خواد اما مگر می شود سکوت کرد. همش خرابی و بی داریتی و غرغر عمومی در همه جا. ادم باید اعضاب سنگی داشته باشد.
    اما من ادامه می دهم چون صبح بالاخره می آید.

  5. محمد درویش نویسنده

    درود بر حسام الدین عزیز. شکی در انبوه خارهایی که ممکن است در شرایط خاکستری کنونی حتا دیدن گل را غیر ممکن ساخته باشند – چه رسد به لمس آن – نیست. اما آیا این می تواند دلیل خوبی برای اعدام گل باشد؟! محیط زیست و طبیعت ما به باغبان ها و عاشقانی نیاز دارد که خود را فراموش کرده باشند، به باور من پاک کردن یک وبلاگ در حوزه محیط زیست، بیش از آن که نشانه ناامیدی و استیصال صاحب وبلاگ باشد، آشکارکننده ارجحیت ملاحظات مبتنی بر “خود” است.
    و با ملاحظات خودخواهانه، نه می توان و نه شایسته است که خویش را سرباز طبیعت نامید و برایش اشک ریخت. طبیعت ایران به دعاکنندگانی نیاز دارد که با خود چتر به همراه داشته باشند و نترسند.

  6. حسام الدین

    درود دوباره من سخن شما را قبول دارم اما شرایط به گونه ای نیست که همه حاضر به هزینه کرد باشند. از قوتی دارم کتاب های دوران پس از کودتا در آمریکای لاتین و اروپای شرقی را می خوانم می بینم که تا رسیدن به اون وحدت و لیاقت آزادی خیلی راه داریم و همه باید با هم حرکت کنیم. کند روی و تند روی به 1 شکل اسیب رسان است.
    من هم با خودکشی وبلاگی و یا خودسانسوری مخالفم. به هر جهت ایرانی جماعت در طول تاریخ همیشه با نوع نگارشش حرفش را زده از عبید و فردوسی تا نبوی و بهنود و خیلی های دیگر باید یادگرفت چگونه حرف زد و نوشت تا خطر را کم کرد. اما خطر بالای سر همه مان داره می چرخه. تا وقتی با هم هستیم از چیزی نباید بترسیم. ما بیشماریم

  7. محمد درویش نویسنده

    خب انگار با هم اختلاف نظري نداريم! داريم؟
    فقط مي ماند يك نكته! خدا كنه بهانه عدم امنيت براي ننوشتن و خودكشي قرين به حقيقت باشد. هر چند كه من بعيد مي دانم! ندانم؟

  8. یک جلبک سبز

    ما فتنه هر روزیم
    ما جنبش پیروزیم

    جنبش شنل سبزیم
    ما بند به یک ….*

    چون به ما رسد فرصت
    شعله ها بیافروزیم

    چون خطر شود نزدیک
    ما ساکت و مرموزیم

    درد سر نمایم کم
    ما قوز فرا قوزیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.