نمونه‌ای از خطرات قانون واگذاری اراضی شیب‌دار در خراسان شمالی

     قانون واگذاری اراضی شیب‌دار که در تاریخ پنجم تیرماه 1387 توسط پرویز داودی، معاون اول وقت رییس جمهور به نهادهای ذیربط ابلاغ شد؛ یکی دیگر از قوانین خوش منظری است که متأسفانه در برخی موارد بر بدترکیبی و جراحت رخساره‌های دامنه‌ای افزوده است و بیم آن می‌رود که عقوبت‌های اجرای این قانون بیش از پیش بر نرخ فرسایش خاک در دامنه‌های کم‌بازده بیافزاید.
    این سه تصویر را که می‌بینید، حسین آبسالان عزیز، معاون اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی برایم ارسال داشته و برخی از دامنه‌های مشرف به بجنورد را نشان می‌دهد که چگونه بر اثر اجرای این طرح آشکارا بر دامنه‌ی آسیب‌پذیری‌شان افزوده شده است.

     امید آن که ناظرین اجرای این طرح شایسته‌تر به وظایف خویش عمل کنند و با متقاضیانی که اینگونه با شخم در جهت شیب، کارمایه‌های برگشت‌ناپذیر آبی خاکی ایران‌زمین را به یغما می‌برند، برخورد کنند.
     باور کنید دیگر مجال تکرار اشتباه را نداریم و دیگر چیز زیادی برایمان نمانده است که بخواهیم باز با آزمون و خطایی غم‌بار، آن را نیز از دست بدهیم.

     درود بر آبسالان‌ها که بالاتر از مسئولیت‌های اداری‌شان می‌اندیشند و سلحشورانه به پایداری طبیعت وطن اعتقاد و ابرام می‌ورزند.

7 فکر می‌کنند “نمونه‌ای از خطرات قانون واگذاری اراضی شیب‌دار در خراسان شمالی

  1. شقایق

    ناسف انگیزه…وقتی سطور بالایی را می خواندم دقیقا داشتم فکر می کردم ؛ مجال اشتباه نداریم و باز تکرار می کنیم… .

  2. هومان خاکپور

    این قانون مربوط به کشاورزی ست که متاسفانه برخی مدیران ناآگاه و قربان گوی منابع طبیعی هم به دام آن افتاده اند و فاتحه ی اراضی ملی که تا کنون تخریب نشده اند و یا با کلی پاسگاه و دادگاه از چنگ افراد سودجو خارج شده را خواهند خواند … بدنه کارشناسی در استان ما هم به شدت مخالف این قانون طبیعت ستیز هستند.

  3. محمد درویش نویسنده

    یکی از ادعاهای این قانون افزایش 7 هزار هکتار به مساحت باغ های میوه بوده است! باید دید چند درصد از این ادعا محقق شده است و آن باغهای ایجاد شده الان در چه وضعیتی هستند.
    درود بر هومان عزیز. اگر در ولایت شما هم چنین عقوبتهایی رخ داده، لطفاً انعکاس بده رفیق.

  4. عليرضا

    سلام
    ممنونم كه در مورد ناكامي هاي طبيعت استان زادگاه من مطلب گذاشتي. كاش گوش مسئولين مي شنيد يا چشمشان مي ديد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.