اعلام حمایت امام جمعه شیراز از طرح ممنوعیت شکار در طبیعت ایران

    حرف‌های آیت‌الله ایمانی را باید از طلا نوشت! نباید نوشت؟ او نه تنها قطع درختان را جایز نمی‌داند، بلکه آشکارا به مخالفت با شکار پرداخته و آن را نوعی مزاحمت برای طبیعت و حیوانات برمی‌شمرد. یعنی از منظر اخلاق محیط زیست به موضوع نگریسته و با طرفداران پندارینه‌ی بوم‌شناسی ژرف یا Deep ecology همذات‌پنداری عمیقش را نشان می‌دهد. یعنی درواقع او سخنانی را بر زبان آورده که سبز‌تر از سخنان بسیاری از دوآتشه‌ترین طرفداران سبز در ایران و جهان است. من اگر جای شاهین سپنتا و سپهر سلیمی بودم، از همین حالا، پنجمین جایزه خروس سفید را در سال آینده برای آیت‌الله ایمانی در آب نمک می‌خواباندم.
    کاش آیت‌الله ایمانی یه دستی هم بر سر امامان ‌جمعه دایم و موقت ارومیه و رضوان‌شهر و رشت و … می‌کشیدند و آنها را هم وامی‌داشتند که چون امام جمعه‌ی عزیز کاشمر از طبیعت و زیستمندان بی‌گناهش دفاعی سزاوارانه در برابر کنند.
    کاش برای آیت‌الله حائری هم توضیح می‌دادند که طرح فلاحت در فراغت‌شان، بیشتر کارمایه‌های زمین را نابود می‌کند، تا تقویت سازد  و کاش خودشان هم درمی‌یافتند که قطع یک درخت را در اغلب موارد با کاشت درختی دیگر نمی‌توان جبران کرد! می‌توان؟
    با این وجود من که به سهم خود برای سخنان اخیر ایت‌الله ایمانی، کلاه از سر برمی‌دارم، شما را نمی‌دانم؟
    بخصوص با توجه به پیشنهاد آیش 5 ساله که از سوی ناصر کرمی مطرح شده است، سخنان امام جمعه شیراز بسیار امیدبخش است. نیست؟

    مؤخره:
    راستش را بخواهید، تیتر این یادداشت  ابتدا این بود: لبیک آیت‌الله ایمانی از شیراز به ناصر کرمی در تهران!
    منتها از ترس سام خسروی‌فرد نازنین و با توجه به کامنتی که برای روشنک هوشمند نوشته، تیترش را عوض کردم تا آتش نوشته‌هایش دامن کلبه‌ی مجازی‌ام را نگیرد! هر چند مطمئن هم نیستم که نگیرد! نه؟

18 فکر می‌کنند “اعلام حمایت امام جمعه شیراز از طرح ممنوعیت شکار در طبیعت ایران

  1. امير سررشته داري

    آفرين و درود. سخنان جناب ايماني را به فال نيك مي گيرم و من هم به احترام ايشان از جاي خودم بلند مي شوم چون كلاه ندارم. در ضمن از كي تا حالا از انداختن آتش بر كلبه مجازيت مي ترسي؟

  2. محمد درویش نویسنده

    قبوله … ایستادن را می گویم!
    از وقتی آتش نوشت، هیزمش را زیاد کرده است … ترس را می گویم! کلبه مجازی را می گویم! سام خسروی فرد عزیز را می گویم!!
    چه کنیم دیگر باید با یکی شوخی کنیم … با کسی که از شوخی کردن درویش بدش نمی آید! اینه که رفتیم رو دیوار سام داریم تمرین یادگاری نوشتن می کنیم! نکنیم؟ یادگاری را می گویم!
    درود …

  3. اشکار

    عجب!پس این بزرگوار طرح فلاحت در فراغت را پایه گذاری کردند ؟خوب طرح بدی نیست این طرح پیش زمینه طرح طوبی بود
    راستی از طرح طوبی چه خبر؟در تولید باغی خودکفا شدیم؟اگر باغ می کارند واردات انجیر و گردو از خارج چه معنی دارد؟
    راستی باغ های زیبای قصرالدشت شیراز را دیگر چرا تخریب کردند آنجا به جای گردو تیرآهن کاشتند لابد گفتند روح حافظ شادخواره(می گسار)شبها با مادمازل شاخ نبات و مغ بچه به الواطی و شیطنت در قصرالدشت مشغول می شوند!(مانند آلوچه چیدن در باغ های ساوه!)
    راستی این بزرگوار اگر اینقدر علاقه مند است مرد و مردانه به دشت برم شیراز رفته و جلوی تخریب بیشه زار ها را بگیرد آنوقت بجز خروس سفید سیمرغ بلورین هم شایسته اسشان است

  4. محمد درویش نویسنده

    می بینم که هم درد هستیم رفیق! البته فکر کنم روزگار من در آن شب بهتر از تو بود! نبود؟ چون ترانه های رضا شفیعی جم با اون ادا و اطوارهای استثنایی اش، خیلی بامزه بود! حلقه های ازدواج را می گویم!

  5. محمد درویش نویسنده

    خدا را چه دیدی … شاید ایران می رود تا شاهد ظهور یک آیت الله سبز شش دانگ باشد! من که برای بقای عمر آیت الله ایمانی از صمیم دل دعا می کنم. درود …

  6. عبداللطیف عبادی

    مهمترین نکتهء سخنان ایشان اینجاست که فرموده اند ” اسلام هوا و آب را به عنوان حق تمام عناصر زنده روي زمين قرار داده ” . اینجانب اصالتا” از طرف خودم و وکالتا” از طرف همهء عناصر زندهء روی زمین (از جمله گیاهان، خزندگان ، چرندگان ، درندگان ، پرندگان، مهدی اشراقی و پنج شیش میلیارد یه سر دو گوش دیگر” از جناب آقای اسلام کمال تشکر را دارم که به همهء ما حق نفس کشیدن و آب خوردن داده است. یک چنین جملات محیط زیستی را وقعا” باید از طلا روی پوست آهو، ببخشید ، روی کاغذ بازیافت شده نوشت . اینجانب به عنوان کسی که بالغ بر بیست سال است که حضرت آیت الله ایمانی را می شناسم (و خودش میدونه چی میگم!) معتقد هستم که بجای پنجمین جایزهء خروس سفید باید به ایشان اولین جایزهء مرغ تخم طلا را داد.

    پاسخ:

    خب شاید عوض شده باشه لطیف … بشر است دیگر!
    نگاه کن سرنوشت حر را در آن عاشورا … یا سرنوشت میر حسین را در این عاشورا!
    به هر حال وظیفه ماست که چنین سخنانی را از دهان رهبران مذهبی جامعه برباییم و آنقدر تکرار کنیم که بر مقلدین حضرتش و از جمله خودش ملکه شود! نه؟
    درود …

  7. اشکار

    آقای عبادی در پناه خواجه حافظ و شیخ اجل سعدی هر کجا زندگی می کند دنیا به کامشان باشد ولی چطور هنوز کله ایشان در زیر آب فرو نرفته است؟
    کاشکی مجدد دست به قلم شوند

    پاسخ:

    شاید چون هنوز از اون جلوتراش تو صف ایستادند و هنوز نوبت به او نرسیده! اصلاً کسی چه می دونه؟ شاید خودت جلوتر باشی! نه؟

  8. روشنک

    چه عجب یک آیت اللهی پیدا شد که علاقمند به محیط زیست باشد و فتوا ندهد که بخورید و بیآشامید و بکشید و ببلعید و بدرید به شرط اینکه حق ما هم محفوظ باشد !.. هه هه ..

    راستی از نوشته های تند و تیز آقای سام خسروی خوشم می آید .. مخصوصن اینکه جانب عدالت را هم نگه می دارد و حواسش هست چه می گوید و چه می نویسد .. : ) ..

  9. عبداللطیف عبادی

    به اشکار (آشکار؟)
    عزیز من، آنچه که می بینید پاهایم است. بنده سرم سالهاست که زیر آب رفته است. در همین حال معلق معکوس نیز البته قلمم تعطیل نشده است. مدت مدیدی وقت و سرمایه و طرح هایم برای سه وبسایت جداگانه در نزد رفیقی نیمه راه و بدقول – لینک اول در زیر – ماند و نهایتا” نه تنها کاری انجام نشد بلکه هر چه وقت و هزینه کرده بودم نیز بی ثمر ماند. اگر ایشان در این زمینه کوچکترین جوابی یا توضیحی به شما داد ، بنده را هم خبر کنید. بعد بخشی از همان طرح ها را به موسسه ای دیگر دادم که فعلا” خبری از اجرایشان نشده است (لینک دوم در زیر) . قسمتی از مسولیت وبلاگنویسی نکردن من بر عهدهء دوستان بدقول و نیمه راه و غیر مسئول است .

    http://www.anothervista.com/
    http://www.datisdesign.com/

  10. محمد درویش نویسنده

    حالا تا اِشکار (کوشان مهران) نیامده بگویم: اون عبارت اول حرف نداشت! فکر کن، وقتی پاهای لطیف اینگونه کولاک می کند، وقتی سرش بر تنش استوار شود، چه ها که نمی کند! می کند؟
    درود …

  11. محمد درویش نویسنده

    نخست آن که :
    علاوه بر ایشان، پیش تر نام چند روحانی دیگر را هم برده ام که محیط زیست و حفظ آن برایشان حرمت دارد. اینجا را نگاه کنید:
    http://mohammaddarvish.com/desert/archives/3137
    دوم این که:
    آتش نوشتهای سام هواخواه زیاد دارد! ندارد؟ او با هر یادداشتش و با وسواسی که به خرج می دهد ، بی شک به محتوای فارسی وبلاگستان می افزاید.

    و سوم آن که:
    خوشحالم آخرین یادداشت دیوار نوشته ناپدید شد! نشد؟ به روشنک هوشمند ، به آدمی که دوست دارد روی دیوارش راه برود، نمی آمد! می آمد؟
    درود …

  12. اشکار

    و سوم آن که:
    خوشحالم آخرین یادداشت دیوار نوشته ناپدید شد! نشد؟
    …….امکان دارد کمی تا اندکی توضیح بدهید یعنی چه؟

    پاسخ:

    مهم نبود! اگر بود که حذف نمی شد! می شد؟

  13. روشنک

    هه هه .. آره آقای درویش عزیز .. خودم هم خوشم نیامد .. در یک لحظه ناامیدی نوشته بودمش .. یک جورایی احساس ضعف و ناتوانی بود .. حالم را به هم زد نابودش کردم !.. : ) ..

  14. محمد درویش نویسنده

    می دانستم به شما نمی آید … امیدوارم دیگر چنین یادداشتهایی تولید نشوند که بخواهند نابود شوند!
    درود …

  15. هومان خاکپور

    نماینده ولی فقیه در جهد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم به لیست سبزتان اضافه کنید چراکه ایشان گفته اند: حفظ منابع طبیعی از هر دستاورد بزرگ صنعتی حتا هسته ای برای کشور مهمتر است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.