راز محبوبیت معصومه ابتکار در چیست؟

راز محبوبیت او در چیست؟

    معصومه ابتکار بی شک محبوب‌ترین رییسی است که سازمان حفاظت محیط زیست در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خود دیده است؛ این واقعیتی است که دوست و دشمن با انصاف ناچار از پذیرفتن آن هستند؛ واقعیتی که انتشار نتایج نظرسنجی اخیر هم درستی آن را بار دیگر مورد تأکید قرار داده است. نگارنده خود به عنوان فردی که تقریباً به تمامی نقاط کشور رفته و فعالان محیط زیستی اغلب مناطق مملکت را می‌شناسم، باور دارم که معصومه ابتکار هیچ رقیب دیگری جز اسکندر فیروز برای تصرف مقام محبوب‌ترین فرد در تاریخ 50 ساله سازمان محیط زیست ایران ندارد. در چهاردهم تیرماه 1392، وقتی که چند هزار نفر شرکت کننده‌ی حاضر در جشن روز ملّی دماوند نیز یکصدا از دکتر اسماعیل کهرم خواستند تا خواست ایشان را برای قبول این مسئولیت به گوش معصومه ابتکار برسانند، به عینه دریافتم که وی، تنها زن محبوب در حوزه سیاست ایران است.

    اما راز این محبوبیت و ماندگاری در چیست؟

    دیروز یادداشتی را در پاسخ به این پرسش در خبرآن لاین نوشتم که می‌توانید در این نشانی آن را ملاحظه فرمایید. یادداشتی که تا این لحظه بازخوردهای بسیار زیادی در وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبرگزاری‌های متعدد درون و برون کشوری داشته است.

برخی از بازخوردهای این یادداشت در:

پایگاه خبری تحلیلی افق

آخرین نیوز

پارسینه

پایگاه خبری تحلیلی خبر نو

خبر فارسی

صدای میانه

تی نیوز

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

قطره

خبرخوانی

خبرخون فارسی

خبردونی

عصر نو

شهر خبر

ابتدایی

سایت خبری واحدها و تولیدات کشور

ویستا

خبر پو

هم میهن

واضح

اهورا وب

ncep

پایگاه خبری شلمچه

پایگاه خبری سراب روانسر

اقتصاد ایران آن لاین

بورس نیوز

پایگاه خبری تحلیلی اشنویه

ونوس دانلود

پرو نیوز

گزارشات

سبزپرس

شمال نیوز

قراخیل نیوز

بنکر

اندیمشک آن لاین

منتظران المهدی

داور

خبر اقتصادی

دانش روز

پایگاه خبری تحلیلی نوا جنوب

قم فردا

جانا نیوز

لیواس

پرشین وی

پرشین تحلیل

جلال نیوز

پایگاه خبری تحلیلی نیریمیز

پایگاه اطلاع رسانی کرمان 1400

فروم مستر کاپ 3

بازی دراز نیوز

انجمن دوستان خوب

تیتر یک

سپیدار آن لاین

ممتاز نیوز

هات خبر

آوای محیط زیست ایران

دیده بان طبیعت بختیاری

زیست بوم

و …

23 فکر می‌کنند “راز محبوبیت معصومه ابتکار در چیست؟

  1. امیر

    وقتی خبرانلاین را می خواندم به یاد ازادراه تهران شمال وسد گتوند افتادم که هیچکدام با مخالفت جدی ایشان همراه نشد.اگرتوضیحی دهید ممنون می شوم.

  2. محمد درویش نویسنده

    درود بر امیر عزیز …
    بی شک عدم مخالفت خانم ابتکار با ساخت چنین پروژه هایی قابل دفاع نیست و من فقط می توانم امیدوار باشم که در دوره جدید مدیریتی شان، با درس گرفتن از این تجربه های تلخ، شاهد تکرار این اشتباه ها نباشیم.

  3. محمد درویش نویسنده

    درود بر امیر عزیز …
    پیش تر نظر دکتر آخانی عزیز را در همین وبلاگ منتشر کرده ام که به مراتب تندتر از این یادداشت اخیرشان است. بنده به نظرشان احترام می نهم و ضعف های خانم ابتکار را می پذیرم. منتها واقعیت این است که دیگر کاندیداهای موجود در مجموع امتیاز به مراتب کمتری از ایشان می آورند و مهم تر آن که باید به خواست جمعی احترام نهاده و بپذیریم که ایشان پیروز نظرسنجی بوده اند. چه خوب بود اگر آقای دکتر فرد مورد نظرشان را معرفی و در معرض قضاوت و انتخاب قرار می دادند تا معلوم شود که ایشان تا چه اندازه با اقبال متخصصین و فعالان این رشته روبرو هستند.
    درود …

  4. امیر

    تمام اسامی وزرا و معاونین رییس جمهور به طور قطعی اعلام شده جز رییس سازمان محیط زیست این مسئله را شما از اهمیت این پست برای رییس جمهور می دانید یا بی توجهی وکم اهمیت بودن؟

  5. مهران پوستی

    «فاجعه» غصب و انتقال غیر قانونی تمام آب زاینده رود به یزد (قبل از افتتاح تونل سوم کوهرنگ)، به خاطر همشهری بودن رییس جمهور وقت، در زمان ریاست خانم ابتکار روی داد.

  6. محمد درویش نویسنده

    جناب مهران پوستی عزیز
    اولا کل آب منتقل شده در این پروژه 55 میلیون متر مکعب در سال از مجموع 1.5 میلیارد متر مکعب آب زاینده رود است! یعنی کمتر از 4 درصد آن!
    دوم این که در زمان خانم ابتکار 20 میلیون متر مکعب منتق می شد و سپس در دوران دولت نهم و دهم به 55 میلیون متر مکعب افزایش یافت.
    سوم این که وزارت نیرو این کار را انجام داد، آن هم در زمانی که هنوز ارزیابی محیط زیستی الزام آور نبود.
    چهارم این که به زودی در این باره یادداشتی خواهم نوشت.
    موفق باشید.

  7. امیر

    اقای درویش امیدوارم نظر شما درست باشدولی متاسفانه برخی خبرگزاری ها سورنا ستاری را به عنوان رییس سازمان محیط زیست معرفی می کنند.این و صحبت های ایشان درباره ی دریاچه ی ارومیه نشان می دهد که اقای روحانی بیشتر به سازندگی متمایلند تا اصلاح طلبان.دولت سازندگی تفکرات زیست محیطی اش همانند دولت اقای احمدی نژاد بود.ولی خیلی ازاصلاح طلبان در زمینه محیط زیست افکار روشن تری نسبت به دو جریان دیگر دارند.کسی که تفکرات زیست محیطی دارد حتما قبل از هر وعده ای محیط زیست ومنابع ملی را در نظر می گیرد. در هر صورت باید مثبت بنگریم و منتظر انتخاب رییس سازمان محیط زیستی باشیم که عاشق محیط زیست باشد.

  8. مهران پوستی

    جناب محمد درویش گرامی
    من هم آماری در اختیار دارم که بیش از آنچه است که شما فرموده اید. ولی متأسفانه می دانیم که در ایران آمار قابل اعتماد نیستند و بهتر است به جای آمار به آنچه که به چشم خود می بینیم اعتماد کنیم.
    من خودم اصفهانی ام و بیش از نیمی از عمرم، از تولد، زاینده رود را خشک ندیده بودم؛ تا سال 1379 و انتقال غیر قانونی، غاصبانه و بی رحمانه تمام آب موجود در بستر آن به یزد. تا آنجایی هم که از افراد مسن تر پرسیده ام و یا آنچه که در تاریخ گفته شده و نیازی به اثبات ندارد (اصلاً خود شما هم بهتر می دانید)، زاینده رود مهم ترین و بزرگترین رودخانه دائمی مرکز ایران است و هرگز خشک نشده بوده است.
    من قصد تبرئه دولت های نهم و دهم را ندارم. آنچه که مشکل را در دولت مذکور پیچیده تر کرد، پشتیبانی آن از استان چهارمحال برای دست اندازی غیر قانونی به زاینده رود از سرچشمه آن بود.
    ولی این دولت قبل از آن بود که همان طور که گفتم و شما هم پاسخی به آن ندادید، «قبل از افتتاح تونل سوم کوهرنگ» (که هنوز هم افتتاح نشده است)، صرفاً به خاطر همشهری بودن، تمام آب موجود در بستر زاینده رود را «تا قطره آخر» با لوله ای بسیار قطور روانه یزد کرد. وقتی که از خود اصفهان چنین عملی صورت گرفت، دست اندازی های چهار محال اصلاً غیر قابل پیش بینی نبود.
    من هم نگفتم که سازمان حفاظت محیط زیست این کار را انجام داد! «الزام آور نبودن ارزیابی محیط زیستی در آن زمان» برای فاجعه ای با این ابعاد عظیم خسارت به اکوسیستم زاینده رود و گاوخونی و 700 هزاز کشاورز اصفهانی، ابداً توجیه غیر قابل قبولی نیست.
    متأسفانه دلبستگی های سیاسی مانع از پذیرش بسیاری از واقعیت ها از سوی ما می شود.
    بی صبرانه منتظر پاسخ یا یادداشت جنابعالی هستم.
    با احترام

  9. مهران پوستی

    اگر در پاراگراف دو تا به آخر یادداشت اخیر من، «غیر قابل قبولی» را به «قابل قبولی» اصلاح فرمایی متشکر می شوم.

  10. نرگس روحانی

    اقای درویش از شما بعیده که پشتیبان کسی هستید که 8 سال فرصت داشت و هیچ نکرد و پایه گذار بسیاری از تخریب های الان محیط زیست کشورمان است اگر میخواست گلی به سر محیط زیست بزند همان 8 سال وقت کمی نبود !اقای درویش از تمام استادانی که در گوشه گوشه مملکت دارن به جوانان این مملکت محیط زیست تعلیم میدهند بپرسید همه دل خونی از زمان زمامدار ابتکار دارند چرا؟ جون ایشان هم سواد محیط زیستی نداشت و فقط از سر مهره سیاسی بودن و تصور احترام به حقوق زن یک خانم را در دولت گماشتند اما ایشان نه محیط زیست میدانست نه مسائل داغ ان زمان محیط زیست را میدانست اگر لازم باشد تک تک اقدامات ایشان که پایه گزار تخریب های بعدی بود را می شمارم ما در این مملکت ادم با تجربه و تحصیل کرده محیط زیست کم نداریم مگر قحط الرجاله؟؟؟ ضمنا فریاد 500 نفر در ان سالن نماینده این همه تحصیل کرده محیط زیست و ادم باتجربه و خاک خورده طبیعت این سرزمین نمی تواند باشد و این از انصاف و تمام قوانین دموکراسی بدور است.بسیاری از تحصیل کرده ها و زحمتکشان محیط زیست ما وقت سر کشی به این سایت های مجازی ندارند و کار های یدی میکنند و بالطبع انها را کسی نمیشناسد تا تقدیری شوند یا مطرح شوند ایا این باعث میشود که انها را از فعالان محسوب نکنیم و زحمت انها را ندید بگیریم؟؟؟ به فرض مثال اقای مهندس دره شوری یا دکتر عبدلی یا دکتر میگونی یا دکتر لیاقتی یا دکتر زهزاد یا دکتر درویش یا……..و…..و… و بسیاری از دلسوزان محیط زیست را کنار بگذاریم و یک پزشک را به ریاست این سازمان داغون بگذاریم این درست است؟؟ ما فرصت ازمون و خطا نداریم محط زیست ما دارد نفس های اخر را می کشد ترا بخدا انصاف داشته باشید.

  11. فیروزی

    نگرانم.پس چرا دکتر روحانی اعلام نمی کنند که بلاخره ریاست این سازمان حساس رو به چه کسی واگذار می کنند؟!
    فقط امیدوارم آقای روحانی ریسک نکنند و سازمان رو دست یک فرد بی تجربه در این زمینه نسپردن. که فرصتی نیست . وقت آزمون و خطا نداریم.

  12. محيط بان بي باك

    متاسفانه به نظر مي رسد باز هم سازمان محيط زيست در قعر رديف سازمان ها و وزارتخانه ها از لحاظ اهميت دادن قرار دارد!!!
    جناب آقاي روحاني عزيز خواهشمنديم هر چه سريع تر تكليف سازمان محيط زيست را از اين بي تكليفي و بي صاحابي نجات دهيد، البته آن را به دست افرادي لايق و با تجربه همچون استاد محترم خانم دكتر ابتكار كه علم ، فعاليت و تجربه ايشان در اين حوزه بر همگام مشخص است قرار دهيد.
    متشكريم

  13. امیر

    جناب درویش رییس سازمان انرژی اتمی هم انتخاب شد ولی رییس سازمان محیط زیست خیر.ایا این از حساسیت است؟خوشحال می شوم نظرتان را بگویید؟

  14. حمید

    در خیلی از سایت ها موضوعی در سال گذشته منتشر شده بود http://www.kavoshpress.ir/other-media/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2/
    وهمینطور ای مسائل که خیلی از اطرافیان ایشان دنبال ساخت وساز هستند که شاید نظرخیلی ها را نسبت به ایشان تغییر داد.بااین همه هنوز هم ایشان را بهترین گزینه می دانید؟ایا واقعا گزینه بهتری نیست؟

  15. محمد دهقانی

    سلام و عرض ادب خدمت جناب محمد درویش
    خواهش میکنم به گوش سرکار خانم معصومه ایتکار برسانید دریاچه بختگان و تالاب طشک هم در محیط زیست ایران هستند
    به ایشان بفرمایید که فکری به حال سد سازی در کنار دریاچه بختگان کنند
    امیدوارم رئیس سازمان محیط زیست در چهار سال آینده کاستی را کمی از بین ببرد
    سرکار خانم معصومه ایتکار
    دریاچه ها و جنگل های ایران مربوط به یک نسل و ده نسل نیست که از بین برود مربوط به کره زمین هست با همکاری با سازمان گردشگری میشود از خود دریاچه هزینه نگهداریش را در آورد
    لطفا به دریاچه بختگان تالاب طشک پریشان ارومیه و جنگل های زیبا توجه ویژه کنید

    حتی پرندگان و حیوانات هم در انتظار تغییر جدی در محیط زیست هستند تا به خوبی زندگی کنند
    سپاسگذارم

  16. محمد دهقانی

    جناب آقای درویش
    با احترام به نظر شما و همه هموطنان عزیز در انتخاب سرکار خانم معصومه ابتکار و تبریک به ایشان برای معاون و ریاست سازمان محیط زیست.
    بنده در صورتی میگویم خانم ابتکار بهترین هست که به همه دریاچه های کشور رسیدگی کند به شمال و جنوب شرق و غرب اهمیت بدهد
    و این مهم تا دوماه آینده برای بنده و همشهریانم که در کنار دریاچه بختگان و تالاب طشک هستیم مشخص خواهد شد و آن تغییر در آبگیری دریاچه بختگان دومین دریاچه کشور است

  17. میثم

    درود بر شما
    جناب آقای محمد درویش استاد محترم
    لطفا صدای دریاچه بختگان باشید و شرایط این دریاچه را به خانم معصومه ابتکار گزارش دهید
    امیدوار هستیم که شما از حق بختگان دفاع کنید

  18. محمد کماسی

    یه خانم انقلابی و آزاد اندیشه…

    همین که دیدش بسته نیست یک موحبت بزرگه.

    ان شاءالله که موفق باشن و باز سربلند بشیم

  19. پرستنده

    من که عاشقشونمم….دیوانه وار می پرستمشون…..همیشه سالم و سلامت باشند

    روشنی طلعت تو ماه ندارد

  20. مهران پوستی

    جناب درویش، ۶ سال گذشت و همچنان منتطر پاسخ یا یادداشت جنابعالی در دفاع از خانم ابتکار به خاطر انتقال زاینده رود به یزد هستیم!
    البته استاندار سابق یزد توضیح خوبی در این مورد داده اند و فکر کنم دیگر تکلیف روشن شده و نیازی به زحمت شما نیست!
    “تلاش کردیم، شکایت اصفهانی‌ها به دیوان عدالت بی‌اثر شد” (!)
    https://t.me/Nobat_ZayandeRood/1957

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.