درخت‌ستيزان در گيلان بر اراده‌ي خود همچنان استوار هستند!

حجت الاسلام ميرحسيني اشكوري

    گويا، اخيراً جناب حجت‌الاسلام ميرحسيني اشكوري – مديركل مشهور اداره اوقاف گيلان – در يك برنامه‌ي زنده‌ي تلويزيوني استاني شركت كرده و نه‌تنها از عملكرد گذشته‌ي خويش در صدور فرمان قطع درخت ارزشمند و كهنسال 1500 ساله‌ي رضوان‌‌شهر به بهانه‌ي مقابله با ترويج خرافه‌پرستي ابراز ندامت نكرده، بلكه با قاطعيتي بيشتر در برابر چشمان حيرت‌زده‌ي بينندگان گيلاني با لحني حاكي از تهديد اعلام كرده‌اند: « تاكنون 2 درخت را قطع کردیم، بقیه را هم قطع می کنیم! تا با خرافات مبارزه کرده و مردم را به طرف امام زاده‌ها هدایت کنیم …»
    اين در حالي است كه مطابق فرمان دادستان كل كشور، آيت‌الله دري نجف‌آبادي، قطع هر گونه درختي به بهانه‌ي مبارزه با خرافه‌پرستي ممنوع اعلام شده است. حال بايد به انتظار نشست و ديد كه پژواك دادستان طبيعت دوست كشور در برابر چنين سخنان حيرت‌انگيز و تأسف‌آوري چيست؟
    اين شايد مهمترين آزمون براي دادستان كل كشور باشد كه بتواند ميزان علاقه‌مندي و پايبندي واقعي ايشان به ملاحظات خردمندانه‌ي محيط زيست را براي طرفداران طبيعت و تمامي متخصصاني كه انزجار و خشم خود را از فرمان درخت‌سوزان اداره‌ي اوقاف گيلان اعلام داشته‌اند، به نمايش نهد.

    مؤخره:
   از جمعيت زنان مبارزه با آلودگي محيط زيست استان گيلان كه خبر برگزاري اين مصاحبه‌ي تلويزيوني را در اختيار نگارنده قرار دادند، سپاسگزارم.

8 فکر می‌کنند “درخت‌ستيزان در گيلان بر اراده‌ي خود همچنان استوار هستند!

  1. مهرگان ابراهیمی

    همین انسان های کوته بین هستند که اسلام را زیر سوال می برند یکی نیست به این آقای مثلا مبلغ دین بگوید آقاجان مردم را نباید بسوی امامزاده ها برد باید بسوی خدا برد. من در رشت یک روز صبح زود (در همین سال) دنبال مسجد می گشتم اما همه مسجد ها بسته بودند تاز می فهمم که شاید مساجد رشت هم مکان خرافه پرستان بودند که زمان نماز بسته بودند!!و آخرش تو خیابان نماز خواندم یکی نیست به این آقا بگه شما اول وظیفه خودت که رسیدگی به مساجد است درست انجام بده مردم خودشان خرافه پرستی را رها می کنند.

  2. مرد خاکی

    :(
    به نظرم که این آزمون برنده ای ندارد و اگر داشته باشد اوقاف است!

  3. آلا

    (آقاي اشکوری! تا حالا از خودتان پرسیدید که ما چندتا امامزاده در ایران داریم؟! بیش از 3000 امامزاده! اکثریت قریب به اتفاق اینها فرزند یا نوه امام موسی کاظم هستند. مگه اون حضرت در مدت عمر پنجاه و چند ساله خود که نصف بیشترش در زندان بوده، چندتا بچه میتوانست داشته باشد؟ چندتا از این بچه ها به ایران مهاجرت کرده اند؟؟ خودتان … برويد از متخصصهای واقعی بپرسيد:اکثر این امامزاده ها آتشکده ها و نیایشگاهها و گور بزرگان پیش از اسلام هستند! حالا اگه راست میگی برو امامزاده ها رو هم خراب کن …!!

  4. كمالي

    اين آقاي درويش خودش يكي از قاچاقچيان چوب است كه براي رد گم كردن و فرافكني اين موضوع قطع درختان مقدس نما را بهانه اي براي رد گم كردن قرار داده است طبق تحقيقي كه كردم اين دو درخت بر اساس مجوز منابع طبيعي همان سازماني كه درويش در آن كار ميكند قطع شده است جناب درويش جنگلهاي گيلان در حال نابودي است بعد شما گير داديد به اين دو درخت مقدس نما !!!!!!!!

    پاسخ:
    شرمنده کردید دوست عزیز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.