🔸️رازِ جاودانگی شجریان چیست؟🔸️

🔸️رازِ جاودانگی شجریان چیست؟🔸️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ شجریان فقط استاد آواز ایرانی نبود؛ او فقط زنده‌کننده‌ی موسیقی اصیل ایرانی و حرمت‌بخشِ هنر والای وطن در آن سوی مرزها نبود. او صاحبِ سخن، تحلیل‌گر، مولف و فیلسوفی شجاع بود که با آهنگی خاص اشعار بزرگان ادب فارسی را جاودانه می‌کرد.

۲️⃣ نگاه کنید به همین گفتگوی کوتاه استاد درباره مولانا، آنجا که از تفاوت لحن در ادای این مصرع جاودان سخن می‌گوید: “ما رحمت و امانیم، ما جانِ جانِ جانیم”

۳️⃣ او می‌گوید: اشعار مولانا بردگی نمی‌کند؛ می‌گوید در پناه تقدیر سنگر نگیرید، چون یک روزِ خوب، آمدنی نیست، آوردنی است …

۴️⃣ مردم بزرگ ایران با عزاداری گسترده، تاریخی و ملی خود در سوگ بزرگ‌هنرمندِ خویش همچنان نشان دادند و ثابت کردند که نه‌تنها نخبه‌کُش نیستند، بلکه سزاوارانه قدرشناس آنهایی هستند که هرگز در برابر زور، ظلم، تحجر و تمامیت‌خواهی تسلیم نشدند.

۵️⃣ متاسفم برای حکومتی که از همه قدرت نرم و سخت خود استفاده کرد تا حرمت #محمدرضا_شجریان را بلرزاند، اما از غروب دیروز همه فهمیدند که این کیست که در حال لرزیدن است. شرم بر تمامیت‌خواهانی که حتی اجازه ندادند یک خیابان در تهران به نام استاد، تغییر یابد. حسن روحانی به جای ارسال پیام تسلیت، کاش به فرماندارش در تهران می‌گفت: چرا اجازه اجرای مصوبه شورای شهر تهران و تغییر نام خیابان فلامک به استاد محمدرضا شجریان را ندادی؟ بس کنید این همه توهین به شعور ایران و ایرانی را.

#جان_از_تن_آواز_رفت
#راز_جاودانگی_شجریان

https://instagram.com/tv/CGHdb4hlpcC/?igshid=1tahpyxlo6cxp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.