🔸️آقای حریرچی؛ الوعده وفا!🔸️

🔸️آقای حریرچی؛ الوعده وفا!🔸️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ در نخستین روزهای اسفند سال گذشته، معاون وزیر بهداشت – ایرج حریرچی – با قاطعیت گفت: اگر یک‌چهارم ادعای نماینده قم – که گفته بود پنجاه نفر در اثر کرونا کشته شده‌اند – درست باشد، من استعفا می‌دهم – ویدئو چهارم.

۲️⃣ در بیست و سوم مهر امسال اما ایشان گفت رقم تلفات بیش از دوبرابر رقم‌های رسمی اعلام‌شده است – ویدئوهای دوم و سوم.

۳️⃣ و حالا سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور می‌گوید: تعداد تلفات در چهارماهه نخست سال جاری بیش از نودهزار نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. این در حالی است که مطابق آمار رسمی، در آن مدت حدود پانزده هزارنفر در اثر کرونا درگذشته بودند. ماجرا زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم تعداد تصادف‌های منجر به مرگ به دلیل کاهش ترددها در سال جاری کاهش یافته و نیز میزان مرگ در اثر آلودگی هوا هم کاهش یافته است! یعنی: حدود هفتادهزارنفر بیشتر از آمار رسمی در اثر کرونا جان داده‌اند که این رقم یعنی بیش از چهارصد درصد فراتر از آمارهای رسمی تلفات داشته‌ایم! آیا رقم واقعی تلفات کرونا از بهمن ۹۸ تا بهمن ۹۹ ممکن است از رقم شهدای دفاع هشت‌ساله فزونی گیرد؟

۴️⃣ دست‌کم آقای حریرچی اگر استعفا هم نمی‌دهند، باید در تریبون رسمی بابت چنین خطای محاسباتی از ملت ایران عذرخواهی کنند.

۵️⃣ یک سوال مهم دیگر: چرا با وجود آنکه اینک میزان استفاده از ماسک خیلی بیشتر از سه ماهه نخست سال رعایت می‌شود، اما تعداد روزانه تلفات چندبرابر سه ماهه نخست است؟ واقعیتی که در اغلب نقاط جهان مصداق دارد؟

۶️⃣ دست آخر آنکه خیلی هم فکر نکنیم که مدال بدترین شیوه مدیریت کرونا به ایران می‌رسد؛ لطفا اسلاید دهم را با دقت نگاه کنید!

#پاندمی_کووید۱۹
#آمار_واقعی_مرگ_در_اثر_کرونا
#عهد_حریرچی_و_استعفا

https://instagram.com/p/CG-23oLh2aW/?igshid=1313fgzrkgsey

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.