🔸️پاسخ برخی از پرسش‌های دشوار، با تغییر زاویه آسان می‌شود!🔸️

🔸️پاسخ برخی از پرسش‌های دشوار، با تغییر زاویه آسان می‌شود!🔸️

🇮🇷: @darvishnameh

۱️⃣ نام این فیلم شوخی است – محصول سال ۲۰۰۴ سینمای ایتالیا – یک کمدی نه‌چندان مشهور اثر کارلو وانزینا. با این وجود، شوخی نهفته در این سکانس، یکی از شاه‌کلیدهای زندگی واقعی ماست!

۲️⃣ چقدر قضاوت‌های عجولانه در زندگی مرتکب شده‌ایم؛ چقدر پیش‌داوری کرده‌ایم؛ چقدر حکم صادر کرده‌ایم؛ چقدر قهر کرده‌ایم و خلاصه چقدر کینه و نفرت و سوءتفاهم آفریده‌ایم و خود را عملاً فرسوده‌ایم، چون حوصله نداشتیم از منظر آن پیرمرد به ساعت کلیسا نگاه کنیم!

۳️⃣ حیرت اغلب ریشه در نادانی دارد، برپایه حیرت‌ها زندگی را تفسیر نکنیم.

۴️⃣ چندی پیش در گفتگویی کارشناسی درباره چرایی استقبال از طرح‌های سازه‌ای در مدیریت آب، تاکید کردم یک راهِ کاهش هزینه‌های گزاف در بخش سدسازی و طرح‌های انتقال آب، اهتمام به مدیریت خردمندانه زباله و پسماند است! اغلب حاضرین اما از راهکار بنده ابراز شگفتی کردند، تا اینکه خودشان جسمِ مزاحم را کنار زدند و دیدند که یکی از بهانه‌های سدسازی، اُفت کیفیت منابع آب در اثر ورود چرکابه – شیرابه – و پساب ناشی از فقدان تصفیه‌خانه و نبود عزم در تفکیک زباله از مبدا است! در گفتگویی دیگر با مدیران بخش پیشگیری از جرم قوه قضاییه، وقتی پیشنهاد حمایت از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو را مطرح کردم، نخست تصور کردند نوعی مزاح است! درحالیکه تغییر مبلمان شهری از خودرومحوری به زیست‌محوری به معنی کاهش ناهنجاری‌های شنیداری است، مولفه‌ای که آشکار پرخاشگری و نزاع را متاثر می‌کند.

۵️⃣ گر نداری دانشِ ترکیب رنگ
بین گل‌ها زشت یا زیبا نکن!
مولانا

#شرط_پاسخ_به_پرسشهای_دشوار

https://instagram.com/p/CHC85sBhh_D/?igshid=195rai283miff

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.