🔻آیا برای رستگاری فرمولی واحد وجود دارد؟!🔻

🔻آیا برای رستگاری فرمولی واحد وجود دارد؟!🔻

🇮🇷 @darvishnameh

۱️⃣ سخنان، پندها و مثل‌های فراوانی در زبان‌های گوناگون و توسط بزرگانی با بن‌اندیشه‌های متفاوت جغرافیایی نقل شده که جملگی طریق رستگاری، آرامش و خوشبختی را در فلان رفتار و کردار یا پرهیز از فلان عادت و عمل می‌دانند …

۲️⃣ اینجا هم فلوریان هنکل فون در مقام نویسنده و کارگردان این اثر سینمایی، کوشیده تا فرمول خود را در سکانسی بیادماندنی از فیلم توریست به تماشاگران انتقال دهد.

۳️⃣ اینکه مرد کسی است که آماده باشد هزینه سبک زندگی و خواهش‌های خود را بپردازد و در هر شرایطی فقط کاری را انجام دهد که واقعاً دوست دارد!

۴️⃣ اما مگر دنیا تاوان همین نگاه را در قالب هزاران جنگ، تجاوز و نسل‌کشی نداده است؟ مگر نرون‌ها، اسکندرها، هیتلرها، موسولینی‌ها تا پینوشه‌ها و صدام‌ها و … همان مردان واقعی نبودند که در هر شرایطی کاری را انجام دادند که دوست داشتند؟!

۵️⃣ از منظری دیگر، اینکه یک مرد برای نمایش عیار عشقش، حاضر شود از سبک یا رفتار یا دلبستگی شخصی‌اش بگذرد، آیا نشانه نهایت احترام به یار نیست؟

۶️⃣ خواستم بگویم بعد از پنجاه و هفت بهاری که تجربه کرده‌ام، به باورم زندگی پیچیده‌تر و فرمول‌ناپذیرتر از آن چیزی است که بتوان با یک معادله، برای همه آدم‌ها فارغ از جنسیت، نژاد و خاستگاه فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی آن را ریل‌گذاری کرد.

۷️⃣ خلاصه اینکه بیشتر از آنکه خودخواهی را در سبک زندگی‌ای دانست که فرد برای خویشتن برمی‌گزیند، شاید باید در تحمیل آن به دیگری دانست … جایی که مفهومی به نام دگر دوستی موثر خود را بازمی‌نماید و می‌کوشم روز جمعه، سوم تیرماه در تالار یک‌هزارنفری سیتی‌سنتر اصفهان از آن رونمایی کنم.

#دیگردوستی_مؤثر
#دگریاری
#پیتر_سینگر
#سیتی_سنتر_اصفهان
#مصطفی_ملکیان
#حمید_عشایری
#آرش_رحیمی
#دبیرستان_اقتصاد
#راز_شاد_زیستن
#محیط_زیست
#فیلم_توریست
#آنجلینا_جولی
#جانی_دپ
#دلنوشته_های_محمد_درویش

https://www.instagram.com/tv/CfFISVjAXrc/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.