🔻دو اتفاق گریزناپذیر در ۱۴۰۲!🔻

🔻دو اتفاق گریزناپذیر در ۱۴۰۲!🔻

🇮🇷 @darvishnameh

۱️⃣ در سال آبی جاری که از مهرماه هزار و چهارصد و یک آغاز شده، وضعیت ریزش‌های آسمانی در رویشگاه زاگرس، به ویژه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و اصفهان، شمال خوزستان و بخش‌هایی از ایلام و لرستان در حوضه‌های آبخیز رودخانه‌های کارون، دز، زاینده‌رود، زهره، مارون، جراحی و مُند بسیار بهتر از میانگین درازمدت بوده، به نحوی که کف جنگل پر از انبوهی از گونه‌های علفی یکساله شده و خواهد شد؛ گیاهانی که در خردادماه کاملاً خشک شده و زاگرس را به یک انبار کاه و به شدت آسیب‌پذیر نسبت به رخداد آتش‌سوزی‌های طبیعی یا انسان‌سازِ سهوی بدل می‌کند. لذا از همینک باید جامعه محلی، گردشگران و یگان‌های منابع‌طبیعی، محیط‌زیست، هلال‌احمر و تشکل‌های مردمی داوطلب را آگاه و تجهیز کرد تا بتوان از شدت و خسارت‌های پیش‌آمده با سرعت عمل بیشتر به منظور اطفای حریق کاست.

۲️⃣ در صحنه جامعه و با آغاز سختگیری‌های حیرت‌انگیز علیه آزادی حجاب که حتی در تعطیلات نوروزی و هنگامه شادمانی ملی هم متوقف یا کاهش نیافت و گزارش‌های متعدد از به خشونت کشیده‌شدن تذکرهای آمرین به معروف و مقاومت زنان؛ به نظر می‌رسد تشدید خشونت و تکرار تجربه‌هایی تلخ‌تر از تراژدی مهسا امینی اجتناب ناپذیر است.

۳️⃣ متاسفم که در هر دوره ترسالی در طول این چند دهه هرقدر هم که کارشناسان و دلسوزان طبیعت هشدار دادند، باز هم آتش در ویران‌کننده‌ترین و گسترده‌ترین شکلش به جان زاگرس افتاد و سوزاند و در صحنه خیزش زن، زندگی و آزادی هم متاسفم که تمامیت‌خواهانِ طرفدارِ حجاب اجباری، متوجه عظمت خشم جامعه و آتشِ زیر خاکستر نیستند و درست با اره به جان همان شاخه‌ای افتاده‌اند که بر روی آن تکیه داده‌اند!

۴️⃣ از بایزید بسطامی پرسیدند: اگر در روز قیامت خداوند بگوید چه آورده‌ای، چه خواهی گفت؟ بایزید جواب داد: وقتی فقیری بر کریمی وارد می‌شود، به او نمی‌گویند: چه آورده‌ای! بلکه می‌گویند چه می‌خواهی؟

۵️⃣ متاسفم که تمامیت‌خواهان هم با شکل برخورد طلبکارانه‌‌ی خویش نسبت به مخالفان حجاب اجباری نشان دادند که نه‌تنها بویی از کرامت نبرده که یک فقیر مطلق و دچار کسوف خرد هستند که حتی منافع درازمدت حکومت متبوع خویش را هم درک نکرده و جامعه را به سوی ترویج دشمنی، انتقام، کینه و خشونت بیشتر و شکافی ژرف‌تر سوق می‌دهند.

🔻 عکس را دوشنبه – ۷ فروردین ۱۴۰۲ – در مسیر درکه به کارا گرفتم.

#درس_آموخته_های_طبیعت
#دو_رخداد_اجتناب_ناپذیر_در_۱۴۰۲
#کسوف_خرد
#دلنوشته_های_محمد_درویش

https://www.instagram.com/p/Cqd0K_2t2O-/?igshid=MjljNjAzYmU=

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.