اگر حسابداری سبز را جدی‌تر می‌گرفتیم!

به نظر می‌رسد، تا هنگامی که نتوانیم قواعد بازی را درک کرده، به کار بسته و رعایت کنیم؛ نخواهیم توانست به اجرای درست و اصولی اصل 50 قانون اساسی خویش امیدوار باشیم و بنابراین نباید هم به حیات اجتماعی روبه رشد مردم ایران دل بندیم!
مهم‌ترین قاعده‌ی بازی آن است که بتوانیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های خویش را در حوزه محیط زیست با زبان رایج در نظام اقتصاد ملّی خویش توضیح دهیم.
تازه‌ترین یادداشت نگارنده در مردمک با عنوان:

جای خالی حسابداری سبز در اقتصاد ملی

همین هدف را نشانه رفته است.

11 فکر می‌کنند “اگر حسابداری سبز را جدی‌تر می‌گرفتیم!

  1. آقای رگبار

    با این جور نظرات مواقع ا موافقم . گاهی ما حرفی را می زنیم ولی بحث ما کمی و با عدد و رقم نیست . وقتی برای خلق الله ملموس میشه که بهشون عدد بدیم.

    پاسخ:

    دقيقن همينطوره. هرچند گاه از دست عدد و رقم هم كاري بر نمي آيد! چرا كه ما از اعداد و ارقام هم كم استفاده ابزاري نكرده ايم! كرده ايم؟
    درود …

  2. بهداد

    چند خبر:
    1- نابودی 3000 متر مربع از جنگلهای با ارزش هیرکانی در جاده نهار خوران گرگان برای احداث موزه شهدا!
    2- تصویب احداث تله کابین از هزار پیچ به سمت جنگلهای نهارخوران که منابع طبیعی با این شرط مجوز داده که پیمانکار به ازائ قطع درختان باارزش جنگل در جای دیگری جنگلکاری کند!
    3- احداث بزرگراه از شاهرود به گرگان از مسیر جنگل توسکستان. این جاده هم اکنون آسفالت است و حد شرقی منطقه حفاظت شده جهان نما و حد غربی منطقه شکار ممنوع چلچلی را از هم جدا میکند. در بخش مهم این مسیر جاده با شیب بیش از 10 درصد از کوه و جنگل عبور میکند!فاز اول این بزرگراه از سه راهی مجن تا سه راهی نکارمن به اتمام رسیده. با مشارکت اداره راه سمنان و سیمان شاهرود.

    پاسخ:

    بهداد جان هميشه خوش خبر باشي!!!

  3. مسعود

    به نظر من این قسمت مصاحبه :

    “مهمترین دلایلی که سبب می‌شود تا ارزش واقعی کالاهای زیست محیطی در نظام اقتصاد سنتی یا بازاری منظور نشود، به ضعف یا نبود حقوق مالکیت و غیرانحصاری و غیر رقابتی بودن آن کالاها مربوط می‌شود که در نتیجه انگیزه‌ لازم برای سرمایه‌گذاری و حراست از آنها را کم رنگ می‌سازد.”

    جان ِ مطلب بود و دقیقن چیزی است که باید برای طرز تلقی متفاوت از آن کوشید.

  4. محمد درویش نویسنده

    درود بر آرش عزيز … اميدوارم كه سفر شيريني را به ديار ميرزا كوچك بزرگ تجربه كرده باشي و با شناسايي مناطق جذاب گيلان، بتواني سفر شيرين تري را در آينده درك كني.

  5. آرش پورنعیمی

    مهندس جان
    سفر شیرین تر رو خوب اومدین!@
    خیلی شیرین باشه لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.