لطفاً پرسش‌های تان را در باره تهران مطرح کنید!

    در باغ موزه قصر، جایی که روزگاری زندان نامیده می‌شد و بسیاری از رهبران سیاسی امروز را در دیروزها میزبانی می‌کرد! امروز – 29 اردیبهشت 1392 – یک هم اندیشی متفاوت برگزار می‌شود؛ نشستی با موضوع پرسش از تهران؛ یکی از 20 کلان‌شهر بزرگ جهان.

کلیک کنید

    این که آیا بار دیگر می‌توان از شهری یاد کرد که روزگاری بس دوست‌داشتنی و سبز بود، آنگونه که در مخروط افکنه البرز سرفراز، او را چنارستان می‌نامیدند و از تماشای دماوند و توچال و پلنگ‌چالش لذت …

    آشکار است که کیفیت زندگی در آبادبومی، قابل دفاع و سزاوارانه خواهد بود که مردم و مدیران آن آبادبوم برای برپایی شهرشان، بتوانند به اجماعی هم‌افزا از همه‌ی گرایش‌ها و تخصص‌ها دست یافته باشند. از این رو، به گزارش سبزپرس در این هم‌اندیشی قرار است که آدم‌هایی با گرایش‌های ظاهراً متفاوت از یکدیگر حضور یابند تا به شهری برسیم که تنوع را پاس داشته و خلاقیت می‌آفریند … برای همین است که آنجا می‌توانی هم آیدین آغداشلو را به عنوان یک نقاش ببینی؛ هم تهمینه میلانی را به عنوان یک فیلمساز؛ هم آذر تشکر را به عنوان یک جامعه شناس؛ هم کمال اطهاری به عنوان یک اقتصاددان، هم محمدرضا اصلانی به عنوان یک مستندساز، هم جواد هدایتی به عنوان یک متخصص ترافیک؛ هم گیتی اعتماد به عنوان یک معمار و … هم محمّد درویش را به عنوان یک پژوهش‌گر در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی.

    گفتنی آن که این هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ مرتبط با آن که به همت مؤسسه تهران (مطالعات کلانشهر) ساماندهی شده است، از ساعت 16 شروع و تا ساعت 19 ادامه خواهد یافت.

    نشانی باغ موزه قصر: خیابان دکتر شریعتی، خیابان معلم، میدان معلم (ورود برای عموم آزاد است).

 

6 فکر می‌کنند “لطفاً پرسش‌های تان را در باره تهران مطرح کنید!

  1. مسعود

    مشتاقانه دلم مي خواهد بيايم.اميدوارم بتونم كارهايم را سريع به سرانجام برسانم و بيايم.

  2. رويا

    شايد يكي از مهمترين سوالاتم درباره تهران اين است كه “چه منطقي برقيمت متفاوت زمين يا خانه در اين شهر حاكم است،وقتي كه تقريبا در تمام محلات آن يك سطح از خدمات شهري به شهروندان ارائه مي شود؟”

  3. رويا

    شهر مال آقایان است که حالا که کم آورده اند می فروشندش؟!!
    ایلنا
    معاون شهر تهران:
    مجلس یاری نکند ناچاریم شهر فروشی کنیم1392-02-29, 10:06
    کد خبر: 73641
    سرویس: اجتماعی
    با حذف 50 درصد، 900 میلیارد تومان از درامدهای پایدار شهر تهران حذف می شود این درحالی است که هیچ کدام از درآمدهای سوخت و کمک‌های یارانه‌ای به شهرهای بزرگ از سوی دولت پرداخت نشده است.
    معاون شهر تهران گفت: چنانچه مجلس یاری نکند و مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی تصویب شود ناچاریم برای تامین هزینه‌ها شهر را بفروشیم.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین محمد پورزرندی درنشست خبری صبح امروز با اشاره به اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف 50 درصد از درآمدهای پایدار شهر تهران از محل ارزش افزوده و واگذاری آن به سایر شهرها رای نیاورد، اظهار کرد:‌ جای بسی خوشحالی دارد که این مصوبه رای نیاورد به کمیسیون تلفیق برگشت داده شد.

    وی با اشاره به اینکه از سال 87 تاکنون سالانه 5 درصد به درآمدهای پایدار شهر تهران افزوده شده است تصریح کرد: هم اکنون 40 درصد از درآمدهای شهر تهران، درآمدهای پایدار است درحالیکه پیش از این از محل ساخت و ساز، تراکم‌فروشی بود.

    معاون مالی شهردار تهران با اشاره به اینکه رشد غیرمنطقی شهرها به دلیل این است که درآمدهای شهر از محل ساخت و ساز و تراکم فروشی تامین می‌شود، تصریح کرد:‌ تنها با رشد درامدهای پایدار است که می‌توان به رشد شهر براساس چارچوب طرح تفصیلی و شهرسازی حرکت کنیم…به خیر تو اید نیست شر مرسان ضرب المثل خوبی است نیست؟

  4. پونه

    متاسفانه … کشور ما به جایی نزول کرده که تفکراتی که در نهایت به فروش هر چیزی اعم از خاک فروشی ، میراث فروشی ، وطن فروشی ، خود فروشی و در صورت لزوم ناموس فروشی تن میدهند در راس … قرار گرفتند.
    این مدیران را دیگر نمیتوان مسئولین نامید!
    مسئول چه چیز هستند؟!

  5. محمد شرافت

    بانوان مجتمع مسکونی پارسیا منطقه 22به جمع خانواده دوستاران آوای طبیعت استان تهران آمدند
    تاريخ : پنجشنبه هجدهم شهریور ۱۳۹۵
    در آستانه پنجمین سالگرد ورزش صبحگاهی وهمگانی مورخ 17 شهریور 1395 بانوان مجتمع مسکونی پارسیا شمال دریاچه خلیج فارس درناحیه شهرداری ناحیه 4 منطقه22 همگی بانوان به جمع خانواده بزرگ دوستاران آوای طبیعت استان تهران آمدند

    وکارت عضویت رایگان دریافت داشتند تاکنون تعداد افراد که کارت عضویت دریافت نمودند به 1120 نفر رسید

    http://www.ngo22.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.