خطری که از بیخ گوش کلوت‌های شهداد گذشت!

اروند درحال صعود به یکی از کلوتهای افسانه ای لوت - زمستان 1385

در آخرین روزهای سال کهنه، یعنی در 21 اسفندماه 1387 قرار بود تا رزمایش نیروهای انتظامی کشور در کلوت‌های شهداد برگزار شود! یعنی درست همان فاجعه‌ای که در ابتدای سال اتفاق افتاد و آن همه اعتراض را در برداشت، قرار بود در پایان سال 87 نیز رخ دهد تا بدین‌ترتیب، سال 1387 را از نظر میزان خسارت و تخریب به محیط زیست، یکی از سیاه‌ترین سال‌های تاریخ معاصر ایران گرداند.

صحنه ای از رزمایش سال گذشته در کلوتهای شهداد!

امّا خوشبختانه به همت یک مرد، یعنی آقای دکتر علی کارنما (مدیرکل دلسوز سازمان میراث فرهنگی استان کرمان) و نیز حمایت معاون سیاسی استانداری (آقای مهندس کمالی) از ایشان، سرانجام طرفداران میراث طبیعی کرمان به پیروزی رسیده و نه‌تنها قرار شد که این رزمایش در محل کلوتهای ارزشمند شهداد برگزار نشود، بلکه مقرر گردید این «رزمایش» به «همایش» تبدیل شده و در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، با عنوان: «یادواره شهدای نیروی انتظامی» برگزار شود.

دکتر کارنما (نفر دوم از سمت راست) در یک نشست مشترک - اول دی 1385

به امید آن که به تدریج از تعداد رزمایش‌ها چه در ایران و چه در جهان کاسته شود و مردمان زمین یاد بگیرند که به جای کوبیدن بر طبل جنگ، می‌توانند طاق نصرت‌های صلح را برپاداشته و به گفتگو و تعامل با یکدیگر برای مقابله با دشمنان مشترک همه‌ی آدمیان، یعنی تهدیدهایی که حیات را بر روی کره‌ی زمین نشانه رفته است، بشتابند و متحد شوند.
درود بر همه‌ی ایرانیان آزاده‌ای که در به ثمرنشستن این اقدام و نجات کلوت‌های ناهمتای شهداد تلاش کردند.

مرتبط:

آیا ماجرای دکل مخابراتی شهداد هم به دکل‌های توس پیوست؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.