رمز بازگشت نشاط به محیط زیست وطن همین است!

     16 سال پیش، یکی از برندگان نوبل گفته بود: «برای فهم اين که کشوری توسعه‌يافته يا در حال توسعه است، نيازی به اندازه‌گيری درآمد ملّی يا سرانه نيست. کافي است به دبستان‌ها برويم و به روانشناسی آموزش کودکان توجه کنيم. نطفه‌های توسعه در دبستان‌ها بسته می‌شود، نه در آزمايشگاه‌ها. اين انسان‌ها هستند که سرمايه را بارور، فناوری را ابداع و طبيعت را تسخير می‌کنند. لذا انسانی قدرت نوآوری و خلاقيت دارد که شخصيت او در دوران کودکی با اين مفاهيم خو گرفته باشد. کودکی که فقط آموخته است تقليد کند، چشم بگويد، منفعل باشد، ساکت بماند و خطوط قرمز را رعايت کند، چگونه می‌تواند در عرصه‌ي توليد، دانش و فناوری، پيشتاز، خلاق، نوآور و مرزشکن باشد؟ سرمايه‌های ما در چاه‌های نفت و يا در بانک‌ها نيست، سرمايه‌های ما در دبستان‌ها نشسته‌اند، با آنان چه می‌کنيم؟»

اقدامی از این کوبنده تر و شعاری از این کارسازتر هم سراغ دارید؟

    راستش این تصویر را که دیدم، خستگی 900 کیلومتر راندن در کمتر از 9 ساعت را فراموش کردم …
    واقعاً اگر ما برسیم به روزی که همه‌ی فرزندان پاک‌نهاد این بوم و بر، این گونه بیاندیشند و باور کنند که : «هر کسی درخت قطع کنه، آدم بدیه.»
    آنگاه هیچ شک ندارم که ایران فردا، ایرانی سبزتر با طبیعتی شادابتر و مردمانی صبورتر و مهربان‌تر خواهد بود.
     درود بر پدر و مادر این کودک عزیز شاهرودی که چنین فرزندی را به جامعه تقدیم کرده‌اند و می کوشند تا زیباترین جنگل ایران در ابر نابود نشود و به کام طبیعت ستیزان جاده کش فرو نرود!

 

     در باره جنگل ابر:

   – كابوسي به نام جاده ؛ ناقوسي كه اينبار با «جنگل ابر» به صدا در‌مي‌آيد!

   – جنگل «ابر» را دريابيد!

   – پست جدید دکتر پیمان یوسفی آذر!

   – یک پیروزی دیگر برای طرفداران محیط زیست در ابر!

59 فکر می‌کنند “رمز بازگشت نشاط به محیط زیست وطن همین است!

  1. محمد درویش

    من که می دونم بردم پسر! دارم فکر می کنم که با یک برج حقوقت که می بازی، چگونه از پس مخارج ماه بعد برمی آیی؟! به خصوص هزینه مرتبط با حوزه کلاردشت بالا و پایین!

  2. عسل مهر

    سلام
    بابا ما که از کار و زندگی افتادیم این آقای وبگرد پس کی کار میکنه؟؟!
    حالا نگین پس خودت چی که میخونی ؟ من در کسری از ثانیه (که این روزا خیلی مد شده ) همه رو میخونم.!
    ولی جدن آقای درویش تحسینتون میکنم برای چندمین بار به خاطر چنین خلق و خو و منشی که دارین.جواباتونم که دیگه …

  3. Montra

    سلام
    آقای درویش عزیز! از حسن نظر و دقتتون ممنونم. ایران فردا در دست عزیزانی چون اروند است. من هم از آشنایی با نوشته های قابل تامل و دوست داشتنی پسرتون خوشحالم. برای شما و خونواده تون بهترین ها رو آرزو می کنم.

  4. محمد درویش نویسنده

    زنده باشيد و مستدام … اميدوارم كه اروندها بهتر از ما از آب درآيند و تربيت شوند. اندكي جسورتر، يك مقداري شجاع تر، آماده تغيير و هنجارشكني، بي باك در هنگام پرسشگري و مسئوليت پذيرتر نسبت به طبيعت و مام وطن. درود …

  5. محمد درویش نویسنده

    زنده باشيد و مستدام … اميدوارم كه اروندها بهتر از ما از آب درآيند و تربيت شوند. اندكي جسورتر، يك مقداري شجاع تر، آماده تغيير و هنجارشكني، بي باك در هنگام پرسشگري و مسئوليت پذيرتر نسبت به طبيعت و مام وطن. درود …

  6. Montra

    الهی آمین. به اروندها باید فرصت داد.اروندها باید دیده شوند دوست داشته شوند تشویق شوند و… نه فقط در خانواده که در جامعه. آن ها سرمایه های اصلی یک نسل هستند و ما در قبال شان مسئولیم. پیروز باشید و سربلند.

  7. محمد درویش نویسنده

    موافقم … اگر اروندها را باور کنیم و نترسیم از پرسش ها و تردیدهاشان … بی شک جهانی سبزتر و ایمن تر خواهیم داشت. درود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *