🔻زیباترین پل دوچرخه در ایران!🔻

🔻زیباترین پل دوچرخه در ایران!🔻

🇮🇷 @darvishnameh

۱️⃣ سرانجام یکی از آرزوهای فعالان ترویج دوچرخه‌سواری و حامیان پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در تهران عملی شد و نخستین پل هوایی استاندارد دوچرخه‌سواری در تهران افتتاح گردید.

۲️⃣ خداقوت به یعقوب آزاده‌دل، مسوول پرتلاش حمل و نقل پاک در شهرداری تهران، اعضای شورای پنجم که برنامه پنج‌ساله ترویج دوچرخه‌سواری در تهران را تصویب کردند و همه مدیران کنونی شهرداری تهران که به رغم فشارهای پیدا و پنهان، تلاش کردند تا این پروژه هم به سیاهه تمام‌نشدنی پروژه‌های نیمه‌تمام کشور افزوده نشود.

۳️⃣ تصور کنید اگر به جای دوطبقه کردنِ بی‌حاصلِ بزرگراه صدر، با همان بودجه، چنین معابر زیبا، باکیفیت و کاهنده کم‌تحرکی شهروندان در پایتخت ساخته شده بود، اینک تهران تا چه اندازه زیست‌پذیرتر، با آلودگی صوتی و ترافیک کمتر، جزیره‌گرمایی اندک‌تر و بیماران دیابتی، کبدچرب و فشار خون کمتر به حیات خود ادامه می‌داد.

۴️⃣ شهر توسعه‌یافته شهری است که شهروندانش بتوانند با امنیت و آرامش برای ترددهای روزانه خود دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی کنند نه اینکه برای خرید یک کاسه ماست هم مجبور به تردد با خودرو شخصی باشند!

۵️⃣ امیدوارم الگوی پل دوچرخه در باغ‌راه فدک و گیشا – به زودی – سبب شود تا این رویه مدیریت شهری نه فقط در تهران که در دیگر شهرهای ایران گسترش یابد و ما دوباره بتوانیم در حالی از کنار هم با لبخند عبور کنیم که چهچهه‌ی مستانه پرندگان، فضای شهر را آکنده است.

۶️⃣ راستی! چند استاد دانشگاه در ایران می‌شناسید که مانند حسین آخانی با دوچرخه به محل کارش تردد کند؟ لطفاً زیر همین پست معرفی کنید تا سزاوارانه توسط کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو مورد تقدیر قرار گیرند؟

#پل_دوچرخه
#زیباترین_پل_دوچرخه
#باغ_راه_فدک
#دوچرخه_سواری
#نه_به_خودرومحوری
#یعقوب_آزاده_دل
#پیروز_حناچی
#علیرضا_زاکانی
#مهدی_جمالی_نژاد
#حسین_آخانی
#محمد_درویش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.